Проблемът с това обезщетение е, че клаузата, която предвижда забрана за наемане на работници на ответната фирма, е описана изрично като неустойка. От фирмата, която желае да наеме един от нашите работници, са готови да заплатят съответното обезщетение, но искат да стане чрез издаване на фактура от наша страна. Аз попитах каква е правната логика при положение, че чл. 84 от ППЗДДС изрично посочва, че за документиране на неустойки данъчен документ не се издав. Попитах нашите счетоводители, те също ми потвърдиха, че може с фактура и че даже и с ДДС. Поразучих въпросът и виждам, че и НАП имат становище, с което потвъждават, че за неустойки не се издава фактура. Затова и въпросът бе насочен към вас - счетоводителите, каква е вашата практика в такива случаи. Нямам против да го минем и като някакъв вид услуга (примерно комисионна или нещо такова). Въпросът е, че обезщетението е 5 цифрена сума и не ми се иска да давам излишни поводи на служителите на НАП да душат наоколо ни.