Здравейте,
за АД без дейност какво се подава за 2017?
В този ред на мисли.. водено е двустранно счетоводство и през периода е имало и възстановяване на ддс. Как следва да се приключи годината счетоводно след като въпросните разходи, които са набирани реално няма да са разходи и при приключване по обичайния начин резултата в 123-та няма да е реален :blink:
Благодаря на отзовалите се!
За да не отварям нова тема ще попитам тук

ЗП регистрирано по ЗДДС 01.2016г (до сега е подавана декларация с нпр 60%) и не е пускана декларация за избор на облагане, за 2016та пак следва да се обложи с 60% нпр ?
Здравейте!
Моля, за идея за правилното отчитане на следния казус:
Имаме приходи от продажба на стоки по фактури осчетоводени 411/702. В тези фактури на отделен ред е обозначена куриерска услуга, която трябва да отиде в с-ка 703.
Имам сбора на всички куриерски услуги, трябва ми идея за правилното прехвърляне на въпросната сума от 702 в 703  :blush:
Аз мислех за вариант да се събере общото събрание (оод) и да вземат решение за уточняване на доставичи и клиенти. Да се направят протоколи и да се разпратят на фирмите, които в момента "висят" и да потвърдят имат ли салдо или нямат.
Все някак трябва да има възможност да се оправят
Здравейте!
наследих фирма от друг счетоводител, който е омазал 401 и 411 сметка, управителят на фирмата също си води разчети с негов софтуер и има актуална действителна информация за задължения към доставчици и плащания от клиенти. Какъв е реда според вас за корекция в счетоводството на 401 и 411 на база неговите данни?

Поздрави!
Да подновя малко темата...
Към днешна дата при вече наличие на обратно начисляване по чл163 ние пускаме фактура за авансово плащане на слънчоглед рек.2015 на нея следва ли да се начисли ДДС или не?
Авансовото плащане е за слънчоглед но, не е слънчоглед, а си е само ав. плащане  :noexpression:
От това, което тълкувам разбирам, че щом събитието не е на територията не следва регистрация по ЗДДС. Случая е много особен и рядко срещан според мен :blink:
А кое лице е "Данъчно задължено" ?

Събитието не се провежда на територията на страната. Доставчика /професионална фирма за организиране на събития в света/ е от трета страна и издава фактура на наша фирма с цената на събитието и разходите около него, но самото събитие не е в БГ.
 :hmmm:
Здравейте!
За да не създавам нова тема, ще си позволя да попитам тук.

Казуса е следния.
Фирма ЕООД с БГ собственик, не регистрирано по ЗДДС, купува от Китай предметна стока, които продава на нашия пазар.
Същата фирма заплаща на фирма от трета държава за организиране на семинари/събития, които имат за цел да популяризират същия продукт в международен мащаб. Фирмата издава фактура без ддс и ЕООД-то я заплаща по банков път.
Въпроса е този вид услуга освободен ли е от ДДС, или трябва лицето да се регисттира по ЗДДС и да си самоначислява като получава фактурата ?
Някой? :wave:  :hmmm: :cray:
Здравейте!
За да не създавам нова тема, ще си позволя да попитам тук.

Казуса е следния.
Фирма ЕООД с БГ собственик, не регистрирано по ЗДДС, купува от Китай предметна стока, които продава на нашия пазар.
Същата фирма заплаща на фирма от трета държава за организиране на семинари/събития, които имат за цел да популяризират същия продукт в международен мащаб. Фирмата издава фактура без ддс и ЕООД-то я заплаща по банков път.
Въпроса е този вид услуга освободен ли е от ДДС, или трябва лицето да се регисттира по ЗДДС и да си самоначислява като получава фактурата ?
Тогава (-)304/401
            (-)4531/401
и съответната аналитична партида в 304.
Ако се отнася за 2014, вземи си статиите в 2014, но ако връщаш ДК през м.01.2015 трябва вместо 4531 да ползваш см.498(нап-ддс).
А в новата година какво записване ще вземеш?
4531 / 498 ?
Не трябва ли да влезе и ДО в д-к покупки ?
Здравейте!
Имам следния казус. Регистриран съм по ЗДДС. Имам издадена фактура за авансово плащане за закупуване на зърно от регистрирано по ЗДДС лице. Фактурата е издадена без ДДС за 2000лв. След това издават нова фактура, като на 1-вия ред в описанието записват, какво е зърното, количеството и цената която е 1000лв. На 2-рия ред записват "Приспаднато авансово плащане от ф-ра ***" и -1000лв. Няма начислено ДДС и общия сбор и сума за плащане на фактурата е 0лв.

Обобщавам накратко, превеждам им 2000лв авансово за зърно, после взимам зърно за 1000лв, които са приспаднати от аванса, който е преведен.

Питам се:
1. Следва ли когато ми издават фактура за закупуване- авансово плащане на зърно да начисляват в нея ДДС, защото е ЗА зърно, но НЕ Е зърно, ако НЕ, трябва да самоначисля с протокол?
2. Коя фактура се осчетоводява първата, втората или и двете?
3. Втората фактура (с количествата), ако се осчетоводява нулева ли трябва да се осчетоводи, защото общия и сбор е 0?

Изобщо как да процедирам?

Благодаря ви!

(П.П.: Ако съм сбъркал раздела, или вече има такава тема, моля да ме извините и да помогнете)
Благодарим на Неан, и другите помогнали в казуса!
Аз се интересувам, ако лицето собственик на вила/хижа в гората сключва договор за наем на помещение (с легла) за 1-2 дни с лице - турист, което преспива ден-два попада ли под ЗЗД/чл.238 и условията, както е описано от Неан?
Като практика следва да бъде:
1. Идва туриста
2. Сключва договор за наем на помещението(стаята с легла) за 1, 2 или Н дни със собственика.
3. Собственика издава квитанция за получени пари от наем - http://aronia2.com/wp-content/uploads/2012/01/razpiska-za-naem-s-kvitanciq.jpg за съответната сума.
4. Обявява в ГДД по чл. 50 прихода от наем + сл. бележка по чл. 45?

Има ли някакъв минимален срок за договора за наем?
Целта е  да се впишем във вариант 1 на Неан, защото вариант 2 е много тежък за конкретния случай и е безсмислен. Лицето живее в имота, има 2 малки стай с две легла и една по-голяма над тях с 7-8 легла. Никога не се заемат всички легла. Минават туристи през една седмица по 3-5 човека макс. Човека иска да бъде изряден, и затова се интересува.

Благодаря ви!
Здравейте!
Имаме следния казус. Мой роднина има къща/вила в планината, в която живее. Иска да отдава две малки стай с по две легла, и една по-голяма с 8 легла. Иска да започне да отдава легла за нощувка на туристи. Лицето е пенсионер.
1. Трябва ли да се категоризира като къща за гости в общината?
2. Какъв документ трябва да издава след като вземе пари?
3. Как ще се определя данъка му?

Вилата не е голяма, пригодена е за лично ползване, но сега се пригодиха и въпросните стаички с общо 12легла. Никога не са заемани едновременно всички легла, обикновено през една-две седмици има по 4-5 човека туристи, които пренощуват и бягат. Човека е съвестен и иска да бъде изряден.

Не съм имал до сега такъв случай и не зная от къде да започна, ще съм ви благодарен ако ми помогнете.

Поздрави!
И аз така мислех, като в Д1 само той (управителя) присъства нали?
Ако е "Заличаване", ще заличи и двете Д1 на управителя нали?
Става въпрос за Април месец. Аз си го обяснявам така:
1. Подаваме Д1 и Д6 за месец Април през месец Май.
2. От НАП отхвърлят Д1 респективно и Д6 (заради новото правило, че се подават и двете едновременно), в Д1 има за всеки работник+управителя данни, от НАП са одобрили Д1 на управителя.
3. Следващия ден (15.04.14) подаваме отново Д1 и Д6 с всички работници+управителя с коригирана грешката за която са отхвърлили първия път.
4. Вече се дублирала Д1 на управителя и неговите осигуровки ги дължи по 2.

С корекционна само на него (Д1 без Д6) ще се заличи ли едното задължение, до 25.05.14 имам период за корекция?
Явно само неговата декларация 1 е приета при първото пускане, защото пише, че има една приета и 4 отхвърлени, отхвърлена и Д6. При второто подаване е изпратена декларация 1 като пише 5 приети и Д6 приета