здравейте
за първи път ще подавам интрастат за изпращанията и ме притеснява един  въпрос
Имам фактури за доставка на стоки към ЕС в които няма посочен транспорт, и такива в които на отделен ред е посочен транспорта Стойността на транспорта не би следвало да влезе в стойността на стоката при декларирането и в интрастат декларацията или греша? На практика ние префактурираме този транспорт , който българска транспортна фирма е фактурирала на нас. А във другите фактури калкулираме този транспорт в цената на стоката. Другото което ме притеснява е какво да посоча като условие на доставка- DAP или SPT- каква е разликата между двете? Ще бъда много благодарна за мненията ви
здравейте
съгл чл 146 ал 2 от КТ извънредния труд не може да надвишава 6 часа в рамките на една работна седмица, това означава ,че ако работодателят пусне заповед за работа
на 24 май, и работното време на работниците е 8 часа подневно  т е не са на график,
този труд на 24 май ще бъде извънреден и при това в заповедта трябва изрично да е указано че ще се работи 6 часа- например от 08,00 до 14,30 с половин час почивка ва обяд. Тогава надникът  за този ден пак ли ще се изчислява като средния надник за ден от месеца, умножен по четири, при положение че другите дни се работи по 8 часа ,а на 24 май- 6 часа ?
самото плащане на лихвата предполагам няма връзка с издаването на фактурите?
здравейте
може ли дъщерно дружество да изтегли банков кредит, обезпечен с ипотека на имуществото си/производствена сграда/ и да го преотдаде на фирмата майка срещу пазарна лихва? Ако в договора е записано че лихвата се плаща до 20,12 за годината , за която се отнася,
може ли дъщерното дружество да издава годишна фактура за лихвата през мес декември на годината за която се отнася лихвата/например с дата 30,12/ а не всеки месец да издава фактура за месечната лихва Ще трябва ли дъщерното дружество да сметне коефициент за частичен данъчен кредит в края на годината, а ако трябва всеки месец да издава фактура всеки месец ли се изчислява такъв коефициент?







забравих да уточня, че дейността на фирмата е производство и не е включена
в изброените дейности в ЗМИП
здравейте,
трябва ли да подава вътрешни правила съгласно ЗМИП Управител на дружество,
който не е собственик а е назначен по ДУК да управлява дружеството, гледам чл 4
т.16 б) а също т.16 в) аа)?
ако управителят е и собственик и е на трудов договор или Дук ще излезе че  много фирми трябват да имат такива правила за управителя си, независимо от дейността им
Какво означава "лица които по занятие предоставят" услуги,,,
подадох план за обучение на този управител, където пишеше че той сам обучава себе си,,,
благодаря предварително за мненията ви!
здравейте,
не мога да разбера към момента СПИДИ дали е лицензиран пощенски оператор , проверих в сайта на Комисията за регулиране на съобщенията , там го нямаше
а получихме фактура от наш доставчик на която пише плащане по сметка чрез
пощенски паричен превод    и разписка за прием на паричен превод от СПИДИ
здравейте отново
относно замяната на дефектна стока стигнах до следния въпрос- доставка ли е по ЗДДС
замяната на дефектна стока със същата стока , на същата цена? Има ли основание в ЗДДС да се счита за доставка ? Моля за отговор на този въпрос, знам че много фирми без проблем заменят дефектната стока на клиента в рамките на някакъв определен период, но как се осчетоводява това, задължително ли е да се пусне кредитно и нова фактура? или сторно касова бележка и нова касова бележка ако получателят е физическо лице?
ако тези протоколи се въвеждат в СУПТО как би се отразило това в касовия апарат и изобщо има ли законово основание да се оформят по този начин нещата, как процедират големите вериги ?
може ли вместо това да се попълни протокол за замяна с който да се извади от склада новата стока с която се заменя старата и акт за брак с който се бракува старата
здравейте
при замяна на дефектна стока от търговец на хранителни стоки задължително ли е издаване на кредитно известие и после нова фактура или има друг начин на документиране на замяната , ако стоката е платена в брой
здравейте
имам един въпрос свързан с осчетоводяване на мобилен телефон със смесено ползване
приели сме че 75 % ще се ползва за фирмени нужди и 25% за лични
телефонът струва 1000 лв+ 200 ДДС-1200 лв
ползвам ДДС 200* 75%- 150лв и в дневника за покупките без право на кредит имам сума
1200* 25%- 300лв, с право на дан кредит- 750 лв и ддс- 150 лв
как обаче счетоводно да отразя този телефон- мога ли да го заведа в данъчния и счет план за 750 лв т. е. с/ка 206- 750лв, с/ка 4531- 150 лв и с/ка 602 -лично ползване- 300 лв, а после ще начисля данък върху разходите във 602 с/ка т.е. върху тези 300 лв? Имам ли право да заведа актива в амортизационния план на по-ниска от покупната стойност?
Целта ми е още тази година да си внеса данъка и да не се занимавам повече
Здравейте
имаме ВОД през месец август, но и до днес не сме получили документи /чмр/
за извършения ВОД. Правилно ли съм разбрала текста на чл 46 от ппзддс- че
трябва да издам протокол по чл 117 ал 2 от ЗДДС за невнесеното ДДС , да го включа в дневника за продажби за септември и да го декларирам до 14.10?
здравейте,
продаваме стока на гръцка фирма която има гръцки ДДС номер, нашата фирма е регистрирана по ЗДДС. Издаваме фактура/инвойс/ за ВОД с ДДС -0 %
Какъв текст трябва да се впише във фактурата- reverse charge ; VAT is reqired from the receiver достатъчно ли е или трябва да цитирам членове на ЗДДС или Директива за ДДС?
Транспорта се извършва от българска фирма която ни е издала фактура за транспорт- достатъчен ли е транспортния документ/чмр/ за доказване правото да начислим ддс-0 %или трябва писмено уведомление от гръцката фирма че е получила стоката 
здравейте
ако работникът е изразходвал вече полагащият се годишен отпуск от 20 дни и неочаквано реши да напусне преди края на годината, подаде си предизвестие за напускане считано например от 01.07.2018 какво следва? Трябва ли работодателят да иска връщане на някакви пари или може да остави нещата така ?
здравейте
трябва да променя длъжността на служител считано от 01.06.2018. Допълнителното
споразумение ще е със дата 30.05  и ще подам уведомлението в НАП на 31,05 така че до 01.06 да имам входящ номер на уведомлението от НАП. Притеснява ме обаче като подавам декларация 1 за май , например на 10 юни, дали системата няма да отхвърли декларацията, защото за май в тази декларация лицето ще е със старата длъжност и код, а в системата на НАП на 10.06 то вече ще се води на нова длъжност с различен код?
здравейте,
имам следния проблем
назначих едно лице с договор от 10.05 , което трябваше да започне днес на 14.10
обаче в последния момент се оказва че то има някакъв физически проблем и не може да изпълнява тази работа и изобщо няма да започва. И сега- мисля да залича подаденото уведомление в нап/нали така се прави?/ обаче какво да запиша в трудовата
книжка след като вече съм вписала започването от днешна дата ...