ДАНЪК В/У ДОХОДИ ОТ НАЕМ

04.10.2011, 15:54 4448 1

04.10.2011, 15:54
Публикации: 1 / 0
БИХ ЖЕЛАЛА ДА ЗНАМ  !МОЯТА ФИРМА Е ЕООД *НЕ Е ПОД ДДС* НАЕЛА Е ПОМЕЩЕНИЕ ПОД НАЕМ ОТ ЧАСТНО ЛИЦЕ КОЕТО Е РЕГИСТРИРАНО ПОД  ДДС.ДОГОВОРА Е ТРИ МЕСЕЧЕН В КРАЯ НА ОКТОМВРИ ТРЯБВА ЛИ ДА ВНЕСА ДАНЪК ОТ 10 ПРОЦЕНТА.АКО ОТГОВОРЪТ Е ДА ,МОЛЯ ДА МИ КАЖЕТЕ ПРИ НАЕМ ОТ 7000 ЛВ КАКЪВ ДАНЪК ТРЯБВА ДА СЕ ВНЕСЕ ,И ТРЯБВА ЛИ ДА СЕ ПРИСПАДА ДДС ОТ СУМАТА ИЛИ НЕ.БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО!
#1 | 04.10.2011, 23:10
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
Здравейте,

Не става ясно дали месечният наем е 7000 лева или сумата за тримесечието е 7000 лева. Не става ясно и дали тази договорената сума е със или без ДДС, но принципът за изчисление е следният:

Наем: 7000 лева без ДДС
Нормативно признати разходи 10%:    700 лева

Данъчна основа по ЗДДФЛ: 6300 лева
Удържан Данък: 630 лева

Данъчна основа по ЗДДС: 7000 лева
Начислен ДДС: 1400 лева

Общо за плащане към наемодателя: (7000-630) + 1400 = 7770 лева

Ето и често задавани въпроси от страницата на НАП по темата: http://portal.nap.bg/ospage?id=269

Трябва да имате предвид следното:

1) Плащането трябва да е по банков път, тъй като сумата на наема по договора ще надмине 15 000 лева, което е ограничението за разплащане в брой.

2) Трябва да издадете на лицето сметка за изплатени суми. Може да ползвате бланката от тук http://www.kik-info.com/calculators/naem.php
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група