Наем и удържане на данък

12.01.2011, 13:02 38652 18

12.01.2011, 13:02
Публикации: 228 / 5
Здр. имам едно питане дано да можете да ми отговорите. Въпроса е следния:
Нашта ф-ма изплаща наем на собственици. Имаме двама собственика които ни издават фактури за тези наеми, регистрирани са по ДДС защото получават наеми годишно над 50000.00лв. Как ще се процедира при удържането на данъка на този нае? Напр. фактурата е с ДО - 1000.00 и ДДС - 200.00лв.
Благодаря предварително ако някой ми отговори.
#1 | 12.01.2011, 14:54
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
Сметки
Наем: 1000 лева
НРП:    100 лева

Данъчна основа по ЗДДФЛ: 900 лева
Удържан ДДФЛ: 90 лева

Данъчна основа по ЗДДС: 1000 лева
Начислен ДДС: 200 лева

Общо за плащане към наемателя: 910+ 200 = 1110 лева

#2 | 13.01.2011, 11:21
Публикации: 13 / 0
Здравейте,
Може ли някой да ми каже - какво правим, когато наемодателите са няколко- на всички ли издавам служебна бележка за получения доход ,пропорционално разпределен съобразно притежавания дял от имота?

#3 | 13.01.2011, 14:34
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
Здравейте,
Може ли някой да ми каже - какво правим, когато наемодателите са няколко- на всички ли издавам служебна бележка за получения доход ,пропорционално разпределен съобразно притежавания дял от имота?

Би следвало, точно така да направите ...
Какво пише в договора? Кой е упоменат, като наемодател?
#4 | 17.01.2011, 10:27
Публикации: 228 / 5
Мн. благодаря за отговора. Ще ВИ затрудни ли да ми го напишете по сметки как би изглеждало, защото аз ка то го правя нещо немога да си закрия 401 с/ка. Много благодаря за отоговорите.
#5 | 17.01.2011, 12:45
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
Е, хубава работа сега ... Ето как може да изглежда осчетоводяването, като сметките са условни, тъй като всяка фирма може да има различен сметкоплан.

1. За начисляването на разхода за наем:

Дебит 602      1000.00 лв
Дебит 453/1     200.00 лв
--------------------------------------
Кредит 401     1200.00 лв

2. За начисляването на удръжката за данъка от наемодателя:

Дебит 401 / Кредит 454    90.00 лв

Салда след операциите:
602 - 1000.00 лв, колкото е и разхода за наем
453/1 - 200.00 лв, колкото е и начисления ДДС от наемодателя
401 - 1110.00 лв,  колкото е и сумата за плащане на наемодателя
454 - 90.00 лв, колкото е и задължението за внасяне на ДДФЛ за удържания данък
#6 | 17.01.2011, 13:37
Публикации: 228 / 5
Благодаря за оговора. Отбягваше ми Вашата т.2. Сега ми стана ясно. Благодаря отново за бързия отговор.
#7 | 19.01.2011, 23:08
Публикации: 8 / 0
Здравейте, колеги! Бих искала да Ви попитам следното - как е правилно да се изготви платежното за данъка от наема:
1. като се посочи се БУЛСТАТА на фирмата (както ДОД при гражд.дог.), а ЕГН-то и имената на ФЛ би могло да се посочат в "Други пояснения"
2. като се посочи  ЕГН-то на ФЛ, без БУЛСТАТА на фирмата (както при самоосигуряващите се лица)
Благодаря предварително!
#8 | 20.01.2011, 12:48
Публикации: 228 / 5
Платежното се пуска по \булстат на фирмата.
#9 | 24.01.2011, 12:25
Публикации: 8 / 0
Благодаря! Така е, съгласна съм!

http://portal.nap.bg/ospage?id=269
Тук има доста полезна информация!
#10 | 24.01.2011, 14:56
Публикации: 228 / 5
Мерси за инфото. Сега го погледнах наистина има доста полезна инф.
#11 | 26.01.2011, 16:34
Публикации: 1 / 0
Нашата фирма плаща наем на ф.л.-пенсионер. В договора за наем е посочено само неговото име, но апартамента е семейно жилище. Съпругата му е инвалид. Сметнала съм колко ще е данъка, но сега трябва ли да го разделя поравно между него и жена му-съответно да приспадна нейната част от сумата, защото е инвалид и колко всъщност трябва да внеса в РБ?? На двамата поотделно ли издавам сметки за изплатени суми??? Ще съм Ви благодарна, ако ме светнете :)
#12 | 26.01.2011, 21:22
Публикации: 1 / 0
ЗДравейте,имам нужда от вашата помощ-при отдаване на помещение под наем на ЕТ от физичесо лице/в случая 2 лица,съпрузи/-как се изготвят платежните нареждания -попълвата се данните и на двамата съпрузи ли ?А също всеки месец ли се внасят тези пари или може на тримесечие?
#13 | 02.02.2011, 14:34
Публикации: 1 / 0
Здравейте,
Имам нужда от вашата помощ. Прочетох вномателно чл.44 на ЗДДФЛ но не ми стана ясно в случая когато и наемателя и наемодателя са физически лица как се процедира? Внася ли се авансов данък и кой го внася , еднократно или всеки месец или е по стария ред ?
#14 | 03.02.2011, 12:22
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
Здравейте,
Имам нужда от вашата помощ. Прочетох вномателно чл.44 на ЗДДФЛ но не ми стана ясно в случая когато и наемателя и наемодателя са физически лица как се процедира? Внася ли се авансов данък и кой го внася , еднократно или всеки месец или е по стария ред ?

по стария ред ..
#15 | 04.02.2011, 16:26
Публикации: 3 / 0
Удържа се данък само на физ.лица. Щом издава фактура и даже има ДДС значи договора не е с физическо, а с юридическо лице. Тогава авансов данък не се удържа
#16 | 04.02.2011, 19:24
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
Удържа се данък само на физ.лица. Щом издава фактура и даже има ДДС значи договора не е с физическо, а с юридическо лице. Тогава авансов данък не се удържа

Има и физически лица регистрирани по ЗДДС, разбира се...
#17 | 29.03.2011, 09:49
Публикации: 34 / 0
Моля за помощ, имам следния въпрос: Дог.за наем м/у фирмата ни и Г.Димитров/примерно/ с егн, адрес и т.н, чрез ПЪЛНОМОЩНИКА СИ  Ив.Димитров  егн, адрес и т.н като Наемодател. Плащаме по банковата сметка на името на пълномощника.  Моля отговорете ми на чие име да издам сметката за изплатени суми и служебната бележка.
Благодаря предварително.
#18 | 29.03.2011, 11:45
Публикации: 30 / 0
Удържа се данък само на физ.лица. Щом издава фактура и даже има ДДС значи договора не е с физическо, а с юридическо лице. Тогава авансов данък не се удържа

Регистрацията по ЗДДС по никакъв начин не променя статута на физическото лице като такова.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група