1
Здравейте! Бихте ли ми съдействали относно следния казус? Имаме ООД в ликвидация, което никога не извършвало дейност, не притежава активи, няма назначен персонал. Собственикът също не е получавал възнаграждение. Няма назначен персонал. Фирмата е била регистрирана преди няколко години, но така и не започва реална търговска дейност.Собственикът иска просто да я закрие. Отчети не са изготвяни, подавана е само нулева дан. декларация. Какви са стъпките? Предварително благодаря за отделеното време!
2
Данъци и счетоводство » Re: Салдо 498
24.02.2016, 15:56Бюрото по труда няма отношение. Става дума за това, че реалното салдо по см.754, а именно неодобрените разходи(там се отчита финансирането - 498/754 с цялата сума на фин.; 503/498 за отделните плащания; 754/705 за признаване на одобрените разходи) е 105 лв, а по 498 106 лв., тъй като с последното плащане превеждат с 1 лев по-малко (този 1 лев е натрупаната лихва по бановата сметка, открита за финансирането и те си я приспадат). Не мога да измисля каква статия да взема. Следва първо да сторнирам 498/754 с 105, но така 498 остава със салдо 1 лев. В това е въпросът.
Дано да съм го обяснила коректно!
Дано да съм го обяснила коректно!
3
Данъци и счетоводство » Салдо 498
24.02.2016, 12:52Здравейте!
Питането ми е следното:
Имам кр.дт с-до по см. 498 106 лв.
В тях са включени 105 лв. неверифицирани р-ди по оперативна програма и 1 лв. натрупана лиха по разпл. сметка, в която са превеждани парите по програмта.
Агенцията си приспада този 1 лев от последното плащане.Сторнирам 498/754 105 лв, за да приключа финансирането, но каква операция да взема за този 1 лв.
Мога ли да го дам като финансиране със собствени с-ва? Каква да бъде счет. операция?
Предварително благодаря!
Хубав ден!
Питането ми е следното:
Имам кр.дт с-до по см. 498 106 лв.
В тях са включени 105 лв. неверифицирани р-ди по оперативна програма и 1 лв. натрупана лиха по разпл. сметка, в която са превеждани парите по програмта.
Агенцията си приспада този 1 лев от последното плащане.Сторнирам 498/754 105 лв, за да приключа финансирането, но каква операция да взема за този 1 лв.
Мога ли да го дам като финансиране със собствени с-ва? Каква да бъде счет. операция?
Предварително благодаря!
Хубав ден!
4
Данъци и счетоводство » Re: Безвъзмездно получени смз
19.01.2016, 12:16Одобрени и платени през 04,2015
5
Данъци и счетоводство » Безвъзмездно получени смз
19.01.2016, 11:07Здравейте! Не мога да се справя с разрешаването на следния казус:
През 2014 фирмата кандидатсвта по проект за усвояване на безвъзмездна финансова помощ. Последната включва 100 % финансиране за закупуване на дма, разходи за рз и со, материали и стоки. Магазинът се занимава с търговия на цветя. Частта с разходи по 601;602;604;605;204 съм я приключила още през 2014, тъй като тогава са верифицирани. Проблемът е, че нещо с признаването на прихода във връзка с направения разход за закупуване на стоките не ми е ясен. През 2014 по см. 304 имам следната аналитичност:
3041 (Основна дейност)
3042 (Проект)
При закупуването на цветя през 2014 съм взела :
Дт 3041/Кт 401 – 1290,00
Дт 3042/Кт 401 – 2000,00, тъй като предварително знаем каква е одобрената единична цена на всяко цвете по бюджет и мога да ги разделя.
Междувременно тези цветя са продадени и изписани от склада, а част от тях са бракувани. И аз съм направила счетоводни записвания (2014):
411/7021 – 3000,00 (Основна дейност)
411/7022 – 2500,00 (Проект)
7021/3041 – 900,00 (Основна дейност)
7022/3042 - 1300,00 (Проект)
609/3041 – 59,00 (Основна дейност)
609/3042 - 307,00 (Проект)
Агенцията обаче одобрява тези извършени разходи едва през м.04.2015, в размер на 1900 лв. Тук вземам (2015):
Дт 3041 (Основна дейност)/Кт 3042 (Проект) - 100,00 за да сторнирам неверифицираните разходи. И сега - каква операция да направя за тези 1900 лева, признат приход? Защото с другите одобрени разходи беше по-лесно: аналитично ги водех по проект и основна дйеност и при признаването осчетоводявах приход проект, а неодобрените сторнирах. Така изразходваните и одобрени суми са по дт и кт на 123, без да влияят на фин. резултат.
Предварително благодаря на отзовалите се! Хубав и успешен ден!
През 2014 фирмата кандидатсвта по проект за усвояване на безвъзмездна финансова помощ. Последната включва 100 % финансиране за закупуване на дма, разходи за рз и со, материали и стоки. Магазинът се занимава с търговия на цветя. Частта с разходи по 601;602;604;605;204 съм я приключила още през 2014, тъй като тогава са верифицирани. Проблемът е, че нещо с признаването на прихода във връзка с направения разход за закупуване на стоките не ми е ясен. През 2014 по см. 304 имам следната аналитичност:
3041 (Основна дейност)
3042 (Проект)
При закупуването на цветя през 2014 съм взела :
Дт 3041/Кт 401 – 1290,00
Дт 3042/Кт 401 – 2000,00, тъй като предварително знаем каква е одобрената единична цена на всяко цвете по бюджет и мога да ги разделя.
Междувременно тези цветя са продадени и изписани от склада, а част от тях са бракувани. И аз съм направила счетоводни записвания (2014):
411/7021 – 3000,00 (Основна дейност)
411/7022 – 2500,00 (Проект)
7021/3041 – 900,00 (Основна дейност)
7022/3042 - 1300,00 (Проект)
609/3041 – 59,00 (Основна дейност)
609/3042 - 307,00 (Проект)
Агенцията обаче одобрява тези извършени разходи едва през м.04.2015, в размер на 1900 лв. Тук вземам (2015):
Дт 3041 (Основна дейност)/Кт 3042 (Проект) - 100,00 за да сторнирам неверифицираните разходи. И сега - каква операция да направя за тези 1900 лева, признат приход? Защото с другите одобрени разходи беше по-лесно: аналитично ги водех по проект и основна дйеност и при признаването осчетоводявах приход проект, а неодобрените сторнирах. Така изразходваните и одобрени суми са по дт и кт на 123, без да влияят на фин. резултат.
Предварително благодаря на отзовалите се! Хубав и успешен ден!
6
Данъци и счетоводство » Проверка по оперативна програма
16.06.2015, 14:47Здравейте! Много бих била благодарна, ако някой колега сподели опит във връзка с оперативна програма. А именно: почти напълно усвоихме безвъзмездната финансова помощ по въпросната програма и сега чакаме да ни дойдат на проверка от Агенцията. Знаете ли в какво се изразява тя (проверката)? Какво биха искали от счетоводителя? Приготвила съм оборотна ведомост, главна книга и др. дневници, но не всичко по проекта е коригирано (във връзка с неверифицирани разходи). Принципно се подготвям, че не всичко ще им "хареса" в осчетоводяването, но ме плашат санкциите. Ще ми дадат ли отсрочка за корекции? Насоки?
Предварително благодаря за съдействието! Хубав следобед!
Предварително благодаря за съдействието! Хубав следобед!
7
Здравейте! Бихте ли ми помогнали във връзка със следния казус: през м.12,2014 наша служителка напуска по взимно съгласие. От 24,11 до 05,12 лицето е в болничен. Заповедта за прекратяване на тр. правоотношение е от 08,12 ( през м.12 няма отработени дни). Брутното възнаграждение е 460,00 лв., МОД 470,00 лв. Като база за изчисление се взема предходния месец, а именно: м.11. Притеснява ме дали правилно съм го сметнала, след като лицето има 5 дни болничен за същия.
460,00 : 20 р.дни=23,00 лв. *4 дни неизп. пл.год.отпуск=92,00 лв., върху които съм удържала 10% дод (9,20 лв.) и 5,04 лв здр. осиг. върху болничен за сметка на работодателя ( 420,00 : 20* 5 *4,8%). Служителят следва да получи 82,80 лв.
Коректно ли съм ги изчислила или?
Предварително благодаря за съдействието!
460,00 : 20 р.дни=23,00 лв. *4 дни неизп. пл.год.отпуск=92,00 лв., върху които съм удържала 10% дод (9,20 лв.) и 5,04 лв здр. осиг. върху болничен за сметка на работодателя ( 420,00 : 20* 5 *4,8%). Служителят следва да получи 82,80 лв.
Коректно ли съм ги изчислила или?
Предварително благодаря за съдействието!
8
Здравейте! Може ли да ми посочите грешката? Може би е трябвало да взема 470 за основа?Труд. възнагр. за болничния от работодател
Грешно!
Благодаря!
9
Здравейте! Чак сега имах възможност да прочета отговорите. Болничният е поради заболяване.Болничен за бременност или заболяване? Какъв е кода на причина за неработоспособността?
10
Здравейте! Отскоро ми се налга да водя т.н. ТРЗ на фирмата, в която работя. 2 месеца беше добре, но от 24,11 една от колежките излезе в болничен (бременност) до 05,12,2014. Моля за малко помощ, тъй като не знам реда за подаване на болничния в НОИ, а после и подаването на "любимите" Декл. 1 и 6. Правилно ли съм изчислила нетното и възнагр.?
осн. раб. заплата 460,00
Мин. осиг. дох. 470,00
Възнаграждение за отраб. дни (15) 345,00
Труд. възнагр. за болничния от работодател 48,30 (460,00/20 дни*3 дни*70%)
Общо бтв 393,30
осиг. доход 423,00 (470/20 дни*18 дни-15 отработени и 3 болничен)
Лични осиг. 54,58
ДОД 29,04
Предварително благодаря! Всяко мнение е ценно!
осн. раб. заплата 460,00
Мин. осиг. дох. 470,00
Възнаграждение за отраб. дни (15) 345,00
Труд. възнагр. за болничния от работодател 48,30 (460,00/20 дни*3 дни*70%)
Общо бтв 393,30
осиг. доход 423,00 (470/20 дни*18 дни-15 отработени и 3 болничен)
Лични осиг. 54,58
ДОД 29,04
Предварително благодаря! Всяко мнение е ценно!
11
Данъци и счетоводство » Re: Осчетоводяване на финансиране по ОП
29.10.2014, 15:05Така се зарадвах! Точно така го осчетоводих и аз, но чак сега "посещавам" пак форума и виждам, че темата е имала продължение. Приятен следобед!Не знам дали ще Ви хареса , но би могло:
За завеждане на договора
Д-т 4981 (изразява задължението по проекта)
К-т 725 (финансови приходи за бъдещи периоди)
При получаване на плащане
Д-т 50 / К-т 4981 (така салдото по 4981 винаги ще показва какъв паричен поток остава да очаквате по проекта)
За признаване на прихода
Д-т 725 / К-т 705
При извършване на разходи по проекта
Д-т 60 / К-т 50; 40...
За отписване на извършения разход от финансирането
Д-т 705 / К-т 60 с извършените разходи
По този начин ще остане салдо от 40%, които още не са Ви преведени по с-ки 725 и 4981. Това позволява направените от Вас разходи, които не са финансирани все още, да намерят отражение в намаление на финансовия резултат.
12
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: ДУК-дължими осигуровки и данъци
16.10.2014, 13:37Много благодаря! Лека работа и на Вас!
13
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: ДУК-дължими осигуровки и данъци
16.10.2014, 12:52Много ти благодаря! Аз мислех да напише една Декларация (свободен текст), че се осигурява на др. място в-у 2300, а останалото, както предлагаш. Предполагам, че ще мога да си приспадна надвнесените за м.09 осигуровки в м.10.
Лека работа!
Лека работа!
14
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: ДУК-дължими осигуровки и данъци
16.10.2014, 12:41Като служител, не е по дог. за управление.
15
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » ДУК-дължими осигуровки и данъци
16.10.2014, 12:26Здравейте! В ООД имам управител по ДУК, сключен за сумата от 1050.00 лв, колкото е и МОД за този вид дейност. Същият се осигурява в друго дружество на 2300.00. Какви осигуровки дължи управителя? Този месец е първи работен за ООД-то и без да знам, че се осигурява на другото място, му внесох дължимите осигуровки и данък като по труд. дог. Със служебна бележка ли му доказвам осигур. доход от първото правоотношение или декларация, или...? Като цяло, не знам как да го осигурявам занапред в ООД-то.
Благодаря!
Благодаря!
16
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Грешка Декларация 1
15.10.2014, 14:52Сега видях, че сте отговорили по-рано. Благодаря! Задействам се.
17
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Грешка Декларация 1
15.10.2014, 14:44Многооо ти благодаря! Така стана! Какво ли не пробвах, но само за този вариант не се сетих!!! А дали мога пак да си задам втората част от въпросите? Притесняват ме кл.31, 31А и 34 - от тази страница съм попълнила само кл.29. Така ли да остане, ако не се изплащат социални?Благодаря!
18
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Грешка Декларация 1
15.10.2014, 14:15В първото квадратче попълних1, а във второто 5.
19
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Грешка Декларация 1
15.10.2014, 14:10Здравейте! Опитвам се да попълня Декларация 1 в програмата на НАП. Лицето, за което се отнася е започнало работа на 15.09.14 (от същата дата му е и трудовия договор, обявен в НАП). В кл.14 "Ден, от който осигуряването е възникнало" въвеждам 15000 и ми изписва: "Неправилна поредица от дни на започване и прекъсване на осигуряването". Така не мога да продължа към следваща страница/стъпка. Фирмата е нова (м.09.2014) и в кл.13 "Код продължаване на осигуряването" съм въвела 1. Моля, ако може и малко помощ за кл.16 "Дни в осигуряването общо" предполагам, че трябва да напиша 11188? Да пиша ли сумата на удържания данък в кл.31а, кл.31 ако няма социални и попълвам ли кл.34 "Нетно възнаграждение" или на последната странциа в моя случай, пиша само облагаем доход кл.30?
Предварително благодаря! Хубав следобед!
Предварително благодаря! Хубав следобед!
20
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Код по НКПД
07.10.2014, 10:51Много благодаря! Лек и успешен ден!