Може би:

Д-т 206               1124,88
Д-т 4531               224,88
Д-т 621                   39,74
          К-т  159                       1389,60

И следващите 24 мес. при всяка вноска
Д-т 159 / К-т 501               57,90
при тези контировки обаче на мен не ми влиза в дневника за покупки... ако се ползва данъчния кредит още с първата фактура... и какво се случва с ддс по следващите фактури, при които месечната вноска излиза заедно с разговори и такси за месеца

Здравейте, ще съм  безкрайно благодарна на помощ по един въпрос, с който не съм наясно изобщо
Имам фактура от ЮЛ от Израел за авторски права върху производство на определен сорт растение, имам доставка на същите растения с отделна фактура, за тях е ясно- осчетоводих си фактурата и митническата декларация, но с авторските права зациклих... как се осчетоводява тази фактура и трябва ли да е в месеца за който се отнася- в случая м.Май 2014, ако трябва да правя корекции на СД за 05,2014 докато е време, че сега я видях тази фактура?
според мен трябва да бъде нематериален актив, но не знам подлежи ли на някакво облагане самата фактура
да използвам темата, да не отварям нова- при погрешно посочена сума (по- малка от дължимата и толкова внесена) с Декларация по чл. 55 през 2013 за 1 тримесечие, а сега се оказва че се дължи повече  при попълване на ГДД как процедирате, ако има такъв случай? и проблем ли ще е ако се посочи за 1 тримесечие дължимото, а в другите колони - това което е декларирано и съответно внесено?
да, проверих вече, няма нищо прието, и двете са отхвърлени, сега подадох отново, благодаря!
Декларация обр.1 Файлът е отхвърлен: Броя на декларациите от файла не отговаря на декларираните в придружителното писмо ! RMS:244 
Декларациите се отхвърлят поради нарушаване на изискванията за едновременно подаване на декларации обр.1 и обр.6. 


това означава, че и двете: Д1 и Д6 са отхвърлени, или само Д1? трябва да ги подам отново едновременно и двете?
 irenabrili освен че ти благодаря от сърце за отговора ...:give_rose:
Добро ви утро на всички, с пожелания за спокоен, въпреки многото работа ден  :smile1:
нещо се замислих снощи - подавам с ел. подпис мой на фл лице, ГОД в НСИ на фирма (не съм нито съставител на отчета на въпросната фирма, нито управител и тн) ,  в полето съставител - пиша името на счетоводната къща съставител, години подавам за тази фирма - на съпруг ми е управителя, имам пълномощно за представляване пред - абе навсякъде... ГДД в НАП  подавам с неговия подпис на ФЛ- управител, в издънка ли съм или не, ако съм - ще сторнирам отчета с моя подпис и ще го подам отново с неговия, ако не съм - супер!!!  :blink:
не ми даде никакъв линк, само изписа че е готово и - затвори ???
и аз мисля същото, защо да може да е само в едно качество си....
супер, мерси , чудех се дали мога да участвам и в двете изследвания, като потребител- собственик и като съставител, ха сега де... ще пробвам като свърша с първото  :smile1:
Katya  благодаря, дано има някаква тежест все пак мнението ни в тези изследвания, заемам се с попълването  :wink1:
Здравейте Мария и останалите колеги,

Вече имаше тема по въпроса във форума с анкета и там доста хора изказаха мнение.
Няма съмнение, че това е начин дес да продължават да получават редовни и добри приходи чрез насилствено законово налагане на техните НЕНУЖНИ услуги на голям брой клиенти. Те така съществуваха досега - разширявайки до безобразие обхвата на одитираните предприятия и окупирайки достъпа до професията им чрез вземането на изпити пред спорни капацитети и по хлъзгави критерии.
След като им се налага да се съобразят с европейските изисквания и не могат отново лобирайки на местна почва да си осигурят достатъчен брой одити, те се опитват да си запазят доходите по друг начин.
Не знам как да определя един от аргументите им, споделено тук от Катя, някакъв човек, който някога си, работил в някаква си счетоводна фирма и се изказал, че колегите там били некомпетентни, поради което да се правят изпити за всички счетоводители. Думата идиотски някак си не е достатъчна.
Но, наистина, какво да се направи?
Да, в организациите на счетоводителите не членуват всички счетоводители, но по този въпрос ми се струва напълно реално да има обединение на всички колеги. В АССП не мога да членувам, защото не покривам критериите им. Опитах се да намеря сайт на ССБ, но не намерих нищо. Ако това наистина ще помогне смятам, че ударно можем да се запишем в тези организации, ако трябва и по някакъв извънреден критерий с временна цел. Признавам, че досега не съм се интересувала от организациите и процесите на вземане на законодателни решения в нашата област, затова, моля, да ни ориентирате, как можем да покажем численост и единство на мнението.
Вие пишете за някакви форуми и фейсбук страници, в които се провеждат дискусии, които се използват като аргумент. Възможно ли е да кажете кои са те, за да се включим и ние - аз например?
По какъв друг начин, колеги, можем да покажем и защитим общата си позиция?
Защо в този спор не се получи подкрепата на бизнеса чрез техните организации? На бизнеса му е ясно отдавна колко ненужно широк е обхвата на одита в България и как единствената цел на този одит в повечето случаи е едни пари да сменят притежателя си, и ефект за бизнеса, фиска или който и да било друг - освен одитора - няма. Това съставяне на отчети е нова форма на одит. Опит да се съхрани привилегированото отношение на закона към едно почти излишно в България съсловие - дипломираните експерт счетоводители. И в случая експерт е наименование по закон. Бизнесът е естествения ни съюзник срещу дес.
Това трябва да бъде нашата позиция - тук очевидно не може да се твърди некомпетентност на професията, не ми е известно някъде да съществуват каквито и да било данни по въпроса, освен един одитор каза.
Въпросът е на дес да им се осигури отново по закон правото да получават от бизнеса едни пари. Изглежда доста добри пари щом толкова години си поддържат лобито и са склонни на такава наглост.

Като екстра мисля, че е добре да стартира дискусия за незабавно отпадане на ненужния задължителен одит на отчети на предприятия, които не са публични и дейността им не засяга обществения интерес.

Изпити, такси, лицензиране - само от представителна организация на счетоводителите, когато направим такава, когато и ако преценим, че са необходими.
Професията съществува отдавна, има средно и висше образование по нея, всякакви други начини на придобиване на права трябва да уважават досега съществуващите, докато съществуват. Т.е. докато има специалност в университетите - дипломата дава права. Ако ще се дават права с изпити - да отпадне нуждата от диплома.

Разполагам с доста свободно време и съм готова да съдействам с каквото е необходимо за тази кауза.

Ирена
подкрепям всяка дума и извод в написаното от Ирена, не бих могла да се изразя по- ясно и точно!!!
е при мен случая е точно, не защото са съдружници в дружествата, а защото са и ЕСК и има дейност ... за съдружници само е ясно, но случая не такъв ...за съжаление
Не знам каква давност имаха тези "провинения" - все ще трябва да подадеш........ :smile1:
знам го това... в най- скоро време трябва да си плюя три пъти в пазвата и да се престраша да ги отнеса Хартишките, и ай дано имам късмет да се размина без много много главоболия и болка в джоба  :smile1:
Би трябвало да се подаде правилната дата за начало на дейността - нали има и започнало осигуряване на лицето от тази дата ?
да има.. има и прекъсване на предишния собственик на фирмата... и това не е подадено... открих гафа преди около месец,  от страх не отивам да подам за спиране на единия и начало на другия, щото не знам какво да очаквам  :blink: те и двамата се осигуряват от други дружества, ама гафа си е гаф де...
а ако има неподадена ОКД5 а дейността е от преди 4 години? може ли сега да се подаде, и ако да с каква дата за начало на дейността, със стара ли или сегашна, че открих гаф в тази посока  :blush:
Не виждам свързаност за деклариране и в трите случая.
съгласна съм. Ако имаше отношения между А и В тогава ще има свързност и деклариране
имам едно тълкуване  по въпроса, дано ви е полезно: В случаите, когато са придобити амортизируеми дълготрайни активи със смесено финансиране-собствени сред¬ства и целеви средства за финансиране (в случая от ПРСР), следва да се приложи предвиденият ред по СС 20, респ. първият метод по МСС 20, а именно:
-получената сума за финансиране на актива да се от¬несе по сметка за финансиране:
Д-т с/ка 503 Разплащателна сметка в левове
К-т с/ка 753 Финансиране за дълготрайни активи
-придобитият/закупен актив да се отчете по пълната му доставна цена:
Д-т с/ка от група 20 Дълготрайни материални активи
К-т с/ка 503 Разплащателна сметка в левове
-начисляват се счетоводни разходи за амортизации по приетата амортизационна норма върху пълната доставна цена: 
Д-т с/ка 603 Разходи за амортизации
К-т с/ка 241 Амортизации на ДМА
-ежегодно се формира приход от финансиране, в размер на процентното участие на външните средства, т. е. с процента на външното участие се формира приход от финансиране върху начислената обща амортизация:
Д-т с/ка 753 Финансиране за дълготрайни активи
К-т с/ка 705 Приходи от финансирания
/примерно, 50 % от начислената амортиза¬ция,  ако външното съфинансиране е 50% от доставната цена на актива/
За данъчни цели активът се завежда в данъчния амор¬тизационен план само за сумата, представляваща собствено съ¬участие (примерно, 50 %).
При това положение, съгласно чл. 54 от ЗКПО счетоводният финансов резултат ще се увеличава при преобразуването му с пълната стойност на годишната амортизация (върху пълната доставна стойност на актива), а ще се намалява с данъчната амор¬тизация за актива, в частта съфинансирана от собствени сред¬ства (в случая върху 50 % от доставната цена).
За "да се възстанови равенството за данъчни цели", следва да се приложи чл. 68 от ЗКПО, т.е. счетоводните приходи и разходи, отчетени по повод на дарение (в случая целево финансиране, третирано по реда на СС 20), с което е намалена историческата цена при определяне на данъчната амортизируема стойност на актива, не се признават за данъчни цели. В случая счетоводният финансов резултат трябва да се намали при преобразуването му с отчетения приход от финансиране, в размер на амортизацията за съфинансираната част на актива.

моля за помощ и аз, днес изплащам заплати за м.Декември 2012, тогава е подадена Д 6 без данък, сега трябва да подам  Д6 само  с данък с дата на изплащане днес и код 3 ? правилно ли мисля?