Данъчен кредит по ДДС за Mazda 3

11.06.2012, 17:04 11027 1

11.06.2012, 17:04
Публикации: 1 / 0
Здравейте,
Автомобил Mazda 3 има ли право на ДДС? В представянето му пише има такава възможност, но аз чух обратното мнение и че нямало да го признаят данъчните накрая? http://mazda.bg/storage/prices/mazda3.pdf
#1 | 12.06.2012, 09:55
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
Здравейте,
 
Най-общо не може да бъде приспаднат данъчния кредит за лек автомобил, в който броят на местата за сядане не превишава 5+1, освен ако фирмата Ви не се занимава с например транспортни и охранителни услуги, таксиметрови превози, отдаване под наем, куриерски услуги или подготовка на водачи на МПС или автомобилът се закупува с цел препродажба.

Прегледах посочения линк и мисля, че този автомобил Mazda3 е 4+1. Но щом е рекламиран  “+възможност за данъчен кредит”, то най-вероятно имат предвид, че автомобилът ще бъде  регистриран, като товарен автомобил със сертификат за Хомологация N1.

Ето малко повече информация за Хомологация N1 от сайта на Мазда.

Всички нови автомобили, които се продават в Европейския съюз трябва да бъдат хомологирани от оторизиран орган на съюза (независимо в коя от страните членки), което удостоверява, че съответното превоозно средство покрива стандартите за безопасност и екологичност. Хомологацията на автомобили е позната още като Типово одобрение.

Съществуват две категории сертифициране на превозни средства: М1 и N1.

Сертификат СОС в категория М1 се издава за всички автомобили предназначени за превоз на пътници.

Сертификат СОС в категория N1 се издава за товарни автомобили до 3.5 тона общо тегло, независимо от броя на местата за сядане - съществуват превозни средства с 1,2,3,4,5,6,7 и 8 места за сядане без мястото на водача, които са сертифицирани в категория N1 (товарни) без да се нарушава изискването за превоз на пътници. 

Въпрос: Какво по същество представлява хомологация N1?
Отговор:
N1 е категория превозни средства, предназначени за превоз на товари, с технически допустима максимална маса не повече от 3.5 т. Основното изискване за сертификат N1 за автомобили с общо тегло до 3.5 тона е полезният товар да бъде над 2 пъти по-голям от теглото на допустимия брой пътници. Пътнически автомобил, хомологиран от производителя му като автомобил от категория N1, разполага със свидетелство СОС за регистрация като товарен автомобил който важи за всички страни от ЕС. Функционално и конструктивно N1 версиите са идентични на аналогичната им пътническа версия от категория M1.
 
Въпрос: При закупуване на нов автомобил с  3+1 или 4+1 места и регистрация като товарен със сертификат за Хомологация N1 може ли да възникне проблем при ползването на данъчен кредит? Данъчен кредит само за 1+1 и 6+1 места ли може да се ползва?
Отговор:
Ако в талона за регистрация от КАТ пише товарен няма никакъв проблем за ползване ДК, както и няма никакво законово основане да се откаже възстановяването му.

Въпрос: Има ли значение дейността на фирмата за ползване на данъчен кредит при този тип автомобили? 
Отговор:
С хомологация N1 са означени товарните автомобили, предназначени за превоз на товари, нали?
Съгл. §1 т. 18 от допълнителните разпоредби на ЗДДС подобен тип автомобили не са леки, и ограниченията на чл. 70 не Ви касаят. В такъв случай единственото условие за правото на данъчен кредит е автомобилът да бъде използван за целите на извършваните от Вас облагаеми доставки или услуги.
 
Въпрос: Задължително ли е вписване на километрите в пътен лист?
Отговор:
Няма задължително изискване за водене на пътен лист, но наличието на такъв осигурява документална обоснованост за използването на превозното средство, а също и за използваните консумативи (горива и други).
 
Въпрос: Има ли проблем при превозването на хора? С колко места според хомологацията разполага автомобила?
Отговор:
В зависимост от максималната допустима товароносимост се определя броя на пътниците. При различните модели на Мазда може да бъде съответно 3+1 и 4+1 места. Фактът, че по регистрация автомобилът е товарен не нарушава по никакъв начин правилата за превозване на хора. Препоръчително е (но не задължително по закон) да носите със себе си копие от големия регистрационен талон (документ) за осигуряване на аргумент срещу евентуални проверки на пътна полиция.

Въпрос: Каква винетна такса се заплаща?
Отговор:
Съгласно действащата в момента нормативна уредба товарните автомобили с общо тегло до 3.5 тона заплащат винетна такса Категория 3 – същата като за нормален пътнически автомобил регистриран в категория M1.

Въпрос: Какви са годишните разходи за поддъжка?
Отговор:
Разходите не се различават по никакъв начин с тези за нормален пътнически автомобил, като единствената разлика е, че се ползва данъчен кредит от фактурите за обслужване, гуми, рез.части и други.
 
Въпрос: Какъв е годишният данък за автомобил с регистрация N1?
Отговор:
Според действащата нормативна уредба данъкът за товарни автомобили (какъвто е случая с автомобилите с N1 регистрация) се определя на всеки започнат тон товароносимост и е между 10 (десет) и 30 (тридесет) лева в зависимост от общината, където е регистрирано МПС. Моделите на Мазда с хомологация N1 са с товароносимост =< от 1 тон, т.е. данъкът за годината е между 10 (десет) и 30 (тридесет) лева.
 
Въпрос: Има ли зачение митническото тарифиране при определяне на фукцията на автомобила? 
Отговор:
Митническото тарифиране, по принцип няма отношение към регистрацията на автомобила като товарен, т.е. съгласно митническата класификация автомоблът може да не покрива съответните изисквания, но когато превозното средство е произведено в товарен вариант, притежава хомологация N1, внася се като товарен и съответно се регистрира като такъв. В резултат на това са налични всички условия за ползване на ДК без допълнителни пречки.

Въпрос: Какви конструктивни промени се правят по автомобила?
Отговор:
На практика автомобилът си остава същия и по никакъв начин не се нарушава предназначението, комфорта или дизайна на превозното средство. 


Вижте обаче данъчното мнение по въпроса за Хомологация N1 в тази тема: http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,2296.msg8405.html#msg8405

МЕТОДИКА
ПРАВО НА ПРИСПАДАНЕ НА ДАНЪЧЕН КРЕДИТ ЗА ЗАКУПЕНИ ИЛИ НАЕТИ ЛЕКИ АВТОМОБИЛИ


"Необходимостта от изготвянето на настоящата методика се основава на обстоятелството, че все повече производители на автомобили предлагат версия на пътнически автомобили, хомологирани като автомобили N1 (издадено от производителя удостоверение за одобрен тип), които според свидетелството им за регистрация, на основание чл.149, т.З, б. "а" от ЗДвП са регистрирани като товарни автомобили, в резултат на което се претендира данъчен кредит."

В методиката са разгледани няколко различни примера за непризнаване на данъчен кредит, независимо от наличието на Хомологация N1.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група