Здравейте,
имах договор за извършване на определена работа, който бе прекратен на 01.02.2019 г. Ако се регистрирам в Агенцията по заетостта и на 12.02.2019 се отпиша поради намиране на работа /очаквам да  ми се обадят за нова работа/, дните от 01 до 12 февруари ще ми се платят ли?
Здравейте,
в предприятието имаме подписан КТД, в който е договорена сума за храна, която се изплаща всеки месец, включва се във фиша на работниците като облагаема /върху нея се внасят всички видове осигуровки и ДОД/. При прекратяване на договор с работник тази сума включва ли се при определяне на обезщетенията за неизползвани отпуски и за неспазено предизвестие от страна на работодателя? Договора е прекратен на 28.12.2018 г. база за изчисляване м.ноември или декември е /и двата месеца лицето е работило, няма отсъствия/. Ако се взема база м.ноември - има начислени Коледни добавки също въз основа на КТД, които също са облагаеми суми. Те включват ли се при определяне на БТВ?
Здравейте,
при прекратяване на допълнителен трудов договор по чл.111 от КТ при друг работодател на 4 часа как се попълва трудовата книжка и издава ли се УП?
Къде е споменато че не се изисква съгласие на лицето за ДС в този смисъл
ДС не е със срок на изпитване, няма допълнителни изисквания, на които да не  отговаря лицето, професионалния стаж се зачита. Мотиви - освен че не му харесва името, друго не изтъква като причина
Здравейте,
в нашата фирма имаме промяна в наименованието на някои от длъжностите. За новите длъжности пускаме допълнително споразумение и нова длъжностна характеристика /която покрива 98% старата/. Имаме един служител, който отказва да подпише допълнителното споразумение. Реално от 01.12.2015 г. длъжността му по трудов договор вече не фигурира във фирмата. Какво трябва да се направи в този случай?
Здравейте,
ЮЛ наема апартамент от ФЛ за свой работник, който не е от същото населено място. Освен 10% данък върху наема трябва ли да се начисляват и алтернативни данъци както върху сумата на наема, така и върху разходите за консумативи /ток, вода/?
Здравейте,
ние сме българска фирма, регистрирана по ЗДДС. Предоставяме безвъзмездно помещение за офис на ирландска фирма, която също е регистрирана по ЗДДС. Телефонните и съобщителните услуги идват на името на нашата фирма и иние ги префактурираме на ирландската. Досега винаги сме начислявали ДДС, но сега имат претенция да не им начисляваме ДДС и те да си самоначисляват. Според мен попадаме в обхвата на чл.21, ал.4 от ЗДДС и трябва задължително да го начисляваме. Моля за компетентен отговор по въпроса, благодаря предварително