Фиш II.V.5 - Ред за завеждане на активи в данъчния амортизационен план - общ и специфичен


Фиш II.V.5 - Ред за завеждане на активи в данъчния амортизационен план - общ и специфичен

ФИШ II.V.5 КОРПОРАТИВЕН ДАНЪК РЕД ЗА ЗАВЕЖДАНЕ НА АКТИВИ В ДАНЪЧНИЯ АМОРТИЗАЦИОНЕН ПЛАН – ОБЩ И СПЕЦИФИЧЕН ОБЩ РЕД ЗА ЗАВЕЖДАНЕ НА АКТИВИ В ДАП (чл. 56) Данъчните амортизируеми активи се завеждат в данъчния амортизационен план по данъчната им амортизируема стойност. СПЕЦИФИЧЕН РЕД ЗА ЗАВЕЖДАНЕ НА АКТИВИ В ДАП (чл. 57) Специфичният ред за завеждане на активи в ДАП се отнася за лица, чийто режим на облагане се променя и в резултат на това за тях възниква задължение да формират данъчен финансов резултат, например: преминаване от облагане с окончателен годишен (патентен) данък към облагане с корпоративен данък. Тези лица трябва да изготвят ДАП, в който наличните към този момент данъчни амортизируеми активи се завеждат с данъчна амортизируема стойност (ДАС) и начислена данъчна амортизация (НДА), определени както следва: ДАС = ИЦ + ПР – П – Д ИЦ – историческа цена ПР – последващи разходи, които съгласно счетоводното законодателство водят до бъдещи икономически изгоди, свързани с актива, извършени до момента П – провизии, включени в историческата цена Д – дарения, свързани с актива НДА = счетоводната амортизация, която би била начислена до момента върху коригираната ИЦ НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025 Внимание!!! Съгласно чл. 57, ал. 4 от ЗКПО при изготвяне на данъчния амортизационен план не се завеждат активи, за които начислената данъчна амортизация е равна или превишава данъчната им амортизируема стойност. Специфичният ред за завеждане на активи се прилага и в случаите на повторно завеждане на актив в ДАП (чл. 57, ал. 5 от ЗКПО). НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025

Статии от КиК

Статии от КиК (виж още)

Последно от форума

Работа на трудов договор и на свободна професия

469
Още малко по т.7: Подаването на ОКД5 в НАП обикновено не може да стане веднага след регистрацията в Регистър Булстат, а едва два...

Калкулатор: Обезщетение за неизползван отпуск по чл. 224 КТ

529
Здравейте, записвам го в плана с бъдещи разширения на платформата.

Какво научава НАП автоматично от чужбина и от платформите? Всички канали на обмена в един поглед

3897
Данъчната прозрачност отдавна не зависи само от това какво декларират самите данъкоплатци. НАП получава данни за доходите, сметк...

Тестова услуга за подаване на месечен Стандартен одитен файл за данъчни цели (SAF-T)

1571
Съобщения от типа „непозволен символ на ред X“ почти винаги значат, че файлът е счупен още като XML — преди изобщо да стигне до ...
Още от форума