Ремонт на офис за сметка на наема

03.04.2013, 22:39 13286 4

03.04.2013, 22:39
Публикации: 35 / 3
   Колеги привет!
   За първи път се престрашавам да задам въпрос. Фирмата ни е регистрирана по ДДС. Наемаме офис от 01.01.2013 г. от физическо лице за 500 лева на месец и до 31.03.2013 г. правим ремонт /не подобрение/ за сметка на наема в размер на 3000 лева нетна сума. За материалите вложени в ремонта имаме данъчни фактури и сме ползвали данъчен кредит. Оттук натам, помогнете какво трябва да правя? Не съм пускала фактури, не съм пускала хонорарни сметки за наема на наемодателя. И най-важното - как да осчетоводя всичко това? Знам, че това е като две сделки при бартер, че трябва да го удържа от наема. Данък върху наема сигурно трябва да удържа и внеса?
#1 | 04.04.2013, 11:07
Публикации: 6411 / 1143
Ще изложа моето мнение с уговорката, че са възможни и други варианти.
Първо, имаме извършване на услуга по смисъла на ЗДДС от фирмата наемател:
   
Скрит текст :
 
С приключването на ремонта на 31.03.2013 г. имаме и дата на данъчното събитие, а оттам и задължението да издадем фактура на името на наемодателя:
   
Скрит текст :
Осчетоводяваме фактурата обичайно
Д-т Клиенти
     Партида на наемодателя
                   К-т Приходи от услуги
                   К-т 4532

Наемодателят е получател на доход от наем за сметка на ремонта и получава цялата сума от 3000 лв. на датата на завършване на ремонта:
Скрит текст :

Издаваме му СИС и служебна бележка за заплатен наем за 6 месечен период на 31.03.2013г. Или, ако искате и на 01.04.2013. Ще се измести тримесечието за деклариране на данъка и съответно за внасянето му. :smile1:
Осчетоводяването е пак обичайното:
Д-т Разхди за външни услуги
Д-т Авансово удържан данък
        К-т Доставчици
             Партида на наемодателя

Накрая прихващате сумите по партидите на наемодателя по сметките Клиенти и Доставчици. Добре е за целта да имате черно на бяло Протокол за извършено прихващане.
#2 | 04.04.2013, 23:57
Публикации: 35 / 3
   Мила Irenabrili, благодаря сърдечно! Всичко ми е ясно. Желая ти много здраве и успехи!
#3 | 05.04.2013, 07:11
Публикации: 6411 / 1143
Подобно! :smile1:
#4 | 10.04.2013, 11:03
Публикации: 32 / 1
А как третира ДДС в издадената за ремонта фактура от гледна точка на наемодателя/нерегистрирано по ДДС лице?Ако ремонта е нето 3000 и това представлява наема за 6 месеца,то ДДС какво се явява за наемодателя?
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група