Единствения начин да получа заветния надпис: "Бр. приети записи: 1" е да сменя датата в поле "Дата на изплащане/начисляване" в колоната за осигуровките от 31.12 на 30.11, което не ми харесва!
Някой да има друга идея кое не се харесва при проверката?
Или да опитам ли да подам данните, както смятам за верни /с 31.12 в поле 18/ и каквото стане?
 
БЛАГОДАРЯ! Вече се бях започнала да се съмнявам във всичко...
Здравейте!
Нещо зациклих... Къде греша?!
Не съм бюджет. Създавам Д1 и Д6 за м.11.2018 от ТРЗ програмата. После винаги ги тествам с програмата на НАП. Д1 ми я чете и изчислява, ОК е. С Д6 обаче нещо става. Не ми излиза "Бр. приети записи: ... ; Бр. отхвърлени записи: ..." Празен екран! Поне грешка на дава, но не. Все едно не съм избрала файл.
Пробвах програмата на НАП да тества Д6 за м.10 - няма проблем. Излиза "Бр. приети записи: 1; Бр. отхвърлени записи: 0"
Сравних структурата на Д6 за м11 с тази на Д6 за м.10. Разлика не виждам.
Създадох Д6 от програмата на НАП, извиках го за проверка - пак празен екран
Смъкнах отново програмата от сайта на НАП. Нищо! Резултата е същия...
Ръчно коригирах самия файл. Взех за база този от м.10 и коригирах суми и дати. Пак празен екран при опит за проверка.

Данните по колони са:
Редовни данни 0, Вид плащане 5, 11/2018, суми на осигуровки ..., дата на изплащане/начисляване 31.12.2018
Редовни данни 0, Вид плащане 8, 11/2018, сума на ДОД ..., дата на изплащане/начисляване 30.11.2018
Моля помогнете, къде греша?!? 31.12 ли е проблема?!!
Много благодаря,  Delphine!
Здравейте!
Имам нужда от Вашето мнение правилно ли попълвам Д1. Признавам, че отскоро съм и ТРЗ и ме е страх да не оплета нещо…
М.09 имаме работник, който напуска и му е начислено обезщетение по чл.224 за 2 дни неизползван платен отпуск.
ФИШ:
Начисления:
Възнаграждение за отраб. дни 366,67 лв + клас 35,20 лв = 401,67 лв
Обезщетение за 2 дни неизползван отпуск:                104,26 лв
ОБЩО начисления 506,13 лв
Удръжки:
Осигуровки за лицето 55,38 лв /401,67 х 13.78%/
ДОД: /506,13 - 55,38/ х 10% = 45,08 лв
Сума за получаване: 506,13 – 55,38 – 45,08 = 405,67 лв

Декларация 1:
Кл. 29: 401,87 лв
Кл. 31: 506,13 лв
Кл. 31А: 45,08 лв
Кл. 34: 311,84 лв /Начисления без обезщетението 401,87 лв – осигуровки 55,38 лв – ДОД, върху сумата без обезщетението (401,87-55,38)*0.10/

От всичко изчетено по темата стигам извода, че така трябва да бъде попълнена Д1 /че в кл.34 не включва обезщетението и данъка към него/. И все пак моля за вашите мнения. Объркването ми идва от разминаването между чистата сума за получаване от лицето и сумата в кл.34.
Благодаря, Делфинче!
Благодаря за изказаното мнение.
16.4 я попълвам, защото лицито е осигурено на максималния осиг.праг в другата фирма.
Здравейте,
имам нужда от помощ и мисля, че тук е мястото където ще я получа. За пръв път ще попълвам и подавам Д1 и Д6 и се притеснявам да не объркам нещо.
Имам лице, което по ДУ се осиурява на максимален осиг. праг през фирма А. Това лице си открива фирма Б ЕООД. Регистрация в ТР излиза на 08.05. Във втората фирма отново ще се осигурява по ДУ, договорена сума 510,00 лв. Ползвам програмата от сайта на НАП. Попълвам Д1 за м.05 така:
кл.12 - 10
кл.14 - 80000
кл.16 - 1700
кл.16.4 - 17
кл.17 до кл.28 всичко е 0,00, процентите на осигуровки също
кл.31 - 433,50 /510,00:20*17/
кл.31А - 43,35 данък
кл.34 - 390,15 нетно
Отбелязвам, че няма основание за подаване на Д6 до 25.06

За м.06 подавам Д1 отново с осигуровки 0,00, но с възнаграждение 510 и данък 51. Подавам и Д6, заради данъка.

Пропускам ли нещо? Греша ли някъде?
Здравейте!

Предстои да подам заявление за доброволна регистрация по чл.100, ал.1. Имам два въпроса:
1. Правилно ли се ориентирам, че декларацията по чл. 176а е отпаднала и не следва да подавам?
2. Регистрацията на фирмата в ТР излезе преди 10 дни, но трябва да подготвя справка за облагаем оборот за последните 12 месеца, нали? Справката е свободен текст, например таблица на ексел с нули за 12 месеца?
delphine, напълно съм съгласна с теб, че част от хората не са наясно какво дължат. Затова ми се иска да фигурира текста за наказателната отговорност.
Работодателят няма право да изисква каквито и да било бележки и/или удостоверения. Законът е постановил, че декларация от лицето върши работа. Декларацията е свободен текст и прочетох мнение, че е добре в нея да фигурира и текста, че за невярно съдържание се носи наказателна отговорност. Съжалявам, че не мога да посоча източника, но аз лично бих искала лицето да е наясно преди да се подпише. Ето как ще практикувам аз:
За лица без ТЕЛК, които желаят да ползват облекчение по чл.22в – което лице изяви желание ще трябва да ми представи декларация, че няма подлежащи на принудително изпълнение публични задължения. /Ситуацията е: Има облекчение, има декларация/. Ако има задължения и не може да представи такава, няма да ползва облекчение чрез работодател. /Ситуацията е: Няма облекчение, не се изисква декларация/.
За лица с ТЕЛК – ще поискам от всяко едно лице декларация за липса на задължения. Ако лицето осъзнава, че има задължения и няма как да представи такава, то ще поискам да попълни втория вид декларация, че за данъчната година ще подава ГДД. /Ситуацията е: Има облекчение, има една от двете декларации/.
Когато има съдебно дело предпочитам да ползвам сметка 444 или 442. Всички платени такси по съдебни дела осчетоводявам така 444 / 503. Фактура от адвокат: 444 / 401. Дали ще са разход, зависи от изхода на делото. Ако го спечелим , тези пари би трябвало да ни ги върне осъдената страна и осчетоводявам 503 / 444. Ако загубим делото, както е Вашия случай, осчетоводявам платените такси по съдебни дела и адвокатсия хонорар на разход 609/444 и 602/444. След това осчетоводявам цялата сума по решението на съда: 609/444 за главницата, 621/444 за лихвата, 602 или 609 / 444 за таксите по делото. Така в 444 с партида име на клиента се натрупва сумата, която трябва да му се изплати.
Споделям начина, по който съм работила и който ми е бил най-прегледен. Едно е да заведат срещу фирмата едно дело, друго е, когато са 10 и собствениците искат да знаят кое колко им струва до момента.
Добро утро!
Пътни 43,20 лв.
Вас стойността на фактурата не Ви интересува. Тя само доказва цената, която предполагам е 2 лв.
А защо не пробвате да проведете спокоен разговор с шефа? Категорично ли отпада възможността да напуснете по взаимно съгласие?
Изчакайте си стоката да пристигне. Датата на издаване на протокола я съобразете с датата на ЧМР.
Здравейте!

Според мен трябва за начислите ДДС на фактурата за самолетните билети. Не виждам как и по кой член бихте освободили доставката. Освен, ако дейността Ви не е свързана с продажба на самолетни билети.
Случай, който имах аз: Получавам фактура от фирма организатор с основание такса участие и самолетен билет, в която на отделен ред е начислен ДДС.
Относно датата на данъчното събитие вижте чл.63, ал.2 от ЗДДС
Относно бланката - на моята нямам реквизит "подпис на доставчик". Потърсете друга бланка.
Здравей!

Според мен датата на данъчното събитие ти е 12.04.2017. Това е датата на фактическото придобиване на стоката. Датата на издаване на протокола трябва да е 12.04.2017 /или в срока за издаване на протокол/.
Трябва да имаш ЧМР и долу в клетка 24 да ти е попълнена тази дата 12.04.2017. За мен тя е водеща. И да не забравиш да се снабдиш с лицензиран превод на документите.
Здравейте!

Мисля, че това ще Ви е полезно:
https://www.tita.bg/free/taxes/476
И по-точно: Обхват на разхода - колонка "Разходи в натура" - Не са разходи в натура