Протокол по ЗДДС за анул.на ф-ра

16.05.2014, 13:46 14218 10

16.05.2014, 13:46
Публикации: 364 / 7
Здравейте , имам  да анулирам няколко ф-ри  от минал период. За всяка ф-ра ли да правя отделен протокол или  с един протокол да описвам всички ф-ри?
#1 | 16.05.2014, 13:57
Публикации: 6411 / 1143
Ако са отразени в отчетните регистри на клиент, то трябва да съставите отделни протоколи за отделните клиенти, като за всеки клиент в протокола може да опишете всички издадени към него фактури.
Скрит текст :
Обърнете внимание на единственото и множественото число в текста - достатъчни са за ориентиране :smile1:
#2 | 16.05.2014, 14:00
Публикации: 364 / 7
после -протокола и номера на протокола ли ще  впиша в ДНЕВНИК ПРОДАЖБИ?  -СЪС ЗНАК  / -/?
#3 | 16.05.2014, 14:03
Публикации: 81 / 4
Да
#4 | 16.05.2014, 15:00
Публикации: 6411 / 1143
после -протокола и номера на протокола ли ще  впиша в ДНЕВНИК ПРОДАЖБИ?  -СЪС ЗНАК  / -/?

Да

НЕ!!!

Прочетете внимателно приложение 12 от ППЗДДС в частта за анулиране на данъчни документи.

Скрит текст :
#5 | 16.05.2014, 15:26
Публикации: 364 / 7
 Чета , че трябва и да  пиша  до НАП -за тези грешки и протоколи???   
Корекции на грешки при декларирането



Чл. 126. (1) Допуснати грешки в подадени декларации по чл. 125, ал. 1 и 2 вследствие на неотразени или неправилно отразени документи в отчетните регистри по чл. 124 се коригират по реда на ал. 2 и 3.
(2) Грешките, установени до изтичането на срока за подаване на справка-декларацията, се поправят, като лицето извърши необходимите корекции и подаде отново декларациите по чл. 125, ал. 1 и 2 и отчетните регистри по чл. 124.
(3) Извън случаите по ал. 2 грешките се поправят, като:
1. лицето извърши необходимите корекции в данъчния период, през който грешката е установена, и включи неотразения документ в съответния отчетен регистър за същия данъчен период - при неотразени в отчетните регистри по чл. 124 документи;
2. лицето писмено уведоми компетентния орган по приходите, който предприема действия за промяна на задължението на лицето за съответния данъчен период - при неправилно отразени в отчетните регистри документи.

      Чета , че трябва и да  пиша  до НАП -за тези грешки и протоколи???   
#6 | 16.05.2014, 15:27
Публикации: 364 / 7
нали с протокола ще ми се коригира задължението по ДДС-трябва ли да тръбя  в НАПА -за това???
#7 | 16.05.2014, 15:40
Публикации: 128 / 26
Чл.126, ал.3, т.2 се прилага при неправилно отразени документи, а с издаването на протокол по чл.116 вие си анулирате сгрешените фактури, издавате си нови и съответно си ги включвате в отчетния период, в който сте анулирали сгрешените фактури и издали правилните такива. И няма да се налага да тръбите в НАП-, ако правилно си включите документите в дневниците и СД. :)
#8 | 16.05.2014, 15:46
Публикации: 364 / 7
Благодаря за отговорите !
#9 | 16.05.2014, 16:00
Публикации: 364 / 7
И пак да попитам- в дневник на продажбите - документ -пиша-01- ФАКТУРА  -СЪС знак минус , а не ПРОТОКОЛА ЗА АНУЛИРАНЕТО НАЛИ
#10 | 16.05.2014, 19:49
Публикации: 6411 / 1143
По чл. 126 се поправят грешки в дневниците на издадени и грешно отразени документи или на невключени документи, но такива, които не анулирате.

Анулираните документи са друго нещо. Анулирате по някаква причина, отразен документ в предишен период или документ, издаден в периода за деклариране.

Анулираният в настоящия период документ се описва в дневника със знак "0". Той не е отразяван още, по него няма данъчно задължение и поради анулирането му не възниква такова.

Анулираният документ от предходен период, който вече е отчетен в дневниците, се записва в периода на анулирането със знак "минус".

Дано съм била достатъчно ясна :blink:
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група