Как се регистрира офис (клон) на фирма в друг град?

09.02.2012, 20:15 19847 11

09.02.2012, 20:15
Публикации: 11 / 0
Здравейте!
Искам да ви попитам какво е необходимо да се направи за регистрация на офис на фирма и в друг град? Нещо като клон на фирмата.
Да кажем, че фирма извършва дейност в гр. Х, но намира изгодно помещение в гр. У и решава да направи офис и в града У.
Сключва договор за наем със собственика на помещението и след това?
Регистрира ли се в общината? Пожарната? НАП?

Няма да има касов апарат, тъй като ще се издават ф-ри за плащане само по банков път.
Фирмата е за консултантски услуги.
Много ще съм ви благодарна ако някой се включи с мнение.  :smile1:
#1 | 10.02.2012, 07:33
Публикации: 6411 / 1143
Трябва да регистрирате в ТД на НАП на град У договора за наем на помещението, защото по нейната сметка за републиканския бюджет следва да превеждате авансовите вноски за платения наем.
За друго не се сещам.
#2 | 10.02.2012, 10:24
Публикации: 629 / 129
Модератор
Проверете в общината какви задължения имате за регистрация на търговската дейност в обекта, вероятно трябва да заявите работното време в обекта.
Ако имате табели ( фирмени надписи, рекламно информационни елементи ), е необходимо да получите одобрение и разрешение за ползване  от компетентния за това орган.
Може да се наложи да промените предназначението на обекта.
Необходимо е да заверите ревизионна книга съгл. чл.408 КТ, която да стои в този обект.
За пожарната безопастност в обекта прочетете задълженията си в Наредба № Із-2377 от 15 септември 2011 г. за правилата и нормите за пожарна безопасност при експлоатация на обектите. Може да възложите на фирма да подготви документите, които са нужни.
В НАП нямате задължение да декларирате нищо.
#3 | 10.02.2012, 11:03
Публикации: 11 / 0
Благодаря за отговорите!  :smile1:

irenabrili, защо трябва да регистрираме договора в НАП?
Не трябва ли собственика (наемодателя) само да го регистрира?

#4 | 10.02.2012, 13:10
Публикации: 645 / 23
М.Павлова е права нищо не регистрирате в НАП.Но като попълвате декларация по ЗБУТ обявявате нов обект.Изготвяте всички необходими документи за тоя обект по Закона за безопасни условия на труд.
#5 | 10.02.2012, 18:38
Публикации: 6411 / 1143
Това имах предвид - да се регистрира договорът за наем. Собственикът може и да не знае това.
#6 | 10.02.2012, 20:17
Публикации: 629 / 129
Модератор
Коя е нормата пораждаща задължението за регистрация на договора за наем в НАП?

Договорът се вписва в Имотен регистър, ако е със срок по- голям от една година на основание чл. 112 от Закона за собствеността.
#7 | 11.02.2012, 20:02
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
Коя е нормата пораждаща задължението за регистрация на договора за наем в НАП?

Договорът се вписва в Имотен регистър, ако е със срок по- голям от една година на основание чл. 112 от Закона за собствеността.
10х, Миме! Често, като те чета и научавам нещо ново :)
А кой го вписва в Имотния регистър - неамателя или наемодателя ? И с какъв документ?
#8 | 11.02.2012, 20:17
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
Не открих санкции в Закона за собствеността, ако не се впише договора за наем, но пък открих това  тук

След като се сключва договор за наем за срок, по-голям от 1 година, Законът за собствеността в своя бл. 112, б. “е” изисква този договор да бъде вписан в имотния регистър при компетентната Служба по вписванията. Ако е извършено такова вписване, при прехвърляне на собствеността на имота договорът за наем остава в сила спрямо новия собственик за целия си срок на действие и за всичките си клаузи (чл. 237, ал. 1 от ЗЗД). За нуждите на това вписване договорът трябва да е нотариално заверен, дължи се и държавна такса в размер на 0,01% от материалния интерес – наемната цена за срока на действие на договора.
#9 | 11.02.2012, 20:31
Публикации: 629 / 129
Модератор
Всичко е точно така, както си го написала.

Закон за собствеността

Чл. 116. Подробностите относно начина на вписването и относно таксите, които се събират при вписването, се уреждат в Правилника за вписването, одобрен от Министерския съвет.
........................ ........................ ........................ .......

Правилник за вписванията

Чл. 3. (1) Подлежат на вписване само актове, които са извършени по нотариален ред или са с нотариално заверен подпис

Чл. 4. Вписват се:

е) (изм. - ДВ, бр. 5 от 2001 г., в сила от 01.01.2001 г.) договорите за наем на недвижим имот, в т.ч. на земеделска земя, за срок по-дълъг от една година (чл. 237 ЗЗД), както и договорите за аренда.

Чл. 6. (1) Подлежащите на вписване актове трябва да съдържат:

а) (изм. - ДВ, бр. 86 от 1997 г., изм. - ДВ, бр. 67 от 2005 г., изм. - ДВ, бр. 22 от 2008 г., в сила от 01.03.2008 г.) собственото, бащиното и фамилното име, местожителството (постоянният адрес) и единният граждански номер на страните, а когато няма такъв - мястото и датата на раждане; когато една от страните е едноличен търговец или юридическо лице, посочват се фирмата (наименованието) и организационната форма; посочват се и съдът по регистрация, номерът на фирменото дело, седалището и кодът по БУЛСТАТ, а за вписаните в търговския регистър към Агенцията по вписванията - ЕИК; за местните и чуждестранните юридически лица, които нямат съдебна регистрация в Република България, се посочват фирмата, седалището и кодът по БУЛСТАТ, съответно ЕИК;

б) датата и мястото на издаването на акта;

в) (доп. - ДВ, бр. 69 от 2004 г., в сила от 31.07.2004 г., изм. - ДВ, бр. 67 от 2005 г.) описанието на имота, до който се отнася актът, с посочване на вида, местонахождението (община, населено място, адрес, местност), номера на имота, площта и/или застроената площ и границите;

г) (доп. - ДВ, бр. 86 от 1997 г.) цената на имота или на правото, съответно удостоверявания материален интерес.

(2) Разпоредбата на буква "в" не се прилага спрямо договорите за прехвърляне на наследство.

(3) (Нова - ДВ, бр. 69 от 2004 г., в сила от 31.07.2004 г., изм. - ДВ, бр. 67 от 2005 г.) Когато недвижимият имот се намира в район с одобрена кадастрална карта, описанията се извършват съобразно данните по чл. 60, т. 1 - 7 от Закона за кадастъра и имотния регистър. В тези случаи към акта се прилага скица-копие от кадастралната карта
........................ ........................ ........................ ...........


Закон за задълженията и договорите

Чл. 237. (Ал. 1 доп. - ДВ, бр. 34 от 2000 г., в сила от 01.01.2001 г.) При прехвърляне на недвижим имот договорът за наем остава в сила спрямо приобретателя, ако е бил вписан в имотния регистър.

Договорът за наем,сключен преди прехвърлянето на имота, ако има достоверна дата, е задължителен за приобретателя до предвидения в него срок, но не за повече от една година от прехвърлянето. Ако няма достоверна дата и наемателят е във владение на имота, договорът е задължителен за приобретателя като договор за наем без определен срок.

Наемодателят дължи обезщетение на наемателя, ако последният бъде лишен от ползуването на наетия имот преди изтичане на наемния срок поради прехвърляне на имота



Допълнено:
Няма санкция при невписване на акта в Имотен регистър.
#10 | 28.08.2014, 14:03
Публикации: 1 / 0
А как се води счетоводство на клон в България на българска фирма ? Да кажем, че фирма извършва дейност в гр. Х, но намира изгодно помещение в гр. У и решава да направи офис и в града У. Отделно счетоводство ли се води ? Съставят ли се годишни отчети и данъчни декларации ?
#11 | 28.08.2014, 15:25
Публикации: 2027 / 254
Клонът има ли отделен БУЛСТАТ, отделно юридическо лице ли е? Или просто имате офис в друг град, на който следите разходите и приходите?

Ако става въпрос за нов клон на дружеството в друго населено място :
ТЪРГОВСКИ ЗАКОН :

Чл. 17. (1) Всеки търговец може да открие клон извън населеното място, където се намира неговото седалище.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 58 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г., в сила от 01.07.2007 г. - изм. относно влизането в сила, бр. 80 от 2006 г.) Клонът се вписва в търговския регистър въз основа на писмено заявление, което съдържа:
1. седалище и предмет на дейност на клона;
2. данни за лицето, което управлява клона, и за обема на представителната му власт.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 58 от 2003 г.) Към заявлението по ал. 2 се прилага и нотариално заверено съгласие с образец от подписа на лицето, което управлява клона.

Чл. 19. Клонът води търговски книги като самостоятелен търговец, без да съставя отделен баланс. Клоновете на юридически лица, които не са търговци по смисъла на този закон, и клоновете на чуждестранни лица съставят и баланс.

Отделно :
- фактурите  трябва да са с различни номера от тези на фирмата майка.
- отделен печат с клона фирма
- отделен касов апарат
- документи по ЗБУТ и т.н

Ако фирмата просто си е открила нов офис в друг град не виждам нищо по-различно от счетоводна гледна точна на това , ако фирмата си беше открила втори офис в същото населено място. Наемате офис , купувате касов апарат , за фактурите пак важи това за номерацията. Данъци и осигуровки продължават да се плащат по седалище на фирмата.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група