Новият Закон за счетоводството влезе в парламента

29.07.2015, 13:33 42232 23

29.07.2015, 13:33
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
Проектът на новия Закон за счетоводството е внесен в деловодството на Народното събрание. Той е изготвен във връзка с въвеждане на Директива 2013/34/ЕС на Европейския парламент и на Съвета от 26 юни 2013 година. Асоциацията на специализираните счетоводни предприятия (АССП) участва в Работната група към Министерство на финансите по транспонирането на директивата в националното законодателство.





В КиК Инфо направихме кратко обобщение на темите от законопроекта, които коментирахме през последните месеци, и които вълнуваха счетоводната гилдия.

Съставители на финансови отчети

Законопроектът не предвижда въвеждане на лицензиране на счетоводителите с изпити, както и не предвижда създаване на Национален съвет по счетоводство, който беше предложен официално от ИДЕС.

По отношение на съставителите на финансовите отчети законопроектът запазва изискванията от сега действащия Закон за счетоводството. Това бе изричното настояване на АССП при дискусиите и обсъжданията във финансовото министерство.

Съставителите на отчети трябва да имат придобита задължителна минимална степен на завършено образование и съответстващ към него действителен стаж по специалността, както следва:
а) висше счетоводно-икономическо образование и стаж в областта на счетоводството, външния, вътрешния одит и финансовата инспекция, данъчните ревизии или като преподавател по счетоводство и контрол, съответно:
  • при магистърска степен - 2 години;
  • при бакалавърска степен - 3 години;
  • при степен "специалист" - 4 години;
б) друго висше икономическо  образование и 5 години стаж в областта на счетоводството, външния, вътрешния одит и финансовата инспекция, данъчните ревизии или като преподавател по счетоводство и контрол;
в)  средно икономическо образование и 8 години стаж като счетоводител.

Другото изискване за лицата, съставящи финансови отчети е да не са осъждани за престъпление от общ характер по глава пета и по раздел I на глава шеста от Особената част на Наказателния кодекс.

Отчетите на предприятията следва да се съставят от физически лица, които са в трудово, служебно или облигационно правоотношение с предприятието или от счетоводни предприятия.

Предвидена е глоба в размер от 500 до 3000 лева за лице, което състави финансов отчет без да отговаря на изискванията на закона или без да е в трудово, служебно или облигационно правоотношение с предприятието.
Дава се възможност обаче, годишните финансови отчети да могат да се съставят от самите собственици на едноличните търговци, които водят едностранно счетоводство или от съдружници/собственици на микропредприятия, които не са осъществявали дейност през годината.

Счетоводни предприятия

Въвежда се санкция в размер от 2000 до 5000 лева за счетоводно предприятие, което състави финансов отчет без да отговаря на изискванията на закона. Предвидените изисквания към счетоводните предприятия са същите като в сега действащия закон, но текстовете са прецизирани и съответно санкциите завишени.

Две са изкисванията към счетоводните предприятия, които трябва да са изпълнени, за да отговарят на Закона за счетоводството:

1) Управляващите и представляващите счетоводните предприятия следва да отговарят на критериите за образование и стаж за съставител на финансов отчет, както и да не са осъждани за престъпление от общ характер по глава пета и по раздел I на глава шеста от Особената част на Наказателния кодекс. Това изрично е посочено в определението за счетоводно предприятие в Допълнителните разпоредби на законопроекта.

2) Другото важно изискване е в предмета на дейност на счетоводното предприятие трябва задължително да е включено "организиране на счетоводно отчитане и съставяне на финансови отчети".
 
На счетоводно предприятие, което състави финансов отчет без да отговаря на тези изискванията се налага имуществена санкция в размер от 2000 до 5000 лева се посочва в административнонаказател ните разпореди от законопроекта.

Полезни облекчения за финансовите отчети на малкия бизнес

Микропредприятията, които са над 95% от предприятията в България, ще могат да съставят годишен отчет, който се състои само от съкратен баланс и съкратен отчет за приходите и разходите. За тези предприятия ще отпадне изискването да съставят дългите повествователни приложения с оповестявания към годишните си отчети.

Въвеждането на това облекчение бе едно от основните и най-защитавани предложения на страна на АССП при транспонирането на директивата. Асоциацията написа няколко становища до Министерство на финансите и Министерство на икономиката и проведе срещи, с призив да се използват максимално облекченията, предвидени в Директивата, като искането бе именно това облекчение да се въведе за всички микропредприятия.

Друго предвидено облекчение е предприятията, които не подлежат на задължителен независим финансов одит да не публикуват своите отчети за приходите и разходите.

Към настоящия момент в България има създадена „единна точка“ за подаване на годишен отчет за дейността по Закона за статистиката и годишните данъчни декларации, но информацията не е публична и поради тази причина България не може да въведе облекченията по директивата относно публикуването на годишните финансови отчети. КиК Инфо разбра, че се работи активно по създаването на такава единна точка, която да обхване освен подаването на данните по годишно приключване в НАП и НСИ, но и публикуването на отчетите в Търговския регистър.

Задължителен финансов одит

Законопроектът предвижда на независим финансов одит задължително да подлежат предприятия, които към 31 декември надвишават най-малко два от следните показатели:
a) балансова стойност на активите – 2 000 000 лв.;
б) нетни приходи от продажби – 4 000 000 лв.;
в) средна численост на персонала за отчетния период  – 50 души.

Предприятията от обществен интерес също ще подлежат задължително на одит, както и предприятия, за които това изискване е установено със закон.

Облекчение: Със законопроекта се предлага отпадане на задължителния одит на акционерните дружества, които не превишават критериите за оборот, персонал и стойност на активите.
В преходните и заключителните разпоредби се прави редакция на чл. 248, ал. 1 от Търговския закон, който се изменя така: "(1) Годишният финансов отчет се проверява от назначените от общото събрание регистрирани одитори в предвидените от закон случаи".

Директива 2013/34/ЕС въвежда счетоводните изисквания към предприятията не според правната им форма, каквито са досега действащите изисквания, а на база реализирани приходи от продажби, налични активи и брой на служителите за отчетния период, т.е. според големината на предприятията.

Директивата не прави разлика в третирането на АД и ООД, както по отношение на категорията на предприятието, така и по отношение на задължителния одит. В тази връзка правната форма на дружеството не може да е основание за задължителен одит. С този нов подход ще се прекрати практиката да се изисква задължителен одит на микропредприятия, които са АД-та, включително на такива без дейност.

Категории предприятия

С проекта се предлага въвеждане на четири категории предприятия – микро-, малки, средни и големи предприятия и три групи предприятия, изцяло в съответствие с изискванията на директивата, еднакви за целия Европейски съюз.

Микропредприятия са тези, които към 31 декември не надвишават най-малко два от следните показатели:
1. балансова стойност на активите – 700 000 лв.;
2. нетни приходи от продажби –  1 400 000 лв.;
3. средна численост на персонала за отчетния период - 10 души.

Малки предприятия са тези, които към 31 декември не надвишават най-малко два от следните показатели:
1. балансова стойност на активите – 8 000 000 лв.;
2. нетни приходи от продажби – 16 000 000 лв.;
3. средна численост на персонала за отчетния период - 50 души.

Средни предприятия са тези, които към 31 декември не надвишават най-малко два от следните показатели:
1. балансова стойност на активите - 38 000 000 лв.;
2. нетни приходи от продажби - 76 000 000 лв.;
3. средна численост на персонала за отчетния период - 250 души.

Големи предприятия са тези, които към 31 декември надвишават най – малко два от показателите за средни предприятия.

Въвеждането на нефинансова декларация също е новост в счетоводната отчетност на Европейския съюз. Нефинансова декларация ще изготвят само големите предприятия, които са предприятия от обществен интерес и които са с персонал над 500 души. Основната цел на нефинансовата декларация е разкриване на информация по отношение на социални въпроси; въпроси, свързани с работниците и служителите на предприятията; зачитане на правата на човека; превенция и борба с корупцията и подкупите, и други. Предвижда се разпоредбите, регламентиращи съдържанието на нефинансовата декларация да влязат в сила от 1 януари 2017 г.

По-големи санкции и глоби

Глава девета „Административнонаказателни разпоредби“ регламентира административнонаказател ната отговорност при неспазване на изискванията на закона. Директивата изисква от държавите-членки да определят пропорционални, възпиращи и ефективни санкции за неспазване на закона.

Предложени са по-високи размери на глоби и имуществени санкции в сравнение със сега действащите. В допълнителните разпоредби на проектозакона са дадени легални дефиниции на използваните понятия.

Ръководител, който допусне съставяне на счетоводен документ и/или отчитане на стопанска операция, които изкривяват или изопачават имущественото и финансовото състояние на предприятието, или отчитане на фиктивна или привидна сделка, включително подкупването на длъжностни лица, се наказва с глоба от 500 до 5000 лв., а на предприятието се налага имуществена санкция в размер от 2000 до 10000 лв.
Предстои обсъждането на законопроекта в парламента, както и гласуването му на първо и второ четене. Ние ще проследим детайлно предложенията за промени, които се правят.

Със законопроекта може да се запознаете от тук.

Включете се в дискусията тук.
#1 | 29.07.2015, 14:16
Публикации: 629 / 129
АССП по адекватен начин защитиха и отстояха интересите на гилдията от мераците на една групичка да наложи монопол на пазара. Сигурна съм, че битката не само с тях, но и с политическото лоби е била жестока.
Едновременно с това беше защитен и интереса на малкия бизнес, като отпаднаха безумните изисквания за одит на АД без дейност, както и на тези, които не превишават критериите.
Най - сетне имаме представител на гилдията, който по ефективен и категоричен начин отстоява правото и тушира всякакви опити да бъде унижена, превърната в подизпълнител, и в поле за експерименти с изпити, лицензирания и сертифицирания.
Точно по този начин трябва да се отстояват интересите на бизнеса, за да го има.
#2 | 29.07.2015, 16:03
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
До тук мисля, че ние от Работната група на АССП изпълнихме напълно ангажиментите си пред членовете на асоциацията, които ни гласуваха доверие, а именно:
1. Няма лицензиране с изпити
2. Няма бутафорен съвет, с който да се съобразяваме, и който да ни усложнява работата
3. Критериите за съставител остават. Даже изрично са уточнили, че управителят на счетоводното предприятие трябва да има образование и стаж и да не е осъждан. Дори има отделна санкция в проекта, ако това не се спазва.
4. Прокарахме това да се използват максимално облекченията на Директивата. В следствие на което за микропредприятията - над 95% от фирмите, няма да съставяме досадното повествование наречено бележки / оповестяване към ГФО, и които текстове се преписваха от година на година без особен смисъл за малките фирми.
5. По единната точка за ГФО имам информация, че се работи и на следващ етап ще отпадне и отделното публикуване в ТР.
6. Малките АД-та, няма да са на задължителен одит, само защото са АД-та, което си е голяма несправедливост в момента. АД без дейност или малка дейност - задължително на одит.

Относно  промяната в Търговския закон, чрез която се цели да отпаднат от одит акционерните дружества, които не превишават критериите по чл. 38 от  ЗСч, то мисля, че трябва да се прецизират всички членове от ТЗ, които касаят одита на АД, защото някои директно предполагат, че задължително следва да има одит и могат да се тълкуват превратно.

Например освен чл. 248, ал. 1 от ТР, то това са чл. 245, чл. 249, чл. 251, ал. 3 и ал. 4. Проблеми, могат да възникнат от това че:

1.   В чл. 251, ал. 3 директно се казва, че без проверка на регистрирани одитори годишният финансов отчет не може да се приеме от общото събрание.

2.   Чл. 251, ал. 4, който се отнася за обявяването на отчета в ТР, предполага отново, че отчетът трябва да проверен от одитор задължително.

3.   Чл. 245 може да се тълкува, че годишния финансов отчет задължително се представя на регистриран одитори, а не само в предвидените от закон случаи.

Затова освен чл. 248, ал. 1, то най-добре е да се прецизират и тези текстове, защото е възможно Агенцията по вписванията да продължава да отказва публикуване на отчет на АД, което няма одит, макар и то да не подлежи по ЗСч или друг закон на одит.

Практиката показва, че Агенцията по вписванията използва всеки случай да направи отказ, а предвид и големите нови глоби при непубликуване на отчети, то този момент трябва много добре да се изчисти, за да няма никакво съмнение и неблагоприятни последствия върху бизнеса.

Ще проследим и гласуването в Парламента и обсъжданията на закона в бюджетна комисия.
#3 | 29.07.2015, 18:14
Публикации: 215 / 40
поздравления за постигнатото дотук и благодарности за отстоявания общ интерес! дано поне някои от депутатите се проявят като смислени юристи и също забележат останалите нужни промени в ТЗ по отношение на АД-тата...
#4 | 29.07.2015, 20:51
Публикации: 766 / 103
Поздравления за положените усилия и за резултата от тях !

Правилно ли разбирам ? Аз съм собственик на ЕООД. Следва като ФЛ-едноличен собственик да отговарям на изискванията за съставител, да не съм осъждана. Ако договорите с предприятията са сключени от ЕООД-то ми следва да имам изрично упоменатия текст в предмета на дейност и ГФО да се подписва и подпечатва от счетоводното предприятие, каквото е ЕООД-то ми ? Естествено подписът ще е на управляващия собственик на ЕООД. Срещу съставител ще трябва да е ЕООД като счетоводно предприятие ? ПРАВИЛНО ЛИ РАЗБИРАМ ?
#5 | 29.07.2015, 21:12
Публикации: 333 / 38
Браво  :good:
#6 | 31.07.2015, 10:20
Публикации: 835 / 178
Поздравления!  :smile1:
Много труд положихте, но е имало за какво! Все пак - разума надделя над интересите на нЕкои хора.
 :good:
#7 | 01.08.2015, 13:37
Публикации: 111 / 38
Не мога да видя къде е принципът за съпоставимост (между приходи и разходи) - чл. 4, т. 4 от действащият закон?
#8 | 01.08.2015, 14:40
Публикации: 16 / 8
Няма го. Някой го беше отбелязал и в дискусията по първоначалния проект.
Сигурно го няма в директивата. Нищо, че в България счетоводството методологически е базирано много повече на принципа на "съпоставимост между приходите и разходите", от колко да речем на" предимството на съдържанието пред формата".
#9 | 01.08.2015, 18:33
Публикации: 111 / 38
Вярно е, че в чл. 6 от Директивата този принцип не е изрично посочен, но също така е вярно, че текстът на параграф 15 от МСС 1 не е отменен, а именно:
Общи характеристики
Честно представяне и съответствие с Международните стандарти за финансовo отчитане
15 Финансовите отчети трябва да представят честно финансовото състояние, финансовите резултати от дейността и паричните потоци на дадено предприятие. Честното представяне изисква достоверно представяне на ефектите от операциите, други събития и условия в съответствие с дефинициите и критериите за признаване на активи, пасиви, приходи и разходи, заложени в Общите положения. Приложението на МСФО, с допълнителни оповестявания, когато е необходимо, се предполага, че ще доведе до финансови отчети, които постигат честно представяне.
Този текст препраща към Общите положения, в параграф 95 на които е записано:
Разходите се признават в отчета за доходите на базата на пряка връзка между извършените разходи и заработването на конкретни статии на приходите. Този процес, обикновено наричан съпоставяне на разходите и приходите, обхваща едновременното или комбинирано признаване на приходи и разходи, които се явяват в резултат пряко и съвместно от едни и същи сделки или други събития; например различни компоненти на разходите, съставляващи себестойността на продадените стоки, се признават в същия момент като доход, получен от продажбата на стоки. Прилагането на концепцията на съпоставяне в настоящите Общи положения обаче не позволява признаване на статия в баланса, която не отговаря на дефиницията на актив или пасив.
Личното ми мнение е, че при неяснота в НСС, липсата на изрично посочване на принципа на съпоставимост между приходи и разходи ще доведе до облагане на приходи, при липса на съпоставими за периода разходи. Такива примери съществуват и действащото към момента счетоводно законодателство – разпоредбата на т. 4.1 от НСС 41, която е коренно различна от трактовката в МСС 41.
#10 | 01.08.2015, 22:40
Публикации: 16 / 8
Това е от СС18:
" приходите за всяка сделка се признават едновременно с извършените за нея разходи (принцип на съпоставимост между приходите и разходите)."
 
Така че и в  НСФОМСП е залегнат този принцип и няма да се стигне до облагане на приходи при липса на съпоставими разходи в общия случай, но ще има частни случай като субсидиите от СС41, когато приходи ще се облагат предварително.
#11 | 02.08.2015, 10:08
Публикации: 111 / 38
tsvety_td,
 
Съгласен съм с теб за съществуването на тези разпоредби, но новият ЗСч. изисква и нови НСС.
Проблемът с принципа за съпоставимост между приходи и разходи не е толкова в стандартите, колкото във възможностите едноличните търговци да прилагат "способа на едностранното счетоводно записване" (чл. 3, ал. 4 от проекта), както и да съставят само ОПР (чл. 30, ал. 3 от проекта). В тази връзка, посочването на принципът за съпоставимост между приходите и разходите, който има за краен резултат формирането на печалбата/загубата за текущия период, според мен е наложително. При т.н. "едностранно счетоводно записване" не се прилагат СС, което изисква пояснение в закона. Още повече, че чл. 18, ал. 2 от проекта разрешава, при липса на дейност, "собствениците или съдружниците на тези предприятия" да съставят годишните си отчети (?!). В допълнение, според мен, прилагането при предприятия на т.н. "едностранно счетоводно записване"  е нонсенс. Предприятието представлява съвкупност от права, задължения и фактически отношения, имащи икономическо измерение. Правата, задълженията и фактическите отношения изискват наличие на разчети, а не само на приходи и разходи. Иначе казано "едностранно счетоводно записване" е приложимо при липса на предприятие.
Личното ми мнение е, че в законопроекта трябва да отпадне възможността за (и терминологията) "едностранно счетоводно записване", и задължително да се включи принцип за съпоставимост между приходите и разходите. Който иска да си съставя само ОПР, нека да го прави съгласно този принцип, спазвайки приложимите СС.
#12 | 02.08.2015, 10:48
Публикации: 111 / 38
...А и не мога да си представя как може да се състави ОПР, без да се прилагат СС. Само пример: Представи си, че съм ЕТ с малко магазинче, с оборот под 50 000 лева, но имам:
  • Дълготрайни активи,
  • Фири, липси и излишъци на продаваната стока;
  • Персонал (син/дъщеря, съпруг/а) с неизползвани отпуски;
  • Загуба от минали години;
  • Застраховки на имуществото;
  • Разходи по поддръжка на касов апарат;
  • Възнаграждения за положен личен труд, които не съм получил в рамките на отчетния период;
  • ...и т.н.
:smile1:

Колеги, за честа на професията, идеята за "едностранното счетоводно записване" не трябва да фигурира в новия закон. Това няма противоречи на Директива 2013/34/ЕС.
#13 | 02.08.2015, 23:29
Публикации: 16 / 8
Подкрепям с две ръце. Не може да се състави ОПР без да се приложат СС, най-малкото защото съдържанието на ОПР е регламентирано в  СС1. Едностранното счетоводно записване не е счетоводство и няма място в ЗСч.  ГФО, ако ще и само едно ОПР да е, се изготвя в съответствие с приложима счетоводна база.
Истината е, че колегите не се интересуват от тая проблематика, след преглед на темите във форума става ясно каква проблематика ги вълнува.

...А и не мога да си представя как може да се състави ОПР, без да се прилагат СС. Само пример: Представи си, че съм ЕТ с малко магазинче, с оборот под 50 000 лева, но имам:
  • Дълготрайни активи,
  • Фири, липси и излишъци на продаваната стока;
  • Персонал (син/дъщеря, съпруг/а) с неизползвани отпуски;
  • Загуба от минали години;
  • Застраховки на имуществото;
  • Разходи по поддръжка на касов апарат;
  • Възнаграждения за положен личен труд, които не съм получил в рамките на отчетния период;
  • ...и т.н.
:smile1:

Колеги, за честа на професията, идеята за "едностранното счетоводно записване" не трябва да фигурира в новия закон. Това няма противоречи на Директива 2013/34/ЕС.
#14 | 03.08.2015, 12:35
Публикации: 68 / 58
Още 22.06.2015 написах за липсата на този принцип в проекта, но очевидно това не е в дневния ред на повечето колеги.

"Новини от гилдията » Re: Министерство на финансите публикува проект на нов Закон за счетоводството
#15, 22.06.2015, 12:44
Леко да преместя акцента от липсата на изисквания към съставителите и минималното стесняване на кръга одитирани предприятия към принципите.
В проекта липсва принципа за съпоставимост между приходите и разходите, което не кореспондира с приложимите в България счетоводни бази и данъчно законодателство. Въведен е нов принцип, който императивно забранява компенсирането на активи и пасиви, приходи и разходи, но МСФО в определени случаи разрешават такова компенсирано представяне."

Хубаво е, че все пак има единици които гледат и през тази призма на закона, по-фундаментално.
Мнението си за проекта също съм го дал в старата тема. Мога само да добавя, че имайки предвид, че стария закон не можеше да остане заради директивата, новият закон, ако не е по-добър, със сигурност не е по-лош от стария.
#15 | 03.08.2015, 12:56
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
Относно липсващите принципи и изключение от тях, четете чл. 27 докрая. Освен ал. 1, той има и ал. 2 и ал. 3. Няма противоречие със стандартите, още повече, ако забелязахте предстои те да се актуализират.

(2) Предприятията осъществяват счетоводството при спазване на принципите и изискванията по ал. 1 в съответствие с приложимите счетоводни стандарти. Когато приложимите счетоводни стандарти регламентират особености или изключения, се прилагат счетоводните стандарти.
(3) Всички позиции, които са елемент на годишния финансов отчет и отговарят на критериите за признаване, се класифицират и признават съгласно разпоредбите на този закон и при условията и по реда на приложимите счетоводни стандарти.


Мнението си за проекта също съм го дал в старата тема. Мога само да добавя, че имайки предвид, че стария закон не можеше да остане заради директивата, новият закон, ако не е по-добър, със сигурност не е по-лош от стария.

А Вие в предната тема дори твърдяхте, че едва ли не няма смисъл да се участва със  становища към МФ. Както виждате приеха мотивираните становища на АССП и ги отразиха в законопроекта. :)
#16 | 03.08.2015, 13:26
Публикации: 68 / 58
Малко по-различни неща твърдях, че няма смисъл да се участва със становище зад което не заства организация, визирайки себе си.  Както и да е,  спорът е излишен.
#17 | 03.08.2015, 13:37
Публикации: 111 / 38
Колеги, хубаво е, че се създаде дискусия.
Безспорно (и от опит знам!) е добре да се участва със становища към МФ, както и в работни срещи. Фактите са налице – проектът като цяло е много добър. Приемам, че закона препраща към стандартите, които подлежат на промяна. Това, което не мога да разбера е, защо отново се връщаме към несъществуващото – едностранно счетоводно записване, което няма нищо общо със счетоводството. Прегледах законодателствата на няколко държави, включително и на България в по-стари времена. Добрият вариант е дребни еднолични търговци (например с обороти под 25 000 лева или друг праг) да имат правото да не прилагат Закона за счетоводството, а приходите и разходите им да се разглеждат само за данъчни цели. Така е в Естония, Чехия, дори в Русия, която не е член на ЕС. Тези дни ще напиша няколко по-подробни реда за това.
#18 | 31.08.2015, 16:19
Публикации: 1 / 1
Все по-зле става......   То каквато държавата де. В тоя закон има всичко друго, но не и нещо свързано със счетоводство.А, пардон - има член Инвентаризация, който е 8 реда.......
     Всичко, което е, предмет на Търговския закон, някой прави копи-пейс от някъде си и...И.
    Нищо не става ясно, а на всичко отгоре товара отива пак в малките.
     Някой да беше прочел нещо от законите от преди 25-40 години да види, че по-мъдро стегнато и разбрано са написани.
     Най-важното - счетоводителите са пак последни..... на кавала.
   Как по света като кажат акаунтинг и застават мирно и с какви средства се постига никой нищо не коментира.......   
    Бюджета пък пак ни рак ни щука ............  там не важат и законите на икономиката.
Счетоводството не е, само управление, а СЧЕТОВОДСТВО и не да се търсят през ден поправки на правилници и т.н.
     Всички закони в БГ ги пишат постоянно група хора събрани да усвоят едни пари.Е, това Е€€€€€€€€€€€€€€€€.....................................................
#19 | 08.09.2015, 14:55
Публикации: 1 / 0
В проекта за Закон за счетоводство в Преходните и заключителни разпоредби не е предвидено да се промени в Закона за малки и средни предприятия критериите за предприятия за да бъдат те съпоставими в предвид на което както и към настоящия момент едно дружество съгласно Закона за счетоводство е средно предприятие , а съгласно Закона за малки и средни предприятия е голямо предприятие
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група