Регистрация на фирма за Уеб Дизайн - ДДС казус + няколко въпроса

20.08.2015, 12:17 4713 4

20.08.2015, 12:17
Публикации: 14 / 0
Здравейте,

Казвам се Петя. Специално се регистрирах тук с надеждата да получа адекватни отговори на въпросите, които ме вълнуват.
Занимавам се с дизайн на уеб сайтове, изработка на логота, шаблони и прочие услуги за чуждестранни клиенти по Интернет. Досега се занимавах с тези дейности по - скоро като хоби и те ми носиха минимални доходи, колкото да покривам някои от сметките си през месеците.
Замисляла съм се да отворя собствена фирма, но досегашната ми работа поглъщаше по - голямата част от времето ми. Преди 2 седмици ме съкратиха от работното ми място, собственикът на фирмата реши да прекрати дейност.
И така, аз реших да реализирам отдавна планираната си идея да регистрирам моя фирма и да започна да продавам услугите си сама.
Всъщност тук трябва да отбележа няколко факта:
1) Не възнамерявам да продавам на български граждани и фирми, за съжаление, те не са достатъчно платежоспособни. Един два пъти съм пробвала и ми е било много трудно да си получа възнаграждението. Почват се едни пазарлъци, разсрочено плащане, промени на уговореното, въобще много неприятни истории.
2) Установила съм, че заинтересовани към уеб дизайн и логота са предимно чуждестранни граждани, физически лица, главно от САЩ, Канада и Австралия. Напоследък често ми се случва да работя и с индийци и пакистанци.
3) Най - много ме притесняват Европейските граждани. Напоследък често получавам запитвания от физически лица от Англия, Германия, Австрия, дори Румъния във връзка с шаблони за уеб сайтове и доработка по определени вече съществуващи уеб сайтове.

Да обобщя: не планирам да работя с българи, повечето ми клиенти са от САЩ, Канада, Австралия и Индия. Имам потенциални клиенти то Европейския съюз (физически лица).

Наскоро посетих консултациите (които са в Четвъртък) организирани от местния НАП, но там се оказа че една част от експертите им са в отпуска. Говорих с един от методистите им, но човекът откровено си призна, че не може да отговори на всичките ми въпроси.

Във връзка с написаното по - горе имам следните въпроси:
1) Аз сега съм безработна. Когато регистрирам фирма, веднага ли трябва да започна да се само-осигурявам през нея като СОЛ или когато фирмата започне реално да осъществява икономическа дейност тогава?
2) Плащанията от клиентите ми ги получавам предимно по ПейПал (PayPal). В НАП се опитах да питам, но ми обясниха, че единствено еPay имали лиценз за България. Аз обаче имам познати, които продават през Пайпал. Все пак Пайпал са регистрирани в Ирландия (или Люксембург) пак е Европейски Съюз. Аз получавам парите си на моят ПейПал (евентуално може да го ъпгрейдна към Бизнес Акаунт, има такава възможност, особено когато се премине прагът от 2500 евро). Та аз получавам парите си от клиенти в ПейПал, после ги тегля на банковата си сметка. В НАП ми намекнаха за Еpay и дори за касов апарат, аз обаче не виждам какъв е смисълът. Самите "извлечения" от PayPal и от банката, не са ли достатъчни?
3) В НАП ми казаха нещо много притеснително. Не бяха сигурни, понеже методистката им, която разбирала от ЗДДС я нямало, обаче от 01.2015 имало нови правила свързани с доставката на електронни услуги. Всъщност от това, което аз прочетох, не ми стана ясно - дизайн на уеб сайтове, шаблони за уеб сайтове, изработка на логота и прочие - електронни услуги ли са или не?
Понеже ми казаха, че ако имало електронни услуги и имам клиенти физически (данъчно не-задължени) лица от ЕС, трябвало веднага да си регистрирам фирмата по ДДС веднага (вместо да следя за прага от 50 000 лева), и на 3 месеца да подавам отчети. Този въпрос, остана много неясен за мен.

Попитах, дали не мога да пусна запитване по електронен път към НАП, обаче ми казаха, че можело само за фирми с електронен подпис.
В местния НАП, просто е безсмислено, вече ходих там, а и колежката им е в отпуска в момента.
Можете ли да ми помогнете и да отговорите на въпросите, които съм описала по - горе и ме вълнуват.

Благодаря предварително!

Петя
#1 | 21.08.2015, 09:35
Публикации: 14 / 0
Явно никой не знае...жалко..
#2 | 21.08.2015, 09:50
Публикации: 12229 / 2276
Препоръчвам Ви да се свържете със счетоводител и да обсъдите всички въпроси, които Ви занимават - не са един и два и отговорите по тях не са с една дума. Не мисля, че форумът е подходящо място за получаване на толкова съществена консултация - вероятно биха възникнали и други съпътстващи въпроси.
За осигуряването само - задължението за него възниква, когато започнете дейност и подадете за това декларация обр.ОКД5 в НАП. Същата се подава в 7 дневен срок от започването на дейността.
#3 | 21.08.2015, 10:12
Публикации: 4605 / 786
Запитване може да се пусне и по обикновената поща, закъснението ще е 1 ден. Срокът за отговор е много по-голям.
#4 | 24.08.2015, 10:20
Публикации: 14 / 0
Препоръчвам Ви да се свържете със счетоводител и да обсъдите всички въпроси, които Ви занимават - не са един и два и отговорите по тях не са с една дума. Не мисля, че форумът е подходящо място за получаване на толкова съществена консултация - вероятно биха възникнали и други съпътстващи въпроси.
За осигуряването само - задължението за него възниква, когато започнете дейност и подадете за това декларация обр.ОКД5 в НАП. Същата се подава в 7 дневен срок от започването на дейността.
Къде ти, такъв счетоводител, те водят бакалии и баничарници тук..
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група