Справих се с  главоблъсканицата по този проект. На практика той е реализиран в 2 финансови години, като през първата има постъпил аванс, който се признава за приход, а през втората се прави финално плащане и съответните приключвателни операции . С големи благодарности за съдействието на  irenabrili :)
Остатъкът от разходи ще приключите с текущата печалба, която ще се намали.
Благодаря! Да това с разходите е така, става въпрос за разлика между одобрената сума на проекта, която е 25000 и реално реализираните разходи които са 24500. Така в с-ка 4981 остава салдо от 500.
Тази разлика се получава от прогнозното планиране - например разход за монтаж на подови настилки - планиран 2000, реално фактуриран и платен 1500.
 
При отчитане на договора използвах 4981, в която заведох зялата сума на договора, понеже е по режим de minimis . Проекта е със 100% финансиране. Част от описаните и одобрени разходи в договора са прогнозни и така се оказва, че при изпълнение на всички дейности реално сумата за финансиране е по-малка от първоначално одобрената. В сметка 4981 остава салдо, което е разликата между одобрената и реалната сума.
Моля посъветвайте ме как да процедирам с остатъка.
Благодаря!
А разликата м/у балансова и продажна  се отразява в ОПР  като загуба .  Правилно ли е?
Здравейте,
Бихте ли ми помогнали за следното:
Актив е закупен на стойност 8400 лв. Фирмата е регистрирана по ДДС и е ползвала правото на данъчен кредит за конкретния актив. До момента начислената амортизация е 2300 лв. Фирмата прекратява дейност и има възможност да продаде употребявания актив за 2000 лв. на фирмата, от която е закупен.
Върху каква сума следва да се начисли ДДС - балансова или продажна?
Благодаря!
От доста време ме гложди :) въпроса, защо да се заведе цялата сума на договора с датата на сключването му? И намерих отговора от старши експерт от сектор "Верификация" в ГД "ЕФМП".

Сумата по договора представлява минимална помощ . По този начин се следи да не бъде надхвърлен тавана за помощта de minimis, който е левовата равностойност на 200 000 евро (391 166 лева). Тези обстоятелства се декларират по програми, които са по режим de minimis, и това е и основанието за завеждане на сумата счетоводно.
Благодаря!
Дадохте ми сигурност най-вече в 4981/752 :), защото нещо не ми се вързваше .
Благодаря за отговора.
Има препоръка на съответния договарящ орган заприхождаването на цялата сума по договор да се направи заради изисквания за минимални помощи. Това, че е в разрез с СС-20 е ясно, но също е ясно и че препоръката на практика е изискване :)
Ще ме посъветвате ли ако направя 4981 Разчети по договори за безвъзмездна помощ какви операции да се вземат.
Благодаря!
Как изглеждат нещата когато по проекта има аванс от 60%, а остатъка от финансирането се получава след изпълнение на проекта и текущо се осигуряват от бенефициента.
Бихте ли дали съвет по коя сметка да се заведе цялата стойност на договора към датата на сключването му?
Коя според вас ще е сметка Разчети по договори за безвъзмездна помощ ?
Благодаря!
Как изглеждат нещата когато по проекта има аванс от 60%, а остатъка от финансирането се получава след изпълнение на проекта и текущо се осигуряват от бенефициента.
Бихте ли дали съвет по коя сметка да се заведе цялата стойност на договора към датата на сключването му?
Благодаря!
А като работно време какво да запиша?
Здравейте,
Може ли да се сключи трудов договор по чл.67, ал.1, т.1(безсрочен) със срок на изпитване 6 месеца и почасово заплащане ?
Ако да, какво е нужно да се впише в договора като работно време?
Благодаря!
Имате странни отношение със счетоводителя си май :)
Започнаха да стават такива след поредица от грешки . И понеже ще се се наложи да действам отделно бихте ли посъветвали : В кл. 80 да впиша 200 лв.  и да подам прил. 6 . Това ли е правилно?
А това води ли до ревизия или проверка от НАП ?
Ай-ай-ай. Предстои неприятен разговор.... :hmmm: А имам ли основание на задължа счетоводителя си с тази сума?
Подайте нова, правилно попълнена
Благодаря! А само за информация в случай, че не се подаде искане за възстановяване какво се случва с ДДС-то , което не е приспаднато?
Посочете сумата в кл.80, попълнете приложение 6 и подавайте.
Току що ме уведомиха, че е подадено без попълнена кл. 80. Какво става в този случай - губя си правото да ги възстановя и си остават за моя сметка?
Според мен, да, но както е ясно от запитването ми не съм убедена  :wink1:
И аз Ви моля за помощ,
м. април - ДДС за възстановяване 700
м. май - ДДС за внасяне 500/приспаднат/
м. юни - нулева справка-декларация по ДДС
Остават 200 за възстановяване .
Да изчакам ли юли, или да подам искане за възстановявне?