Има някаква проверка, може да е на случаен принцип, но има.
Моя приятелка се възползва преди 6-7 години и се оказа, че въпреки, че получава 100% от приходите си по банков път и не е теглила пари в брой, не е спазила условията, защото:
- Суми прехвърлени към физически лица не се признават за "разходи плащани с дебитна карта". Превеждаше пари по дебитните карти на децата си, вместо да им дава в брой за джобни, но оборота не й го признаха. Логично било децата да ги изтеглят и да плащат в брой. Ако преведе на съпруга си било същото - той щял да ги изтегли в брой.
-  Плащаше всички месечни сметки, както и тези на възрастните си трудно подвижни родители, но оспориха и това - считало се, че те й връщат парите на ръка.
Не знам към момента нещата дали са същите, но аз също уж отговарям на условията, но досега не съм се възползвала от облекчението. Имам си едно наум.
Ако ЗП се облага по реда на чл.29, ал.1, т.1 от ЗДДФЛ (60/40), изплатената сума се включва в справката по чл.73-1 с код 301.
Ако ЗП е избрал да се облага като ЕТ, сумата не се посочва в справката.
И аз я завеждам по справедлива. С разликата преобразувам годишния финансов резултат.
Не правя записвания с разходна сметка в кредита, за да нямам проблем с ОПР.
Не съм сигурна доколко е правилно да удържате пари за дрехи от РЗ. Някой по-запознат да каже. Аз не бих. Заплатите не ги пипам. Ще предпочета да ги възстанови на каса, ако ръководството толкова държи на това.
Клиентът дължи 1 000 лв.
Плаща 510 евро х 1,95583 = 997,47 лв
Клиентът остава да ви дължи разликата от 2,57 лв (1,29 евро).
Не виждам защо намесвате курсова разлика?! Няма такава. Остава Ви салдо в 4111.
Или клиентът доплаща или чакате да изтече давностния срок и отписвате вземането.
Или аз нещо не разбрах от описаната ситуация.....
В края на краищата работите с документи. Каквото пише, това подавате. Ясно е, че ще има проблем. Като й потрябва майчинството, ще иде да си оправи болничния.
И аз ги изкарах 134.
И да, третият болничен би трябвало да е до 27.07.2024.
Семена собствено производство, вложени за стопанската 2023-2024 не се посочват в справката. Стойността им не се включва в преките разходи в таблиците. Те са разход за следваща стопанска година, не 2022-2023, за която се кандидатства.
Относно разходите за ремонт аз ги включих разходи за услуги, последен ред.
Работя с ТРЗ на Микроинвест. Даваше ми същите грешки, когато генерирах файла за 73-6 преди да направя актуализацията им от 25.01. След нея няма проблем. Всяка година е така! Докато не направиш актуализация за новата година не можеш да генерираш верен файл по 73-6
Аз също се чудя защо НАП не възстановяват ДДС. И АПВ нямам връчено. Нещата трябваше да се случат в срок до 11.10 по принцип. И нищо все още. Иначе докато данъчния извършваше проверка се чухме и знам със сигурност, че всичко е изрядно.
При такива вливания, сливания и придобивания на предприятия и прехвърляне на работници по чл.123 от КТ би трябвало същите да бъдат уведомени писмено (мисля че беше месец по-рано от датата) за промените, които ще настъпят, както и че правата им и условията по ТД си остават защитени и че фирма У поема правата и задълженията на Х. У дължи обезщетението.
Двамата ги подавате с код 27. Моят съвет е да подадете за тях отделно Д1, да не фигурират в Д1 за останалите работници. Така ако не се приеме Д1 от първия път, ще трябва да коригирате само тях двамата. Особеното при Д6 е, че за дата на изплащане/начисляване на ОСИГУРОВКИТЕ се попълва реалната дата на изплащане, а не 30/31 число на месеца.
Банките за приключил период не връщат пари. От горчив опит споделям. На физическо лице от септември до януари от разплащателна сметка удържаха два пъти месечна такса обслужване - веднъж стандартна и веднъж по-ниска, договорена за група работници. От октомври всеки месец учтиво ги молех да направят корекция, отговор: Да, ще погледнем! Е, погледнаха януари и виновно ми заявиха, че могат да сторнират само таксата в новата година.

В конкретния случай не бих направила запис с 629 в кредита. За да избегна проблем в ОПР.

Ако не зная за кои такси се отнася или не искам да ги търся, ще направя 629/503 с минус.

Ако много добре зная за кои такси се отнася (случвало ми се е и това и съм звъняла на банката да ги възстановят по фирмената сметка), ще използвам разчетна сметка и в деня на удържането правя 498 /503, а когато ги върнат 503/498. Имам си създадена статия "грешки на банката"  :smile1:
При мен е в 498, други вземания
Здравейте!
За да спазим стандарта е редно да направим обезценка към 31.12.
При разлика 0,05 лв (0,45 лв и 0,40 лв) - не бих се занимавала.
При големи разлики (0,65 лв и 0,45 лв ) е редно да направите, но все пак обърнете внимание и на следното:
Дали наличното количество е съществено спрямо произведеното - ако Ви е налично близо половината, подлежи на преоценка, ако обаче от произведени 2 000 тона са ви останали 10 тона...оставете.
Дали е продадено в началните месеци на новата година. Имах случай, в който цената към 31.12 беше значително по-ниска от тази, на която бях заприходила продукцията. През февруари и март я продадохме, защото цената на пазара се повиши и реално се оказа по-висока от тази, на която я бях завела. Бях тръгнала да правя обезценки, но одиторът ме спря.
 Благодаря Ви lucky6!
В този ред на мисли, имаме и служител, който е в неплатен отпуск за един месец, на него също трябва да изплатим ваучери, въпреки, че не е на работа, нали така?

Смятам, че за да спазим буквата на закона - да, трябва да получи и той. 
Ваучерите за храна по Наредба 7 се дават на всички работници и служители + управител в еднакъв размер (200 лв). По-добре да й ги дадете.
Предоставянето на ваучерите/купоните за храна по Наредба 11 е обвързано с присъствието на работника на работното му място.
Засега възстановявате на тримесечие по нормална процедура. След 12 месеца че е възможна ускорената. Дори да подадете СД с попълнена кл.81 от НАП ще се свържат с Вас да поискат да коригирате СД, щом не одобрят попълнената от Вас справка по чл.92 за оборота. Опитайте, но вероятно развоят ще е такъв
Имам такива случаи и не я посочвам. Редно е рентата да се изплати срещу представено удостоверение за наследници. Щом съм сигурна, че сумата от 5000 ще се раздели между поне двама наследници, не я посочвам.
В този ред на мисли догодина, когато ще сме задължени да декларираме всички изплатени ренти през 2023, независимо от размера, направо не ми се мисли какъв хаос ще настане! Това е лудост! седмица ще набирам данните и още две ще коригирам Мариана, Марияна, Ана, Анна, Деан, Диян, Диан, Деян, докато ги улуча всичките и НАП приемат справката