Здравейте,
Да отбележа, че фирмите са на мой роднина и двете (за да избегна объркване).
Имам желание да прекратя моя трудовия договор към едната фирма (там полагам труд като счетоводител) и да се назнача в другата (пак като счетоводител).
Първата фирма почти няма дейност и взехме решение да я "замразим". Покрай промените в Законодателството, ми се струва, че началото на година е най - добрия момент да си прекратя договорът в едната и да се назнача в другата фирма.
Въпросът ми е - Как точно трябва да стане това?
1. При прекратяване на ТД - кой трябва да уведомя НАП и НОИ, или само НАП, и какви документи да подам.
1.1. По кой член да прекратя трудовото правоотношение - *(имам в предвид, по кой член би изглеждало най - добре в очите на бъдещ работодател).*
2. Освен да уведомя НАП/НОИ, какви други задължения имам, в смисъл уведомление до НАП, попълвам трудовата книжка, изплащам последната заплата и това е? или пропускам нещо?
3. Пропуснах да си пусна отпуска (платената) за 2014 година (знам, че не е редно). Мога ли да я изплатя с последната заплата?
4. Във връзка с изплащането на платената отпуска - как точно се попълва в трудовата книжка, виждал съм попълнена книжка при подобни обстоятелства, но не ми стана ясно.
Знам, че някои от въпросите ми, ще Ви се строят елементарни. За прът път прекратявам ТД, а в момента работя на няколко фронта и ми липсва време за обстойно проучване на процедурата, затова ще съм благодарен, ако ми дадете напътствия.