Ърнст енд Янг: Изследване във връзка новата счетоводна Директива 2013/34/ЕС

26.03.2014, 12:05 22274 12

26.03.2014, 12:05
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
От името на Европейската комисия, Ърнст енд Янг провежда изследване във връзка с новата счетоводна Директива 2013/34/ЕС. Целта е да се проучат и да се разберат нуждите и очакванията на различните заинтересовани групи в 25 европейски страни, включително и България, за да се разработи ръководство по отношение на тези финансови отчети.

Изследването е фокусирано върху два вида групи:

1) Изготвящи финансови отчети - малки и средни предприятия. Линк към въпросника за съставителите на отчети: https://emeia2.ey-vx.com/survey/TakeSurvey.asp?PageNumber=1&SurveyID=3113nlLL7845G2
 
2) И потребители, използващи тези финансови отчети (т.е. собствениците на малки и средни предприятия, мениджъри на малки и средни предприятия, доставчици и клиенти от малки и средни предприятия, банки, данъчни органи, служители и представители на правителствени агенции). Линк към въпросника за потребителите на отчети: https://emeia2.ey-vx.com/survey/TakeSurvey.asp?PageNumber=1&SurveyID=4JJ6o9519o83G2

Запознайте със самата Директива (като цяло е една от лесните Директиви и материалът не е труден). Линк към Директива от сайта ЕС. Ако не се зарежда, може да я свалите и от тук.

Писали сме няколко пъти, но да напомня, че лицензирането, изпитването и регулирането на счетоводителите не е предмет на новата счетоводна Директива. Въпреки това някои лобита се опитват да използват предстоящите промени в Закона за счетоводството, за да прокарат тези свои намерения. Целта на евродирективата е облекчаване на малкия бизнес, намаляване на изискванията по отношение отчетността на предприятията, като дава възможност на държавите членки да определят и други облекчения за микро и малки предприятия.

С директивата се въвеждат единни критерии в държавите-членки за микро, малки, средни, големи и предприятия от обществен интерес. Тези критерии са споменати още в първия слайд от изследването в таблица, като за целите на изследването микро предприятията са разделени на две подгрупи само на база на числеността на персонала си. Сумите са в евро.


#1 | 26.03.2014, 12:58
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
Предлагам да участваме масово, колеги! :)

Ако имате въпроси - не се колебайте да ги зададате в темата.
#2 | 26.03.2014, 13:12
Публикации: 46 / 1
Katya  благодаря, дано има някаква тежест все пак мнението ни в тези изследвания, заемам се с попълването  :wink1:
#3 | 26.03.2014, 13:14
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
Диди, забележи, че накрая ще ти даде линк, чрез който могат да се следят резултатите от изследването. Копирай си го. :)
#4 | 26.03.2014, 13:20
Публикации: 46 / 1
супер, мерси , чудех се дали мога да участвам и в двете изследвания, като потребител- собственик и като съставител, ха сега де... ще пробвам като свърша с първото  :smile1:
#5 | 26.03.2014, 13:32
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
Аз мисля, че можем да участваме в първия въпросник от името на всеки обслужван клиент, като съставител на отчета на неговото  малко, микро или средно предприятие.

А във втория въпросник можем да участваме от свое име като потребител на финансови отчети.
#6 | 26.03.2014, 13:34
Публикации: 46 / 1
и аз мисля същото, защо да може да е само в едно качество си....
#7 | 26.03.2014, 13:47
Публикации: 46 / 1
не ми даде никакъв линк, само изписа че е готово и - затвори ???
#8 | 26.03.2014, 18:18
Публикации: 215 / 40
и на мен не ми даде линкове накрая, и на двете проучвания
#9 | 26.03.2014, 18:27
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
Да, няма. Извинявам се - колежката ме е подвела, че има такъв линк. Резултатите от проучването ще бъдат публикувани през първата половина на 2015 година.

За микропредприятията смятам за абсолютно ненужни съставянето на документи, като доклад за дейността и особено повествованията към ГФО тъй нареченото Оповестяване. Допускам 2-3 бележки към Баланса за средна численост на персонала например.

Във въпросника аз дадох предимство за най-опростените форми на ОПР и Баланс. И като потребител не съм посочвала, че ми трябват и една камара други документи.

В тази връзка от АССП сме предложили на МФ следните облекчения за малките и микро предприятията, които Директивата допуска:

За микропредприятията:
1.освобождаване от задължението за съставяне на бележки към финансовите отчети при условията на чл. 36, параграф 1, буква б) от Директивата.

2.освобождаване от задължението за изготвяне на доклад за дейността при условията на чл. 36, параграф 1, буква в) от Директивата.

3. освобождаване от задължението за публикуване на годишни финансови отчети при условията на чл. 36, параграф 1, буква г) от Директивата, тоест ако съответният годишен отчет е представен най-малко на един компетентен национален орган. Същият този орган, когато това не е Търговския регистър, е длъжен да представи тази информация на Търговския регистър.

За малките предприятия:
1. минимални изисквания към оповестяването към финансовите отчети, съгласно чл. 16, параграф 1  от Директивата.

#10 | 26.03.2014, 18:48
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
Искам да ви попитам реално за микро предприятията дългите фермани наречени Оповестявания четете ли ги?
 
Аз преглеждам оборот, печалба/загуба, разходи за м-ли и външни услуги, разходи за заплати и осигуровки (и средна численост на персонала, ако е оповестена), вземания, задължения, парични средства, капитал и още няколко основни цифри от ОПР и Баланс.

Всякакви цитирани основни принципи на счетоводстоводството и разни преписани от стандартите текстове ги пропускам. Моето разбира е, че информацията следва да бъде представена по кратко и ясно. 90% от текста в Оповестяването към ГФО на малките предприятия винаги ми е бил излишен. Затова няма смисъл да кипи безсмислен труд по съставянето подобни текстове. Кажете и вие ...
#11 | 26.03.2014, 19:05
Публикации: 6411 / 1143
Искам да ви попитам реално за микро предприятията дългите фермани наречени Оповестявания четете ли ги?


Честно казано, не ги чета, защото знам как ги съставям. Правя си труда да създам матрица в началото за дадена фирма и после в годините следва копи-пейст, защото счетоводната политика не се променя и само вмъквам новите данни от отчета :smile1:
#12 | 26.03.2014, 19:23
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
Питам защото е важно. В работната група ще ги обсъждаме тези неща и виждам от сега нагласите на някои хора, че ако много сме опростели ГФО, то сме щели счетоводителите да останем без работа. За мен в годишното приключване самото съставяне на ГФО е едва 20% от работата.

Аз гледам чисто практически - бизнеса, потребителите и държавната администрация имат ли нужда от ферманите по оповестяването или не.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група