Здравейте, колеги. Имам граждански договор сключен на 15.05 и плащане по него в месец юни за извършената услуга в май. Договора обаче е със срок м.07 и продължава да се изпълнява. Въпроса ми е как е най-равилно да подам Д1 - за месец май или в месец юни, имайки предвид, че в май е услугата, а в юни сме платили на лицето?
Страх ги е, възрасни хора са ...
Наемодателя е физическо лице, възрастни хора и ги е страх  да дадат фактурите ... това е проблема.
Здравейте, колеги! Имам фирма, Rbnb, преотдава имоти и плаща режийни, като партидите са на името на собствениците. В договора за наем пише, че са за сметка на наемателя. Въпроса ми е следния: Без документ (фактура) от Топлофикация, Соф. вода и т.н. може ли да ми бъде признат разход? Имате ли практика с НАП? Искат ли фактури или признават, ако ги начисля без документ ще има ли проблем? Благодаря Ви
Здравейте, колеги! Дружество има загуба 2022 - 20к. , 2023 - 50 к. Тази година има печалба 70 к. Мога ли да приспадна загуба от двете години или мога само от една? Къде в данъчната декларация се попълва?
Много благодаря за изчерпателния отговор! Бъдете здрав/а!
Аз имах предвид материалите, които се ползват за ремонт. Иначе апартамента със сигурност си е стока и според мен.
Абсолютно съгласна съм с Вас и благодаря за отговора! Може би в 302-ра сметка ще ги сложа и ще бъдат в "Суровини и материали" в баланса. Мисля, че така ще бъде правилно? Какво мислите?
Много Ви благодаря! Възможно ли е да е "Разходи за бъдещи периоди" и още един въпрос - в края на годината къде да покажа това в баланса?
Здравейте, колеги! Фирма "Х" миналата година стартира бизнес, като основната дейност е покупка на апартаменти, ремонтиране и препродажба. Въпроса ми е как е най-правилно да се осчетоводи?

Покупка на апартамента - 304/401, 4531/401, да трупам разходи за ремонт в 613 и при продажбата да ги призная за разход? 304/613 ли да осчетоводя? В края на 2024г. в 613 къде да ги покажа в баланса? Извинявам се, не съм се сблъсквала с подобен вид дейност.
Ще съм благодарна на всякакви напътствия.
Сол отдава под наем автомобила си в личното си дружество. Сега при попълване на годишната му данъчна декларация му излиза надвнесен данък, които тряба да се възстанови. Сумата на данъка е в размер на почти целия данък (малко по-малко).
Четох в указания, че когато СОЛ получава доход от наем, данъка се дължи от платеца и се "третира" като нормално ФЛ.
Въпроса ми да продължавам ли и тази година да подавам декл. 55 за платения наем и да декларирам и плащам данък през дружеството и трябва ли СОЛ-а да подава нещо?
Здравейте, колеги. Попълвам ГДД на СОЛ без личен труд с граждански договор и трудов прекратен непосредствено преди старта на СОЛ-а. Трудовия е до ноември, от ноември стартира СОЛ-а. Попълних приложение 2004 като в Таблица 1 попълвам само четвърта колона м.11 и 12, в Таблица 2 в колона 3 има зареден доход само за м.11 (засичането на ТД и СОЛ) и попълвам отново 11 и 12 месец. Правилно ли работя? Не попълвам колона 5, зашото няма личен труд? Греша ли някъде? Ще съм благодарна да се включат повече колеги с разсъждения, зашото го правя за първи път
Даже още не съм видяла документите. Тази информация е на прима виста от клиента. По мое мнение трябва да подам декл. по чл. 92. Нали друго не пропускам?
Колеги, имам фирма със СОЛ за 2 месеца (ноември и декември) и една разходна фактура за 2024г. Подавам статистика за фирма с разходи под 500 лв и годишна декл 6. Изпускам ли нещо? Данъчна декларация по чл. 92 не подавам, а в Търговски регистър какво следва да се подаде?
Здравейте, колеги! Бихте ли помогнали с КИД за дружество, което купува автомобили и ги продава на части?
Благодаря Ви! Аз мисля по същия начин, но исках да го чуя от колега.
Здравейте, колеги! Имам дружество, в което имам консервирани активи от 2023г. - не начислявам никаква амортизация, защото дружеството не извършва дейност. Сега при съставяне на отчета за 2024г. отново не извършва дейност. Продължавам по същия начин. Пропускам ли нещо? Трябва ли да начислявам някаква амортизация? Благодаря на включилите се :)