Здравейте!
Фирма рег. по ЗДДС (стандартна регистрация), ще започне да рекламира във фесйбук с по-големи бюджети.
Проблема, е че платформата ще започне да пуска многобройни фактури автоматично при всяко направено плащане, като започне от 2 евро. Тоест, при достигане на 2 евро, системата автоматично си изтегля сумата от картата на фирмата и пуска фактура. Този лимит се вдига поетапно, но ще отнеме доста време.
Та при рекламен бюджет от 10 000 евро / месец , това ще са около 5 хиляди фактури (грубо).

Възможно ли е да се направи един протокол общ за целият месец и да не се осчетоводяват всички фактури?  :hmmm:
Здравейте!
Изплащането на личен труд в брой на СОЛ е ясно, че попада под ограничението от ЗОПБ до 10хил.лв.

Но никъде не успявам да намеря информация, може ли да се изплаща личен труд в брой по 5хил лв на месец, на някои места намирам информация, че се смятало сумата на годишна база т.е за рамките на годината не трябва да прехвърлят 10хил лв всички плащания за личен труд в брой. Но в ЗОПБ не виждам да се споменава нещо такова.

Има ли някакво решение или яснота по въпроса?

Благодаря
Здравейте!
Тази покана е във връзка с това, че сте подали вашата годишна данъчна декларация по чл.50 след срока за подаването и - 30.04
Данните в нея нямат връзка с тази покана.
При явяване при съответният служител и след като ви състави акт за установеното нарушение, може да напишете като обяснение защо сте я подали със закъснение. След известно време ще получите и решението дали ще бъдете глобен и ако да, колко. Между 50 и 500лв, най-често за първо нарушение е около минимума (50лв).
Здравейте,
ЧНГ, желая здраве и успешна година!
Бихте ли ми помогнали да разбера как е правилно да се определи към коя категория от Закона за Счетоводство спада фирма ЕООД - търговия със следните характеристики: приход. 2млн лв, персонал 5 души, активи 300 хил лв.

чл. 19 от същия закон:
Цитат
(2) Микропредприятия са предприятия, които към 31 декември на текущия отчетен период не надвишават най-малко два от следните показателя:
1. балансова стойност на активите - 700 000 лв.;
2. нетни приходи от продажби - 1 400 000 лв.;
3. средна численост на персонала за отчетния период - 10 души.

1. Малко ми е трудно да определя какво точно се има предвид, при моя случай надвишавам само единия критерий - за приходи.
2. Текущен отчетен период се има предвид за 2023г, или за този който е бил отчетен демек 2022г (предвид, че още не е отчетен 2023г) ?


Благодаря!
ужас.. а как ще стане коригирането на Д1, ще ги приема ли директно през сайта на НАП месец по месец? :hmmm:
Здравейте!
Моля за съвет, на 05.05.2021г е подадена декларация за започване на дейност и осигуряване на СОЛ (грешно отбелязано е с право на болничен - големия процент), но са внасяни и начислявани осигуровки на малкият процент /без право на болничен/ до 12.2022г.
Реално така трябва да бъде, СОЛ не желае право на болничен.

Как следва да се коригира подадената декл. през 2021г?

Благодаря!
А може ли да се осигурява на ниския процент след като е по майчинство вече и как ще бъде?
Иска да избегне вписване в ТР, защото смята, че може да и създаде някакви проблеми управителя ако си развалят отношенията. Това е нейна догадка и не иска да поема такъв риск, сега му има доверие.
Добре за тази декларация разбрах. Благодаря!

Остана сега дали може фирмата да работи без да се вписва нов управител в АВ, вариант ли е да се назначи управител на трудов договор и след това търговско пълномощно?
И тогава новият управител ще подаде ОКд5?
А няма ли вариант фирмата да си работи без да се сменя управителя в АВ?
Чета за някакъв вариант за "търговско пълномощно" на основание граждански/трудов  договор?
От НАП казаха, че трябва да се подаде, за да се обяви стартирането на дейността на самата фирма. Иначе щяло да се води в тяхната система, че не е започнала дейност. Попитах дали тази декларация не става дума, че самото лице започва дейност във фирмата след като подава от негово егн, казаха " и да и не" :blink: :blink:

Не било правилно фирмата да извършва дейност без някой да е подал ОКд5, че фирмата стартира упражняване на дейност.

Факт е и че самата декларация може да се подаде само до часста в която се избира дата на започване на дейност, без да се избира осигуряване.

Затова се допитах за помощ и тук, какво е вашето мнение и как трябва да започнем.
Доколкото ви разбирам, не е нужно да се подава ОКд5 след като лицето няма да извърша дейност и може да се назначат двамата души на трудови договори, и така фирмата да работи, а майката да си е майчинство.  :hmmm: :hmmm:

Все пак може ли насоки как да се постъпи?

Това е ясно. Въпроса е при подаване на ОКд5 трябва ли да се отбелязва и че ще се осигурява. И тогава какво следва. Какви са етапите?
Как може фирмата да работи без да пречи и да създаде проблем за майчинството?
Добре.
Значи тя в момента е на трудов договор в друга фирма, от един месец е по майчинство.

Днес иска да си пусне стара фирма ЕООД, на която е собственик и управител в ТР.
Сега иска да я пусне в действие и да назначи едно лице на трудов договор - управител и едно лице на трудов договор общ работник.

Тя иска да си бъде по майчинство и няма да полага труд.

Как е редно да се постъпи какви са стъпките?

Благодаря!
Само дейността на ЕООД-то. Тя няма да полага труд в него. Ще си е реално по майчинство.
Не съм се сблъсквал до сега с такъв случай и моля за съдействие..
Здравейте!
Знам, че е писано и друг път по подобни теми, но откривам само доста стари такива, а и с много различни отговори вътре. Ако може запознатите да коментират отново.

Лице назначено на трудов договор във фирма излиза в майчинство, но желае да възобнови дейност на съществуващо ЕООД, в което ще има назначени 2ма души - един управител и един общ работник.
Как е редно и правилно да се постъпи, майчинството и болничните са започнали още във фирмата в която е заета на трудов договор.
Когато се възобнови дейността и осигуряването на ЕООД-то какво ще следва да се подаде от ЕООД-то към НОИ?

Благодаря!
Не всички плащат в текущия месец, някои се бавят, и идват другия месец. Собственика не знае точно, кои със сигурност са по банка и не, разчита на фактуриста, че ги маркира правилно
Магазин за електрокомпоненти, работи само с физически обект, като идват клиенти купуват 1-2-5 елемента на обща стойност 1лв, някои искат фактура, други не.
Собственика не може да ми даде справка с продажбите към население (ФЛ), може да ми даде фактурите, които са издадени с начин на плащане в брой и сам да разбера от месечния отчет - общия сбор на фактурите в брой и така да разбера колко са продажбите към населението.
И проблема се явява когато фактура е маркирана грешно с начин на плащане в брой, а е трябвало по банка.
Как процедирате при такива фирми?
Има много фактури на брой за малки стойности.
Оператора, който издава фактури грешно е издал една фактура в брой вместо по банка, в последствие когато парите идват в банка се установява, че е била по банка..
Здравейте!
Как е най-правилно да се процедира при следният тип работа:
Фирма издава фактури в брой и отделно продава на клиенти без фактури, в края на месеца има издадени фактури в брой на стойност 10 000лв, а месечният касов отчет е на стойност 10 500лв.
След аналитична справка на 501 сметка за конкрентия период се виждат разплащанията по фактурите и общата им стойност от 10 000лв.

За записването на месечния отчет към продажби на население се и взима предвид месечния отчет 10500лв - дебитния оборот на 501 - 10 000лв, или разлика 500лв за осчетоводяване. Дотук добре, но в по-късен етап се установява, че една фактура за 1000лв е по банка и грешно е маркирана, че е в брой (реално не присъства в месечния касов отчет, но я имам в дневника за продажби)

При тази ситуация илиза, че продажбата към населението е 1500лв, а не 500лв. Реално сумата я има в дневник продажби, защото фактурата участва там, но се изкривява оборота от население.

Каква е правилната методика и работа при такива ситуации, за да се избегнат бъдещи проблеми?  :blink:
Благодаря!
Сега следва собственика (бивш управител на ЕООД-то), да прекъсне осигуряване в ЕООД-то с декларацията за СОЛ - с прекъсване, нали така? Той реално няма да работи.
Малко е подвеждаща тази декларация с това "прекъсване на дейност", защото после никой няма да подаде за започване на дейност, а ЕООД-то ще си работи...
Този ДУК не се вписва никъде.

А как се определя на колко да се осигурява на ДУК, минимална работна заплата или прага на длъжност управител в съответния код на дейността?

Задължително се осигурява за всички рискове (+болничен)?

ДУК може ли да бъде без възнаграждение (собственика и управителя не са свързани лица), за да не плаща данък, а само осигуровки?