Здравейте, колеги. Получих имейл, че от БНБ, че трябва да подам отчет образец СПБ-6А /тримесечен отчет за вземания от чуждестранни лица/. В указанията е казано, че се подава ако сумата на вземанията в началото  и края на тримесечието е равно или над 200 000 лв. При мен и в началото и в края е под 200 000 лв. Тогава трябва ли да подавам този образец? Опитвам се да се свържа със статистиката на БНБ, но без успех за сега.
Благодаря на отзовалите се.
Приятен ден!
Добавям това, което последно разбрах - с-но чл. 11 от СИДДО данък при източника не се удържа, ако датското дружество е действителен ползвател на тези възнаграждения. Това се доказва с удостоверение за местно лице на Дания и декларация за действителен ползвател на възнаграждението. Дали правилно съм разбрала и тази декларация в свободен текст ли е или по образец?
Здравейте, колеги. До сега не съм се сблъсквала със СИДДО и имам нужда от помощ.
Българско дружество закупува лиценз за нестандартен софтуер от дружство в Дания. Датското дружество е местно лице за Дания. Българското дружество като платец на доход на датското, трябва ли да удържа 10 % данък при източника? Четох СИДДО с Дания, но честно казано се обърках.
Предварително благодаря!
Здравейте, имам следният случай:
Фирма подава заявление за доброволна регистрация по ДДС от м.02/2017 г. В същата през м. 12/2016 г. е направен апорт и съответно ТД на НАП регистрира фирмата по ДДС със задна дата на осн. чл. 132, ал. 1 от 02.12.2016 г. /удостоверението за регистрация е получено на 02.03.2017 г./ Въпросите са:
1. Следва ли да се подават ДС по ДДС за м. 12/2016 и съответно м. 01 и 02/2017? - Според мен ДА
2. В месец 12/2016 г. има две издадени фактури - за префактуриране на ел.енергия, които са без ДДС. Има и няколко разходни фактури. Как се попълва СД по ДДС за този месец - как да коригирам фактурите и да ги отразя с ДДС?
Здравейте, при изплащането на дивидент на физически лица се удържа 5% данък при източника. Такъв данък дължи ли се и при изплащането на дивидент на местно юридическо лице?
А консумативите - ток, вода, парно - като разчет?
bobo, какво имаш предвид? Няма забрана за преотдаване под наем ако за това говориш?
Здравейте, казуса е следният: фирма наемател на офис го преотдава под наем на друга фирма на същата цена. Фактурите, които фирмата получава за наем, ток, парно, вода и същите префактурира на последният наемател, как е по-правилно да се осчетоводят - като разход или като разчет? Ако имота беше собствен съм за разчет, но това, че е нает дали не променя нещата? Предварително благодаря!
Според мен по т. 1 - няма проблем да се ползва ДДС-то от българнската фирма и по т.2 не би следвало да се начислява ДДС при префактурирането на  куриерската услуга на италианската фирма, тъй като в случая място на изпълнение на извършената услуга с-но чл. 21, ал. 2 от ЗДДС е извън териротията на България и поради това на основание на чл. 86, ал. 3 не би следвало да се начислява ДДС.
Моля за мнение дали съм в правилната посока или греша....до сега не съм имала подобен случай.
Здравейте, казуса е следният:
Българска фирма изпраща с куриерска фирма документи до италиянска фирма. И двете са регистрирани по ДДС. Българската фирма получава фактура за куриерската услуга с нач. 20% ДДС. Сега същата трябва да се префактурира на италиянската фирма. Въпросите са:
1. Българската фирма има ли право на ДДС-то по получената фактура?
2. При префактурирането на италиянската фирма трябва ли да се начисли ДДС или не?
Предварително благодаря на отзовалите се!!!
Отпускането на заеми не попада към изброените в чл. 4 и чл. 5, т. 2 от Наредба № Н-18/2006 г. Това ме навежда на мисълта, че заемодателят има задължение за регистриране и отчитане на получените суми от лихви по отпуснати заеми чрез фискална касова бележка по реда на чл. 25 от наредбата.
Здравейте, фирма нерегистрирана по ДДС е дала заем на друга фирма в брой. Същият плюс лихвата се връщат в брой. За лихвата заемадотелят трябва ли да пусне касова бележка или може само лихвен лист?
Регистрирана по ДДС фирма (Х) прави апорт на медицинско оборудване в друга фирма (Y) нерегистрирана по ДДС. Фирма Y е медицински център и съгласно чл. 39, т.1 от ЗДДС извърша освободени доставки. Въпросите са:

1. Съгласно чл. 132 от ЗДДС, фирма (Y) трябва ли да се регистрира по ДДС?

2. При положение, че фирма (Y) е медицинско заведение съгласно Закона за лечебните заведения и полученото медицинско оборудване /апаратура/ ще се използва за извършването на освободени доставки, трябва ли да прави корекция на данъчният кредит, независимо, че същият е ползван от фирма (Х)?
Това, което не е ясно казано в кодекса според мен е този 3 годишен срок само при сключването на договора /определя се точно 3 години в самия договор/ ли е или до достигането му.....
И аз така мисля, но днес говорих с ИТ и ми казаха, че може срочният договор да се удължава да 3 год., т.е. мога да сключа договор примерно за 3 месеца, и после мога да по удължавам с ДС-ния до 3 години.

Здравейте, имам служител със сключен срочен трудов договор по чл. 68, ал. 1, т.1 от КТ за 3 месеца - от 19,10,2015 до 18,01,2016 г. /медицинска сестра/. От ръководството искат да продължа този договор за още 3 месеца. Изчетох всичко, което успях да намеря по въпроса, но не ми се изясниха следните неща:
1. В КТ е определено, че срока на срочния договор по чл. 68, ал. 1, т. 1 може да е за максимален срок 3 години. Този срок важи само ако е определен със самия договор или може да се удължава с ДС до максимално 3 години, т.е. може ли в случая да го продължа с още 3 месеца с ДС?
2. В ДС трябва ли да посоча причини, които налагат това удължаване на срок, напр. поради увеличаване на заболеваемостта през зимните месеци или не е необходимо?

Прдварително благодаря на отзовалите се!!!