Здравейте,
(използвам тази тема, за да не отварям нова).
Имам някакъв смътен спомен, че четох, че ГФО вече може да се предаде подписан с електронните подписи на управителя и съставителя (респ. ръководителя на специализираното счетоводно предприятие.) Уточнявам, че имам предвид подписването на самия отчет (бланката в електронен вид), а не подаването. Най-малкото така се спестява разпечатване на бланки, подписи, сканиране и т.н.
Обаче не успях да открия тази промяна в законодателството и се чудя дали преди като съм чел "по диагонал" нещо не съм разбрал или паметта ми си прави шегички.
Ако все пак е допустимо, дали и придружаващите декларации не могат да бъдат подписани с електронен подпис?
И още нещо. чл. 38, ал. 9 от Закона за счетоводството нали си остава в сила, т.е. неподлежащите на задължителен финансов одит еднолични търговци не са задължени да публикуват ГФО в търговския регистър?