Здравейте,

Служител започва работа началото на годината, месец юли решава, че някак не му се ходи повече на работа, не уведомява за това и така вече 3 месеца, никой не може да го открие повече.

Ще прекратяваме по чл. 330, ал.2, т.6.

Но сега се чудя, за тези 3 месеца самоотлъчка, дължим ли обезщетение за неползван отпуск при прекратяването?   :hmmm:

Благодаря предварително!
А от НАП казаха, да сложа фактурата в дневниците без данъчен кредит, обаче леко измъчено и с доста мънкане. Уж да я видели, когато поискам ДДС-то след това.
Ето защо реших да попитам и тук, но явно доста малко колеги искат ДДС от ЕС  :hmmm:
Здравейте, звъннах в НАП ... но някак доста колебливо ми отговориха.

Получихме фактура с ДДС от фирма регистрирана в Италия, ДДС-то ще възстановим по процедура "Възстановяване в ЕС", но чуденката ми е - Дали и как трябва да се включи фактурата в дневниците ни по ДДС? ...

От НАП казаха да ги включим, но когато попитах как и те се затрудниха с отговора  :blink:

Ако някой се е сблъсквал с подобен казус, дали може да хвърли лека светлина в тунела?  :wink1:
Здравейте,

Фондация регистрирана в частна полза, без ДДС регистрация е посредник при продажба на акции между други 2 дружества.

Като посредник в сделката Фондацията получава комисионна, за която издава и съответната фактура.

И ето тук сега е чуденката - този доход, който е над 50 000 лв. явява ли се задължение за регистрация по ДДС на Фондацията или не?

Когато попитах в НАП, отговориха "Ами ... за да не се лутате и да губите време, пуснете заявление за регистрация и ако не е било необходимо ... поне ще получите мотивиран отказ"  :blink:

Благодаря предварително!
Да, но на служителя пари не може да му се искат обратно.
Освен, ако доброволно не ги даде.   :good:
Здравейте, моля Ви за помощ, ако сте били в подобна ситуация.

Получих ф-ра за услуга от Китай. Необходимо ли е да правя Протокол по чл.117 или фактурата няма да влезне в ДДС Декларацията, а само като разход на фирмата ни?

Благодаря предварително. :blush:
Здравейте. Моля за помощ при следната ситуация.
Имаме фактура от ЕС в долари, недогледано сме я сметнали в евро, направили сме Протокол по чл.117 и така сме подали ДДС Декларацията за август.

Сега чуденето е как да коригираме в посока надолу само сумите.  :blush:
Здравейте, аз също работя с Делта Про и бях намерила помощ или подобен казус във форума на Микроинвест....  С няколко изречения ще се опитам да Ви насоча : Първо си осчетоводявате самата ф-ра  Дт 304 / Кт 401 за получената стока /сметките са примерни при вас може да си е 404, но с Тип на сделката : Неопределена и така самата фактура не влиза в СД. Издавате си Протокол за начисляване на ДДС-то, който включвате както в покупките , така и в продажбите. Или с една контировка въвеждате протокола, номер и дата с тип на сделката : "Покупка", операция по ДДС : "получени доставки, ВОП с право на ПДК, а със следващата контировка въвеждате отново протокол, номер и дата, но с тип на сделката : "продажба", операция по ДДС: "Доставка по чл.82 ал 2-5. Така вече Протокола се отразява в СД и в дневниците. Сметките , които ще използвате си ги избирате Вие, някаква разчетна сметка, сметка за вътрешни разчет и съответно 453/1 и 453/2.  В общи линии е това :)

Така въведено излиза, че сме на възстановяване. Защото кл.12 в ДДС Декларацията е основата, а срещу нея няма ДДС.  :blush:
Здравейте, моля за помощ  :blush:
Получател сме за първи път в тристранна операция. Стоки с фактура от Холандия, дошли от склад в Германия. Програмата е Делта Про и от там също ни омотаха доста. По техните указания процедурата е следната - осчетоводава се само ф-рата 304/404 Покупки, Получател в тристранна операния и нищо друго. Това в ДДС декларацията отива в кл.30, а в дневник покупки кол.15 и това е. Нито Протокол, нито ДДС някъде - нищо. Много се съмнявам да е точно така. Някой сблъсквал ли се е с подобен казус и може ли да ми помогне? Моля ... моля ... моля  :blink:
В кои колони влизат фактурата и Протокола в дневниците и ДДС декларацията.
Да, можете.
Но преди да ви е излезнала регистрацията по ДДС и преди да пуснете дейността - не издавайте фактури.
И по двата трудови договора Ви се полага платен годишен отпуск. Правото на платен годишен отпуск по трудов договор - на 4 часа, съгласно КТ всеки работник или служител има право на платен годишен отпуск, като не може да го ползва до навършване на 8 месеца трудов стаж. След това при всяко ново правоотношение, веднага възниква правото да се ползва полагащият се платен годишен отпуск.
Съгласно чл. 23, ал.2 от Наредбата за работното време, почивките и отпуските полагащият се платен годишен отпуск се изчислява пропорционално на времето, което е признато за трудов стаж по съответното правоотношение. Чл. 355 от КТ казва, че за един ден трудов стаж се зачита, когато е отработено поне половината от законоустановеното работно време (4 часа).
Следователно Ви се полагат 20 дни платен годишен отпуск.
 :good:
В лични картони, при създаденото лице, третото меню "данни за заплата" опитахте ли да изключите всички отметки?
Ееее какъв дивидент? 5% данък дивидент, при положение че се спестява от осигуровки на служителите.  :wink1: Доста по-евтино, но пак я има плашещата дума "данък".
Натрупва се, защото има тегления и плащане без документ ... например  :wink1:
Пускайте командировъчни, ако сумите не са колосални.
В случая има транзитна операция.
Американската фирма е транзитьор. Много е важно с какви документи получавате стоката. Обичайно, от гледна точка на фирмата от трета страна - САЩ - това е износ, облагаем с нулева ставка и е попълнена митническа декларация за износа, където е посочен износител. С какви документи разполагате Вие?
По-скоро са прави данъчните и имате внос, защото едва ли полската фирма има някакви задължения, защото за нея няма ВОД и съответно не възниква задължение за подаване на ВИЕС.

Честита Нова Година! Щастлива и успешна за всички.

Благодаря Ви за включването по темата.
От Продавача САЩ има само фактура.
От Полша - транспортни документи за доставката и физическата доставка до България. Най-вероятно Американеца е купил стоката от Полша, не си я взел от там и сега я препродава на нас.
Здравейте, дали някой е изпадал в подобна глупава ситуация :o(((
Американска фирма ни продава стока, която е произведена в Полша и се намира в Полша. Никога не е напускала ЕС, няма и да я напусне - ще дойде от Полша директно в България. Обаче, фактурата за продажба е на американската фирма, която няма валиден ДДС номер. От НАП ми отговориха, че това било внос, а не ВОП, а от митницата - че не е.  :blush: Благодаря предварително.
Тъй като няма отработен ден в декември, не може да се вземе база ноември.
За мен е коректно базата да е октомври.
Чл. 228. (1) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) Брутното трудово възнаграждение за определяне на обезщетенията по този раздел е полученото от работника или служителя брутно трудово възнаграждение за месеца, предхождащ месеца, в който е възникнало основанието за съответното обезщетение, или последното получено от работника или служителя месечно брутно трудово възнаграждение, доколкото друго не е предвидено.
База октомври, защо избирате ноември?