1
Здравейте, колеги! Имам следния въпрос: Коаго правя УП 3 трябва ли да посочвам неплатеният отпуск до 30 дни, който се зачита за трудов стаж? И ако лицето е било в неплатен отпуск, незачетен за трудов стаж точно преди да излезе в болничен, болничният (който не е изплатен, тъй като лицето не е имало право да го ползва) трябва ли да се включи към трудовия стаж, или трябва да се изключи от него?
2
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Обезщетение по чл. 222, ал. 1
04.09.2014, 16:53Освободихме работник поради съкращаване на щата - чл. 328, ал. 1, т.2 и според КТ му дължим обезщетение по чл. 222, ал. 1 в размер на брутното му трудово възнаграждение за времето, през което е останал без работа, но не повече от един месец. Въпросът ми е как се изчислява това обезщетение. Четох тук във форума, че се отдържат 7.9% за фонд Пенсии. Това къде го пише? А и тъй като от месец август трябва да изплатя 7 дни, това брутно възнаграждение (което включва и процента прослужено време, нали? ) трябва да го разделя на 22 - средния брой работни дни, или на 21 - работните дни за конкретния месец?
И друг въпрос - прочетох, че обезщетението се записва в трудовата му книжка отзад. Аз му я върнах при прекратяването на правоотношението, тъй като той си я поиска, за да я представи в Бюрото по труда. При освобождаването съм връчила и заповед за прекратяване. Други документи изискват ли се? В досието имам и предизвестие.
Не съм издала УП2, тъй като в него се включва и обезщетението, нали? А и въпреки че ми казаха, че лицето работи, ако ми подпише декларация, че не работи, трябва да се изплати обезщетение и за част от септември - за да стане един месец от освобождаването, нали? Което значи, че УП мога да издам чак през октомври, след като начисля заплатите за септември, в които да е и неговото обезщетение. Така срокът за издаване на УП няма как да е 30 дни от освобождаването, а става по-дълъг.
Какъв е срокът, в който нямам право да назначавам ново лице на същата длъжност?
Много въпроси станаха! Колеги, предварително ви благодаря, дори и само на някои от тях, ако можете да отговорите!
И друг въпрос - прочетох, че обезщетението се записва в трудовата му книжка отзад. Аз му я върнах при прекратяването на правоотношението, тъй като той си я поиска, за да я представи в Бюрото по труда. При освобождаването съм връчила и заповед за прекратяване. Други документи изискват ли се? В досието имам и предизвестие.
Не съм издала УП2, тъй като в него се включва и обезщетението, нали? А и въпреки че ми казаха, че лицето работи, ако ми подпише декларация, че не работи, трябва да се изплати обезщетение и за част от септември - за да стане един месец от освобождаването, нали? Което значи, че УП мога да издам чак през октомври, след като начисля заплатите за септември, в които да е и неговото обезщетение. Така срокът за издаване на УП няма как да е 30 дни от освобождаването, а става по-дълъг.
Какъв е срокът, в който нямам право да назначавам ново лице на същата длъжност?
Много въпроси станаха! Колеги, предварително ви благодаря, дори и само на някои от тях, ако можете да отговорите!
3
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: освобождаване по чл.328 ал.1 т.2
18.08.2014, 15:13А какви точно документи се изискват при освобождаване на работник по чл. 328, ал. 1, т.2? Предизвестие, заповед за прекратяване? За обезщетението по чл. 222, ал. 1 какъв документ се издава?
4
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: НКПД шофьор- категория труд
16.04.2014, 15:52Благодаря!
5
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: НКПД шофьор- категория труд
16.04.2014, 14:41Въпреки че в Наредбата ясно е записано:
25. шофьори на товарни автомобили с товароподемност 12 и повече тона;
явно се има предвид товароносимост на товарния автомобил. А ако автомобилът е специален, не товарен? Да се има предвид товароподемност, така ли излиза?
25. шофьори на товарни автомобили с товароподемност 12 и повече тона;
явно се има предвид товароносимост на товарния автомобил. А ако автомобилът е специален, не товарен? Да се има предвид товароподемност, така ли излиза?
6
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Декларация 6 и справка за задължения
17.04.2013, 15:49Ще искам разрешение да я поправя, пък ще видим дали ще ми дадат! Още веднъж благодаря!
7
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Декларация 6 и справка за задължения
17.04.2013, 15:40Или по-добре ще е да си платя натрупаните лихви и да не коригирам (ако има глоба)
8
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Декларация 6 и справка за задължения
17.04.2013, 15:38До края на септември е можела да се коригира. И прочетох как.
Чудех дали ще има глоба, ако я коригирам сега - след като съм изпуснала срока?
Чудех дали ще има глоба, ако я коригирам сега - след като съм изпуснала срока?
9
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Декларация 6 и справка за задължения
17.04.2013, 15:21Винаги много ми помагате, когато имам нужда от съвет! Много ви благодаря!
10
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Декларация 6 и справка за задължения
17.04.2013, 15:20Да, подаването на Д6 става на 27.09.2012, тогава са платени и осигуровките за 08.2012. Датата в Д6 трябва да е 27.09.2012 ли? А и в Наръчника пише, че Д6 не се заличава. Не мога да намеря срок, в който се подава Д6 без да има глоби. Защото имах такъв случай - начислени заплати, подадена Д6 без данък и после платени заплати и платен данък, но неподадена Д6 само с данък и ми казаха: Я, да видим откога е Д6? Да, срокът е минал, няма да има глоба за неподаване. Къде мога да намеря този срок?
11
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Декларация 6 и справка за задължения
17.04.2013, 15:03Здравейте, колеги! Имам малко странен въпрос: В Декларация 6 на реда, в който се посочва датата на изплащане/начисляване се пише датата на изплащане/ начисляване на заплатите,нали?
Защото при мен се получи следното: в Справка за задълженията ми излиза, че задължения за период 08.2012г., подадени с Д 6 са със срок за плащане 31.08.2012г. Тъй като няма как осигуровките за август да са дължими до края на август, реших, че е допусната грешка и след разговор на нац.тел. на НАП 0700.. казаха да се обърна към счетоводството им, за да отстранят несъответствието. От там обаче казаха, че сама съм си посочила тази дата в Д 6. Затова питам: датата в Д6 е и срок за плащане, който сами си посочваме ли?
И още 1 въпрос: вече няма как да я коригирам, тъй като според фиш IV.I.5 съм изпуснала срока, или може да се направи нещо? Аз все още не съм убедена, че трябва да се коригира датата на начисляване, а в НАП тр.да си коригират срока!
Моля помагайте, ако знаете нещо по въпроса!
Защото при мен се получи следното: в Справка за задълженията ми излиза, че задължения за период 08.2012г., подадени с Д 6 са със срок за плащане 31.08.2012г. Тъй като няма как осигуровките за август да са дължими до края на август, реших, че е допусната грешка и след разговор на нац.тел. на НАП 0700.. казаха да се обърна към счетоводството им, за да отстранят несъответствието. От там обаче казаха, че сама съм си посочила тази дата в Д 6. Затова питам: датата в Д6 е и срок за плащане, който сами си посочваме ли?
И още 1 въпрос: вече няма как да я коригирам, тъй като според фиш IV.I.5 съм изпуснала срока, или може да се направи нещо? Аз все още не съм убедена, че трябва да се коригира датата на начисляване, а в НАП тр.да си коригират срока!
Моля помагайте, ако знаете нещо по въпроса!
12
Данъци и счетоводство » Re: Подаване на ГФО в НАП
07.02.2013, 21:22В НАП Пловдив такава възможност няма. Два пъти ходя да питам и все попадам при една и съща служителка, която накрая ми каза: като имате въпроси, обадете се на телефона (предполагам, че става въпрос за нац. тел. на НАП 0700...) Толкова некомпетентни и неучтиви хора!
А долу на информацията, където се предполага, че трябва да са информирани на втория път ми казаха: "Няма такова нещо. Това, дето го казват по телевизията, не го слушайте!" Само където е обявено в техния сайт, а не по тв
А долу на информацията, където се предполага, че трябва да са информирани на втория път ми казаха: "Няма такова нещо. Това, дето го казват по телевизията, не го слушайте!" Само където е обявено в техния сайт, а не по тв
13
Данъци и счетоводство » Re: Промени в ЗКПО, в сила от 01.01.2013 (обновена)
04.02.2013, 20:11"Да видим дали може да не внасяш други задължения, и този данък да ги покрие (мечти) - в единната сметка."
) Определено са мечти (поне засега). Единната сметка работи само в посока взимане на задължения, но не и приспадане или покриване на такива от надвнесени суми.
Даже, според мен единната сметка все още не работи. При направена справка за задължения излизат какви ли не щуротии.
) Определено са мечти (поне засега). Единната сметка работи само в посока взимане на задължения, но не и приспадане или покриване на такива от надвнесени суми.
Даже, според мен единната сметка все още не работи. При направена справка за задължения излизат какви ли не щуротии.
14
Данъци и счетоводство » Re: Промени в ЗКПО, в сила от 01.01.2013
27.12.2012, 21:42А в тази справка за задълженията на юридическите лица, да ви кажа колеги, не излизат надвнесени суми! Така че какво ще става с надвнесения корпоративен данък, ако не искаме възстановяване и съответно - ревизия, можем само да гадаем! Както и надвнесените осигуровки. Те също не се имат предвид и не са отразени в справката.
15
Не, не съм посочила. Но нали осигуряването е подновено от 01.09? Ако посоча дата на прекъсване на осигуряването не значи ли, че лицето все още е с прекъснато осигуряване?
16
Здравейте! Моля да ми помогнете. Имам следния случай: лице, работещо на трудов договор от 2008г на 4 - часов работен ден. За последната година (2012) е ползвало целия си платен и неплатен отпуск, зачитащ се за трудов стаж (20+30 раб.дни). През месец август обаче ползва още 6 дни неплатен отпуск, незачетен за стаж (върху който са начислени и внесени здравни осигуровки). През месец септември лицето работи цял месец без последната седмица. За периода 24.09-28.09 представя болничен лист. При подаването на болничния лист в НОИ в Декларация Приложение 15 съм отбелязала, че към деня на настъпване на временната нетрудоспособност лицето е осигурено за съответния риск както и че има 6 месеца осигурителен стаж (защото в чл.40 от КСО не е споменато дали се има предвид предходните 6 месеца или 6 месеца по принцип откакто лицето работи). Сега получавам писмо от НОИ да отстраня следните несъответствия: и са изброени Заверени копия на форма 76, заповеди за отпуск и ведомости.
Моля помагайте! Грешно ли съм подала информацията в НОИ? Осигурено ли е всъщност лицето? След като му се внасят осигурителни вноски и за въпросните 6 дни има ли право на болничен? Не можах да намеря друго в КСО, свързано с това, освен чл. 40, според който аз разбирам, че лицето е осигурено! Можете ли да ме посъветвате какво да правя?
Моля помагайте! Грешно ли съм подала информацията в НОИ? Осигурено ли е всъщност лицето? След като му се внасят осигурителни вноски и за въпросните 6 дни има ли право на болничен? Не можах да намеря друго в КСО, свързано с това, освен чл. 40, според който аз разбирам, че лицето е осигурено! Можете ли да ме посъветвате какво да правя?
17
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Уведомление по чл. 62 КТ и МОД
25.01.2012, 13:00Благодаря ви много!
18
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Уведомление по чл. 62 КТ и МОД
25.01.2012, 12:28А за тези с промяна в квалификационната група - не, така ли?
19
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Уведомление по чл. 62 КТ и МОД
25.01.2012, 11:47Здравейте, колеги! Имам въпрос и не знам към кого да се обърна.
Сега с промяната на МОД (мин.осиг. доход) от януари 2012г. сменяме и заплатите на персонала. Знам, че при промяна само на заплатата на лице, не се подава уведомление по чл. 62 КТ в НАП. Но имам няколко особени случая.
1. Служители, на които се сменя квалификационната група и раб. заплата, а длъжността им се запазва (пр. от квалиф. група 7 - квалифицирани работници, стават 8 - машинни оператори или от 9 стават 5 и т.н.)
2. Служители, които си променят длъжността и заплатата
3. Служители, на които се променя раб. заплата.
За кои трябва да подавам уведомления?
И Уведомленията трябва да са с най- ранна дата 3 дни преди изменението на трудовия договор? Т.е. няма как промените да са в сила от 01.01.2012?
Помагайте, моля ви!
Сега с промяната на МОД (мин.осиг. доход) от януари 2012г. сменяме и заплатите на персонала. Знам, че при промяна само на заплатата на лице, не се подава уведомление по чл. 62 КТ в НАП. Но имам няколко особени случая.
1. Служители, на които се сменя квалификационната група и раб. заплата, а длъжността им се запазва (пр. от квалиф. група 7 - квалифицирани работници, стават 8 - машинни оператори или от 9 стават 5 и т.н.)
2. Служители, които си променят длъжността и заплатата
3. Служители, на които се променя раб. заплата.
За кои трябва да подавам уведомления?
И Уведомленията трябва да са с най- ранна дата 3 дни преди изменението на трудовия договор? Т.е. няма как промените да са в сила от 01.01.2012?
Помагайте, моля ви!
20
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: УП 2 и УП 3 при 4 часов раб. ден
14.12.2011, 10:13Благодаря ви много!
Помесечно записване за целия период за 4ч от 19.05.2003 до 30.06.2006? А не до 01.01.2005?
Надявам се да ми стигнат редовете в УП-то!
Помесечно записване за целия период за 4ч от 19.05.2003 до 30.06.2006? А не до 01.01.2005?
Надявам се да ми стигнат редовете в УП-то!