Няма как да стане.
Ключови думи
"Шофьор на тежкотоварен автомобил" "Шофьорът ще кара тяхно превозно"
"в Нидерландия"
"Шофьор на тежкотоварен автомобил" - трябва да има лиценз.
а не може да има , защото
"Шофьорът ще кара тяхно превозно" , а Закон за автомобилните превози чл.7 ал.1
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията или оправомощени от него длъжностни лица издават лицензите по този закон......ако моторното превозно средство е с българска регистрация, за което има документ за извършена проверка на техническата изправност на превозното средство, с който се допуска за движение по пътищата, отворени за обществено ползване, и срокът на валидност не е изтекъл, и превозвачът е доказал финансова стабилност за него по реда, определен с наредбата по ал. 3
дори да има МПС с БГ регистрация и лиценз
"в Нидерландия"
това е каботаж. Регламент (ЕО) № 1072/2009 чл.8 ал.2
2. След доставката на товарите, превозвани при входящия международен превоз, на посочените в параграф 1 превозвачи на товари се разрешава да извършват с едно и също превозно средство или — в случай на състав от превозни средства — с моторното превозно средство от състава, до три каботажни превоза непосредствено след международен превоз от друга държава-членка или от трета държава до приемащата държава-членка. Последното разтоварване по време на каботажен превоз преди напускане на приемащата държава-членка се извършва в срок от седем дни от последното разтоварване в приемащата държава-членка по време на входящия международен превоз.
За да избегне пакет мобилност от 02.2022 трябва да е СОЛ в Холандия и да плаща данъци и осигуровки там. Тогава холандската фирма може да го наеме като СОЛ с холандско МПС и холандски лиценз.
Тяхното законодателство е по-различно от нашето. Преди години доста шофьори пропищяха, след като немски фирми ги наемаха като СОЛ рег. в Германия. Мислеха, че са прецакали дявола, докато не започнаха да получават следващата година "честитки" да неплатени данъци от немското дънъчно. След данъци се получаваше с 800-1000 евро на месец по-малко , отколкото ако бяха шофьори към български фирми.