Третиране на предоставени подаръци на клиенти

02.08.2017, 11:44 3464 1

02.08.2017, 11:44
Публикации: 22 / 0
Здравейте,моля за вашето мнение по следният казус:
Фирмата ни се занимава с продажбата на канцеларски материали.С цел маркетингова кампания за раздаване на кафемашини и безплатно кафе на наши клиенти по обектите/юридически лица/, фирмата закупува кафемашини и определено количество кафе.Идеята на търговския ни отдел е да раздава тези машини на клиентите при достичнат оборот от обичайната търговска дейност .Ръководството иска тези машини да могат да им бъдат взимани когато не си реализират оборота.Отностно ЗДДС фактурата за машините няма да ползва ДДС,а отностно ЗКПО ще трябва да се плати и данък,но дали това са представителни разходи,само защото са насочени към търговските ни паркньори.Тъй като кафемашините ще се раздават на юридически лица то смятам че те са извън обхвата на ЗДДФЛ.Моля които е имал подобен казус да сподели дали разсъждавам правилно
#1 | 02.08.2017, 12:52
Публикации: 12220 / 2271
" .Ръководството иска тези машини да могат да им бъдат взимани когато не си реализират оборота "

Явно не става дума за подаръци , а за предоставяне на тези машини като средство за поощряване на клиента при достигане и поддържане на определен оборот.

" С цел маркетингова кампания за раздаване на кафемашини и безплатно кафе на наши клиенти по обектите/юридически лица/ "

Според мене това са си едни нормални счетоводни и данъчно признати разходи на фирмата.

" Отностно ЗДДС фактурата за машините няма да ползва ДДС,а отностно ЗКПО ще трябва да се плати и данък "

Защо ?

"  дали това са представителни разходи,само защото са насочени към търговските ни паркньори."

Не мисля, че това са представителни разходи. Машините са си ваши, а предоставянето им е при определени условия, стимулиращи оборота между двете фирми.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група