За момента не е мислим да ни дейност моментно беше като по-голямо количество, което е повече отколкото бихме потребили за домашни цели.
Здравейте,
през края на 2023 си произведохме домашен продукт - петмез и понеже е повече като количество и го продадохме по малко през фейсбук с наложен плаеж по Еконт и Спиди. Наложения платеж излиза на стойност 1500 лв.. Беше нещо извънредно тази година друг път не сме продавали нищо. Назначена съм на трудов договор и имам само такъв доход. Не съм регистрирана като ФЛ с търговска дейност.
Въпроса ми е сега в декларация по чл.50 какво следва да подам? Какви приложения и т.н. ?
Здравейте, имам въпрос във връзка с изчисляване на обезщетение на работник поради съкръщаване на щат и не намиране на работа за срок от 30 дни.Работника си подаде молба за изплащане на обезщетението поради това, че не си е намерил работа и трябва да му изплатим обезщетение в тази връзка. Последния му работен ден е 31.10.2022 от 01.11.2022 е съкратен, човека е преди 1960 г.. Нещо се съмнявам, че програмата ми смята грешно. Искам  да ви предоставя изчисленията спрямо програмата ми и аз какво мисля, че трябва да е.
През месец 10.2022 е в срок на предизвестие и има пълен месец основното трудово възнаграждение е 710.00 лв., получава само допълнително за клас 0.6% за 38 г. трудов стаж в размер на 161.88 лв. или Брутното трудово възнаграждение е 871.88 лв..Месец 11.2022 има 22 работни дни.
Според програмата е следното:
Брутно трудово възнагражение: 871.88 лв.
Осигурителен доход във връзка с обезщетението: 871.88 лв.
Осигуровки за сметка на работодателя само фонд Пенсии - 871.88*11.02%=96.08 лв.
Осигуровки за сметка на работника за фонд Пенсии - 871.88*8.78%=76.55 лв. + за данък - облагаема 795.33*10%=79.53 лв. няма здравни осигуровки.
Сума на обезщетението чисто за изплащане е 715.80 лв.
А според мен трябва да е:
Брутно трудово възнагражение от миналия месец за 10.2022 г. за 21 работни дни  е: 871.88 лв.
Осигурителен доход във връзка с обезщетението: 871.88 лв./21 р.д.*22 р.д. От 11.2022 г.=913.40 лв.
Осигуровки за сметка на работодателя само фонд Пенсии - 913.40*11.02%=100.66 лв.
Осигуровки за сметка на работника за фонд Пенсии - 913.40*8.78%=80.20 лв. + за данък - облагаема 833.20*10%=83.32 лв., Здравни осигуровки няма
Сума на обезщетението чисто за изплащане е 749.88 лв.

Моля за помощ, кое изчисление е правилно? И отделно в декларация 1 сега с код 27 трябва да я посоча нали така, само на код 16 човека си беше на 8 часа, трябва  2288 ли да е? и на 16.1 - отработени и други дни 22 ли да е?

Здравейте, при проверка от НАП ни искат справка относно формирането на касовите наличности, наличности по банкови сметки и наличности на стоково-материални запаси.  Както и обяснение за необходимостта от тях и причини за такива наличности.
Може ли някой да ми помогне относно бланка за самата справка и идея за примерно обяснение.

Благодаря!
Здравейте,
Имахме издадена митническа декларация 235000 лв., но бяхме платили 236000 лв. и видяхме, че са я объркали всичко се случва през 09.2021 г., но самата митническа ни я правиха посредници, които имаме за това. След което писахме писмо до митницата да ни възстанови надпреведената сума и те ни направиха проверка проверката я правят през 11.2021 г. и установяват, че не сме си изчислили правилно ддс-то и имаме да им платим още 500 лв. През 02.2022 ни издават официално решение на  за всичко това и описват как се промения митническата декларация и ние им приведохме още 500 лв. Към момента нямаме включвана тази декларация в нито един периода по ДДС в дневника от 09.2021 до 03.2022 г.
Въпроса ми е може ли сега в 04.2022 г. да си я включим в дневника и да си признаем ДДС-то. Срока за декларациите също 12 месеца ли е както за фактурите? И може ли някъде законово да ми го цитирате?
Здравейте,
имам следните два казуса:
1. Българска фирма регистрирана по ДДС продава стоки на фирма в Англия, но реалната им доставка е на територията на Германия. Това как го третираме като ВОД или като чист износ? И по коя ставка да издадем фактурата?
2. Българска фирма регистрирана по ДДС продава стоки на фирма в Италия, но реалната им доставка е на територията на Англия. Това как го третираме като ВОД или като чист износ? И по коя ставка да издадем фактурата?



Здравейте,
Как трябва да се изчисли заплатата заедно с осигуровки лице и работодател следния казус относно месец юни 2020 г. : лице в болнични от 03.06.2020 до 16.06.2020 включително, има всичко стаж във фирмата 7 години, но през месец май е бил 10 дни неплатен отпуск които се броят за стаж,а 8 дни са работни.
Основно възнаграждение 610.00 лв + клас 0.6% за 36 г.трудов стаж.
Как да стане това упълномощаване и ще трябва ли да се ходи в НАП? Може ли бланка и кое как да се попълни?
Здравейте,
може ли с електронен подпис на фирма да се подаде декларацията по чл. 50 от ЗДДФЛ на Управителя, който е СОЛ? Какво трябва да се направи? Също така и декларация образец 6 и нея ставали по този начин?
Как може да се докаже продажба на продукция от земеделски производител към физическо лице без касов бон? ЗП е физическо лице, регистрирано като такова, не е ЕТ или ЕООД. Също така не е регистрирано и по ДДС.
Пример: ЗП произвежда и продава на физическо лице мед, ябълки и др. като му плащат в брой.
Този доход как може да се докаже, за да се декларира в ГДД по чл.50 от ЗДДФЛ?
Или може ли да се направи протокол между ЗП и ФЛ за продажба на продукция и ФЛ да плати по банковата сметка на ЗП.
Здравейте,
след като подадох болничен с електронен подпис . И отидох да проверя дали е приет  или не видях, че един и същи болничен е подаден два пъти. Разликата е само, че на първата справка пише, че е приет успешно с две думи, а на втората, че е върнато удостоверение цитиран е болничния и е писано, че съществува вече документ с код представяне.
Въпроса ми е от тук нататък какво следва:
- трябва ли да подавам заличаващ запис за двойното подаване?
-какво да правя?

Здравейте, имам следното питане изтекоха ми двете години майчинство. Сега съм неплатено до трите години на детето. Искам да напусна работа по взаимно съгласие, защото няма места в градините и трябва да гледам детето. И след това при едни познати да ме назначат 1 или 2 седмици наработа и да ме съкратят, за да може да вземам обезщетение от бюрото по труда, но не минималното 4 месеца, а колкото ми се полага. Имам стаж 7 години. Как трябва да стане това. По какви членове и какви обизщетения трябва да ми изплатят съответните работодатели.
Здравейте, съвсем се обърках и моля за помощ! Трябва ли да се начислява 0.60 за клас когато работникът има 1 г. и 8 м трудов стаж при много работодатели но не и при нас? Стажа е от общ работник навсякъде,а и при нас също затова му признаваме другия трудов стаж.
Здравейте,
Имам назначаване по чл. 68, ал.1, т.1 от КТ във връзка с чл.70, ал.1 от КТ служителят ще бъде назначен като общ работник, също така е работил като общ работник в друга фирма, но не и в тази. Трябва ли да се зачете трудовия стаж:
1. от другата фирма по същата длъжност общ работник
2. от всички длъжности независимост какво е работил и къде.
3. или може чак след първата година да му се изчислява 0.6 % трудов стаж?
Здравейте, голяма глупост направих, а никой не ми вдига на телефоните на АВ. Подадох си ГФО по ел път. Всичко ок, прие го и когато тръгнах да си копирам входящия номер натиснах нещо с мишката, без да искам и ме изкара от страницата и не успях да го копирам. Ще ми изпратят ли писмо за входящия номер и ако не да го подавам ли пак. Някой знае ли?

Други години пращаха и на е-майл входящия номер