:hmmm: :hmmm: :hmmm:
Като начало - когато колата пристигне я включвате.

И сега за кашавицата - това ВОП от ЕС ли ще бъде или внос от трета страна?

Ако имате фактура от държава в ЕС, тоест някой посредник ще я внесе и обмити за своя сметка в Европа, а след това ще Ви я префактурира си е ВОП и Протокол по 117 е уместен.

Но ако е внос, изобщо не се говори за Протокол по 117.
Хвърлете и едно око на чл.13 ал.3 и ал.6 ЗДДС.
 :hmmm: :hmmm: :hmmm:
Като начало - когато колата пристигне я включвате.

И сега за кашавицата - това ВОП от ЕС ли ще бъде или внос от трета страна?

Ако имате фактура от държава в ЕС, тоест някой посредник ще я внесе и обмити за своя сметка в Европа, а след това ще Ви я префактурира си е ВОП и Протокол по 117 е уместен.

Но ако е внос, изобщо не се говори за Протокол по 117.
Здравейте,

Служител започва работа началото на годината, месец юли решава, че някак не му се ходи повече на работа, не уведомява за това и така вече 3 месеца, никой не може да го открие повече.

Ще прекратяваме по чл. 330, ал.2, т.6.

Но сега се чудя, за тези 3 месеца самоотлъчка, дължим ли обезщетение за неползван отпуск при прекратяването?   :hmmm:

Благодаря предварително!
А от НАП казаха, да сложа фактурата в дневниците без данъчен кредит, обаче леко измъчено и с доста мънкане. Уж да я видели, когато поискам ДДС-то след това.
Ето защо реших да попитам и тук, но явно доста малко колеги искат ДДС от ЕС  :hmmm:
Здравейте, звъннах в НАП ... но някак доста колебливо ми отговориха.

Получихме фактура с ДДС от фирма регистрирана в Италия, ДДС-то ще възстановим по процедура "Възстановяване в ЕС", но чуденката ми е - Дали и как трябва да се включи фактурата в дневниците ни по ДДС? ...

От НАП казаха да ги включим, но когато попитах как и те се затрудниха с отговора  :blink:

Ако някой се е сблъсквал с подобен казус, дали може да хвърли лека светлина в тунела?  :wink1:
Здравейте,

Фондация регистрирана в частна полза, без ДДС регистрация е посредник при продажба на акции между други 2 дружества.

Като посредник в сделката Фондацията получава комисионна, за която издава и съответната фактура.

И ето тук сега е чуденката - този доход, който е над 50 000 лв. явява ли се задължение за регистрация по ДДС на Фондацията или не?

Когато попитах в НАП, отговориха "Ами ... за да не се лутате и да губите време, пуснете заявление за регистрация и ако не е било необходимо ... поне ще получите мотивиран отказ"  :blink:

Благодаря предварително!
Да, но на служителя пари не може да му се искат обратно.
Освен, ако доброволно не ги даде.   :good:
Здравейте, моля Ви за помощ, ако сте били в подобна ситуация.

Получих ф-ра за услуга от Китай. Необходимо ли е да правя Протокол по чл.117 или фактурата няма да влезне в ДДС Декларацията, а само като разход на фирмата ни?

Благодаря предварително. :blush:
Здравейте. Моля за помощ при следната ситуация.
Имаме фактура от ЕС в долари, недогледано сме я сметнали в евро, направили сме Протокол по чл.117 и така сме подали ДДС Декларацията за август.

Сега чуденето е как да коригираме в посока надолу само сумите.  :blush:
Здравейте, аз също работя с Делта Про и бях намерила помощ или подобен казус във форума на Микроинвест....  С няколко изречения ще се опитам да Ви насоча : Първо си осчетоводявате самата ф-ра  Дт 304 / Кт 401 за получената стока /сметките са примерни при вас може да си е 404, но с Тип на сделката : Неопределена и така самата фактура не влиза в СД. Издавате си Протокол за начисляване на ДДС-то, който включвате както в покупките , така и в продажбите. Или с една контировка въвеждате протокола, номер и дата с тип на сделката : "Покупка", операция по ДДС : "получени доставки, ВОП с право на ПДК, а със следващата контировка въвеждате отново протокол, номер и дата, но с тип на сделката : "продажба", операция по ДДС: "Доставка по чл.82 ал 2-5. Така вече Протокола се отразява в СД и в дневниците. Сметките , които ще използвате си ги избирате Вие, някаква разчетна сметка, сметка за вътрешни разчет и съответно 453/1 и 453/2.  В общи линии е това :)

Така въведено излиза, че сме на възстановяване. Защото кл.12 в ДДС Декларацията е основата, а срещу нея няма ДДС.  :blush:
Здравейте, моля за помощ  :blush:
Получател сме за първи път в тристранна операция. Стоки с фактура от Холандия, дошли от склад в Германия. Програмата е Делта Про и от там също ни омотаха доста. По техните указания процедурата е следната - осчетоводава се само ф-рата 304/404 Покупки, Получател в тристранна операния и нищо друго. Това в ДДС декларацията отива в кл.30, а в дневник покупки кол.15 и това е. Нито Протокол, нито ДДС някъде - нищо. Много се съмнявам да е точно така. Някой сблъсквал ли се е с подобен казус и може ли да ми помогне? Моля ... моля ... моля  :blink:
В кои колони влизат фактурата и Протокола в дневниците и ДДС декларацията.
Да, можете.
Но преди да ви е излезнала регистрацията по ДДС и преди да пуснете дейността - не издавайте фактури.
И по двата трудови договора Ви се полага платен годишен отпуск. Правото на платен годишен отпуск по трудов договор - на 4 часа, съгласно КТ всеки работник или служител има право на платен годишен отпуск, като не може да го ползва до навършване на 8 месеца трудов стаж. След това при всяко ново правоотношение, веднага възниква правото да се ползва полагащият се платен годишен отпуск.
Съгласно чл. 23, ал.2 от Наредбата за работното време, почивките и отпуските полагащият се платен годишен отпуск се изчислява пропорционално на времето, което е признато за трудов стаж по съответното правоотношение. Чл. 355 от КТ казва, че за един ден трудов стаж се зачита, когато е отработено поне половината от законоустановеното работно време (4 часа).
Следователно Ви се полагат 20 дни платен годишен отпуск.
 :good:
В лични картони, при създаденото лице, третото меню "данни за заплата" опитахте ли да изключите всички отметки?
Ееее какъв дивидент? 5% данък дивидент, при положение че се спестява от осигуровки на служителите.  :wink1: Доста по-евтино, но пак я има плашещата дума "данък".
Натрупва се, защото има тегления и плащане без документ ... например  :wink1:
Пускайте командировъчни, ако сумите не са колосални.
В случая има транзитна операция.
Американската фирма е транзитьор. Много е важно с какви документи получавате стоката. Обичайно, от гледна точка на фирмата от трета страна - САЩ - това е износ, облагаем с нулева ставка и е попълнена митническа декларация за износа, където е посочен износител. С какви документи разполагате Вие?
По-скоро са прави данъчните и имате внос, защото едва ли полската фирма има някакви задължения, защото за нея няма ВОД и съответно не възниква задължение за подаване на ВИЕС.

Честита Нова Година! Щастлива и успешна за всички.

Благодаря Ви за включването по темата.
От Продавача САЩ има само фактура.
От Полша - транспортни документи за доставката и физическата доставка до България. Най-вероятно Американеца е купил стоката от Полша, не си я взел от там и сега я препродава на нас.
Здравейте, дали някой е изпадал в подобна глупава ситуация :o(((
Американска фирма ни продава стока, която е произведена в Полша и се намира в Полша. Никога не е напускала ЕС, няма и да я напусне - ще дойде от Полша директно в България. Обаче, фактурата за продажба е на американската фирма, която няма валиден ДДС номер. От НАП ми отговориха, че това било внос, а не ВОП, а от митницата - че не е.  :blush: Благодаря предварително.