Уточнавам че начислените лихви за 2018 имах намерение да са в намаление на резултата за 2019, но тъй като не са посочени в УФР за 2018, нама как сега да ги дам в намаление :). Смятам да са УФР за 2019 също. Моля за мение.
Здравейте,
Физически лица дават заем на дружество от 2014 до 2018.
Лихвите за 2014-2017 не са начислени в съответните години,  а са начислени в 2019. В 2019 те са УФР за минали години.
Лихвите за 2018 са начислени в 2018. В 2019 ги давам в намаление на ФР, НО за 2018 те не са ддадени ЪФР  в двекларацията!!!! :)
Лихвите за 2019 са начислени в 2019. Не са УФР защото са удоволетворени. Ето как:
В 2019 физическите лица - заемодатели си купуват от дужеството продукция.
Прихващат се задължението на дружеството по заемите и лихвите с вземането по закупуването на продуктите. Физическите лица остава да дължат по 5 хил. лв. Т.е. продуктите са по -скъпи от заема+лихвите по тях с 5 хил.лв.
заемите са по Кт 498-95 хил. лв., ( да тук са водени заемите); лихвите са по Кт 496-5 хил.лв.
продажба на продукция 411 / 701 -105 хил.лв.
прихващане 498 - 95 хил.лв.+496 - 5 хил.лв. / 411-100 хил.лв.
салдо по Дт 411 -5 хил.лв.
Въпроса ми е: Лихвите 5 хил.лв., кото са прихванати считат ли се за изплатени доходи на физически лица?
Следва ли да са били обявени в справка по чл. 73?
Следва ли физическите лица да подадат декларация по чл. 50 до 30.04.2020?
Здравейте,
Имам работници назначени на ТД на 8 часа на 610.00лв. заплата.
Командировам ги дългосрочно в страна от ЕС с допълнително споразумение, в което е отразено съответното минимално възнаграждение за отработен час за съответната страна.
Заплататата тогава се получава 2800лв. Следва ли да призная професионален тр. стаж по специалноста и да начислявам клас, когато са командиравани е чужбина?
Моля за вашето мнение!
ок разбрала съм ви погрешно
под "изписване на готова продукция" съм разбрала как от незавъшено производство да си направя готова продукция
ви е очевидно имате впредвид продажбата на готовата продукция и изписването
приход/продукция
ако ТОЗИ път съм познала и както вие искате без да минавате през склад, то аз бих използвала документа "приемо-предаватеклен протокол"
той означава че съм дала готовата продукция на някого(клиента)
не изплозваме складови документи
в 5 дневен срок от приемо-предавнето на готовата продукция издавате фактура и осчетоводявате продажбата
така счетоводителя се сдобива с количеството произведени продукти-например 100
на тях с съпоставя сумата натрупани разходи за производството им  - салдото по 611 незавършено производство - например 200
цената на ед. продукция=незавършено произв. / бр. произв. продукти по протокола
и така става:
100бр. х 2 лв.= 200лв. 301/611 -200лв.
ако разбира се 301  ви е количествено-стойностна
предприятие
протокол за произведена продукция
по поръчка (додовор)

код; вид продукт;наименование; мярна единица; количество;
...
Изготвил-началник производство; Утвърдил;
дата
Имам сключено доп. спорзаумение( командироване в чужбина за повече от 30 дни) към действащ ТД.  В допълнителното споразумение не е посочен краен срок, Наетото лице се върна и ще го командироваме в друга страна и на друг обект. Следва че ще трябва да прекратя допълнителното споразумение No 1  и ще сключа ново доп. споразумение No2. Не се прекратява ТД , той си остава.
Моля за мнение как да прекратя ДС по действащ тр. договор?
Кой член да посоча при прекратяване на ДС при действащ договор?
Можете ли да ме предложите подходяща бланка?

клиент А  е свързано лице на доставчика
нямаме договор в който се казва че ако стоките не се продадат до опр. момент, то
доставчика се задължава да си ги приеме обратно и да издаде кр. известие
т.е. проблема ми е и с фактурирането. Възможни са 2 вариянта:
1. фактура за доставка с надценка  от доставчик към клиент А
после клиент А продава с фактура с още надценка на доставчика ( с върнатите стоки)
2.фактура за доставка с надценка  от доставчик към клиент А
после кр. известие от дпставчика към клиент А  ( с върнатите стоки)
2017 продавам стока фактура за 200бр. х 5 лв. = 1000лв. +200 ддс - 1200 клиент А
в склада ср. цена за 1 бр. е 2 лв.
изписвам стоката 702/304 - 400лв. или 200бр.х2лв. =400

2019 клиент А връща част от стоката
         издавам кр. известие за 100бр. х 5лв. = 500лв. +100лв. ддс
как да заприходя в склада върнатата стока
1. 100бр. х 2лв. = 200лв.
или
2.100бр. х 5лв.=500лв.
т.е. върнатата стока по средната цена ли се оскладява от 2017 или по "новата" цена в момента на връщането през 2019 - 5лв.
Моля за помощ

Здравейте,
Дружество регистрирано в САЩ, получава стока в ЕС (Франция), от бълг. дружество рег. по ЗДДС.
Ако е само дружество от САЩ - ОК , фактурата е без ДДС
но стоките се получват в Франция. Изпращам стоката по пощата или др. куриерски фирми, то като доказателство получавам пощенска разписка с адрес посочен от клиента във Франция.
Тъй като дружеството не рег. по ЗДДС във Франция то начислявам ДДС 20%.
Моля какво друго да проверя за да изчерпя напълно възможностите за неначисляване на ДДС?
"Такова нещо направо е невъзможно  - след като съдружникът е СОЛ значи е декларирал, че упражнява дейност чрез подаване на ОКД5. След като упражнява дейност значи полага личен труд. Друг въпрос е, че за това няма възнаграждение и сключен договор ."
Благодаря за това уточнение, ето къде наистина не ми беше ясно.
т.е. съдружника ми полага труд, но не получава заплащане за което
и може да си ходи в командировки, да кара автомобила и да си харча закупеното гориво по фактури
пак благодаря за "Такова нещо направо е невъзможно"
м.1                      м.2             и т.н. за 2019г.
няма гориво   20литра
СОЛ                   СОЛ+ГД
                           пътен лист

само като СОЛ не може съдружника да управлява колата по задачи по основната дейност на фирмата
                           
нищо не се стремя да избягвам
но искам да имам възможността СОЛ да ходи в командировки и да пише пътни листи с които да изхарчи горивото
СОЛ  е само вид осигуряване на които собственик който не се осигърява никъде е длъжен в първото си дружество да започне осигуряване
аз това го имам
обаче съдружника ми е само СОЛ, а не СОЛ с личен труд, което ми ограничава възможността съдружника ми да кара колата , да харчи закупеното горивп по пърен лист
затова мисля да пусна и един ГД, с който СОЛ(без личен труд) да кара колата
т.е. за месеците в които имам гориво да имам осигуряване на съдружника ми като :
1. СОЛ заедно с
2.ГД
Въпросът всъщност е само като СОЛ не може да полага личен труд, а трябва да е СОЛ с личен труд- така ли е?
за да мога да си изхарча горивото (няма други лица във фирмата)
Здравейте,
Имам съдружник в ООД, който е СОЛ, без личен труд.
В дружеството има автомобил и съдружника ходи в командировки и ли полага личен труд за дейността на дружеството. Няма други лица в дружеството, наети по ТД и др. обл. договори. Т.е. няма кой да управлява колата, афактури за гориво има.
Смятам да осчетоводя горивото така : 302/401, 401/501 и сле дтова по пътен лист 601/302, 611/601. Като шофьорът по пътен лист (ПП) е съдружника СОЛ. За целата обаче когато имам ( в месеците в които имам ) гориво да заплатя труда на СОЛ, по граждански договор например. Това се налага поради факта че съдржника СОЛ , не е СОЛ с личен труд. Тогава в месеца на заплащане на труда на съдружника ще имам 2 вида основания на осигуряване : 1. СОЛ и 2. по граждански договор за управляние на автомобила в изпълнение на някакви задачи.
Моля кажете дали намеренията ми да оформя така нещата са нормативно съответни.
Хубав ден!
благодаря
имах съмнение че трябва да приложа стандарта за грешки :)
страхувах се че ще трябва
да наистина трябва - вие потвърдихте истинността на моите съмнежи
почвам  :good:
Да счетоводителят е имал практика да изхвърля фактури на които не ползва дан. кредит.
Но пак в касата трябва да има 401/501, по партида дружество -строител. Но и това го няма.
Затова сега трябва някакси да "намеря" сградата.
Моля за начин на осчетоводяване, в този случай.
В 401 няма партида с име на дружеството-строител в дог. за строителство.
Има договор, но фактура и плащане няма.
Разбрах идеята да търся плащане на стойност на строителния договор, но:
1. строителния договор е за 3 обекта, търг. обект, склад и трафопост
2. в договора не е упомената сума
Може фактурата да е платена в брой. Преди 12г. нямаше Закон за забрана з апла
ане в брой. Имаше разни текстове в др. закони опитващи се да ограничат плащанетро в брой.
 
Милка Михайлова, направих като вас.
Допълнителните разходи от  90 хил. не ги разхвърлих
по 301, а си останаха 611. Или 602/401 611/611.За непродадените апартаменти направих 613/611 и 301/613.
За продадените останаха в 611 и така те ще учатсват в ОПР и формирането на фин. резултат за годината. Решението го взех като отговор на въпроса "как 90хил. участват в опр за 2019 година?"
една част не участват - непродаденитре апартамени
друга част участват като разход- за продадените апартаменти
частите ги измерих с помоща на РЗП и кв. метри подадени и непродадени апартаменти.
Няма никакви придружаващи документи. Минало е мн. време и изпускат срока за издаване на фактура действително.
Благодаря за мненията
Благодаря
По васшия начин излиза че към м.8/2019 на счетоводството тези фактури са били известни. Това не отговаря на истината. Сякаш ми се иска да да не прикривам късно донесете фактури. Те стават изавестни при нас сега В М.10/2019.