Преди няколко дни имах запитване от една госпожа с "5-10 документа месечно", която предоставя услуги в ЕС и възстановява ДДС. Казах и цена 700-800 лв, като имаме предвид, че фирма регистрирана по ддс трябва да е с такса около минимална РЗ и тя ми каза "Ама аз няма да ви назначавам на 8 часа!'" Нашия труд не е никак оценен! А като отиде при адвокат, лекар дали се пазари за цената? 
Здравейте, колеги! Х ООД с двама съдружника (управляват заедно и поотделно).
Съдружник 1 е по ДУК в друга фирма и се осигурява на 1200 лв., извършва дейност в Х ООД.
Съдружник 2 е на трудов договор в трета фирма на МОД. Не извършва дейонст в дружество Х ООД.

Въпроса ми е: Нап ще търсят ли задължително осигуряване след като единия е на МОД, а другия не е. Трябва ли да се осигурява Съдружник 1 или можем да си го спестим? Няма други назначени лица във фирмата. Тя сега стартира дейност. Благодаря на включилите се!
Благодаря Ви! Няма търговски обект. Идеята е да получава малка заплата и ще прави интериорен дизайн. Мислих си да не се заядат от НАП, че някой трябва да разпише ТД и да назначи, а другия управител плаща само ЗО. Мислите ли, че би възникнал проблем по този повод?
Да, ще полага труд и ще му се плаща заплата. Благодаря Ви! ЧУдя се кой е по-добрия вариант и по-евтин. Може би СОЛ е по-добре. Какво ще кажете?
Здравейте, колеги! Съдружник с 40 % дялово участие от ООД ще се осигурява в същото. Не е управител и НЕ управляват заедно. Просто е съдружник. Кой е най-правилния начин да го осигуряваме като се има предвид, че работи на друго място (доста под МОД) и управителя на дружеството е пенсионер, на който плащаме само здравно?
Много благодаря за бързия отговор :) Приятна вечер
Здравейте, колеги! Възможно ли е двама съдружника, управляващи заедно и поотделно, да се осигуряват в ООД единия като ДУК, а другия на трудов договор? Има ли пречка за това?
Здравейте, колеги. Имам граждански договор сключен на 15.05 и плащане по него в месец юни за извършената услуга в май. Договора обаче е със срок м.07 и продължава да се изпълнява. Въпроса ми е как е най-равилно да подам Д1 - за месец май или в месец юни, имайки предвид, че в май е услугата, а в юни сме платили на лицето?
Страх ги е, възрасни хора са ...
Наемодателя е физическо лице, възрастни хора и ги е страх  да дадат фактурите ... това е проблема.
Здравейте, колеги! Имам фирма, Rbnb, преотдава имоти и плаща режийни, като партидите са на името на собствениците. В договора за наем пише, че са за сметка на наемателя. Въпроса ми е следния: Без документ (фактура) от Топлофикация, Соф. вода и т.н. може ли да ми бъде признат разход? Имате ли практика с НАП? Искат ли фактури или признават, ако ги начисля без документ ще има ли проблем? Благодаря Ви
Здравейте, колеги! Дружество има загуба 2022 - 20к. , 2023 - 50 к. Тази година има печалба 70 к. Мога ли да приспадна загуба от двете години или мога само от една? Къде в данъчната декларация се попълва?
Много благодаря за изчерпателния отговор! Бъдете здрав/а!
Аз имах предвид материалите, които се ползват за ремонт. Иначе апартамента със сигурност си е стока и според мен.
Абсолютно съгласна съм с Вас и благодаря за отговора! Може би в 302-ра сметка ще ги сложа и ще бъдат в "Суровини и материали" в баланса. Мисля, че така ще бъде правилно? Какво мислите?
Много Ви благодаря! Възможно ли е да е "Разходи за бъдещи периоди" и още един въпрос - в края на годината къде да покажа това в баланса?
Здравейте, колеги! Фирма "Х" миналата година стартира бизнес, като основната дейност е покупка на апартаменти, ремонтиране и препродажба. Въпроса ми е как е най-правилно да се осчетоводи?

Покупка на апартамента - 304/401, 4531/401, да трупам разходи за ремонт в 613 и при продажбата да ги призная за разход? 304/613 ли да осчетоводя? В края на 2024г. в 613 къде да ги покажа в баланса? Извинявам се, не съм се сблъсквала с подобен вид дейност.
Ще съм благодарна на всякакви напътствия.
Сол отдава под наем автомобила си в личното си дружество. Сега при попълване на годишната му данъчна декларация му излиза надвнесен данък, които тряба да се възстанови. Сумата на данъка е в размер на почти целия данък (малко по-малко).
Четох в указания, че когато СОЛ получава доход от наем, данъка се дължи от платеца и се "третира" като нормално ФЛ.
Въпроса ми да продължавам ли и тази година да подавам декл. 55 за платения наем и да декларирам и плащам данък през дружеството и трябва ли СОЛ-а да подава нещо?