Корекция на фактура от предходен месец

20.06.2018, 08:11 3508 4

20.06.2018, 08:11
Публикации: 9 / 0
Здравейте, в месец май издаваме фактура за продажба ,в която в последствие коригираме стойността. При клиента обаче отива грешната фактура и той я включва в дневника си за покупки със грешните суми. Как да постъпя да издам протокол за анулиране и вярна ф-ра или известие. Благодаря.




#1 | 20.06.2018, 09:37
Публикации: 11933 / 2174
На практика имате фактура с един и същи номер и различни стойности при двете страни. По-скоро би следвало да я анулирате и да издадете нова - правилна.
#2 | 20.06.2018, 09:47
Публикации: 9299 / 1558
На практика имате фактура с един и същи номер и различни стойности при двете страни.
Чак такава глупост не ми се вярва да са направили :)
Аз го pазбиpам така: издали са фактура с някаква стойност После решават, че тази стойност е грешна /било техническа или аритметична грешка, било грешна единична цена.../ и търсят начин за корекция.
И двата начина за корекция са възможни. При техническа грешка е по-добре анулиране. При корекция в цени и т.н. - кредитно или дебитно известие.
#3 | 20.06.2018, 09:48
Публикации: 11933 / 2174
 При клиента обаче отива грешната фактура и той я включва в дневника си за покупки със грешните суми.
Чак такава глупост не ми се вярва да са направили :)
Май са направили обаче....

#4 | 20.06.2018, 12:29
Публикации: 6403 / 1129
Анулиране на грешната фактура е правилното, но при издателя в дневника е включена вярната и то със същия номер като грешната. Въпросът е как да се анулира шизофренична фактура с двойнствена стойност?
Пълен достъп в КиК Инфо
за 13.75 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група