Да точно така.
И най-добре осигуровките и личния труд да са една и съща сума за да няма за довнасяне в ГД по чл.50 .
Благодаря ви :smile1:
Имате предвид , че 1077 може да е каквато си решим сума нали?

Да може и повече от 1077 ,това ви е минимума за СОЛ.
Нето за получаване 493/503 – 1003.01 лв (1077-73,99)

Осигуровките са си за негова сметка,а не за сметка на фирмата,ако ги внасяте от фирмената сметка ,после той трябва да ги върне на фирмата или по банка или в брой.

Бруто – 604/493 – 1077лв
Удържани осиг – 493/46група – 337,10лв
удържан ДОД – 493/454 – 73,99лв (данъчна основа 1077-337,10)
Нето за получаване 493/503 – 1003,01 лв (1077-73,99)
Плащането на осигуровките, ако е от фирмената сметка 46група/503
ДОД 454/503 -73,99
И после връща парите за осигуровки на фирмата  503/493 или 501/493

Ако си ги плаща сам от лична сметка или на Изипей тогава му удържате само ДОД и изплащате 493/503 - 1003,01, тогава операция 493/46група – 337,10лв  отпада.

Иначе другото е така.
Здравейте!
Ако фирмата ми не е регистрирана по ДДС и извършва електронни услуги на данъчно незадължени лица, трябва ли да начислявам ДДС, съответно да се регистрирам по ДДС и ако да по кой член?
Колеги да не отварям нова тема ,бихте ли споделили  държавната помощ от АПИ къде в отчета на статистиката го посочвате,попълнила съм в ОПР  код 15411 и ми иска да попълня и справка субсидии ,но се чудя къде точно да ги сложа?
Аз съм го завела като други ДМА отделно от сградата в 219


Само не уточних ,че всъщност парцелите са 3-ри, те са един до друг и са оградени заедно, сградата е в един от тях,а самото подобрение е на единият от другите,който си е заведен като земя.
Затова дали не е по добре да се сложи в сметка 202 Подобрение върху земите с амортизация категория 7 / 15 %.?
Вие казвате "подобрение". Значи ке възстановяте функциалността на ДМА, а го подобрявате. Значи увеличавате стойността на ДМА

Само не уточних ,че всъщност парцелите са 3-ри, те са един до друг и са оградени заедно, сградата е в един от тях,а самото подобрение е на единият от другите,който си е заведен като земя.
Затова дали не е по добре да се сложи в сметка 202 Подобрение върху земите с амортизация категория 7 / 15 %.?


Здравейте, закупена земя, построена сграда която е офис и склад.Сградата е въведена в експлоатация 2023 година, през 2024 фирмата прави допълнителни разходи по подобрение на двора, външно озеленяване,бетониране на част от земята,подмяна на бордюри, система за напояване и подобни. Извършено е от фирма имаме и СМР към всяка фактура какво е правено.Стойноста е около 30 000 лв без ДДС.Според вас как следва да се третират този вид разход - следва ли с тях да се увеличи стойността на цялото строителство или може директно на разход.Благодаря предварително.
може ли мнение, моля?

grandoST  ви е отговорила,има ясни приключвателни операции ,които се взимат при годишно приключване.
Няма да Ви се "върже" ОПР-то - защо приключвате сметка от гр.60 с гр.70 ?! Сметките от група 60 се приключват със сметките от гр.61 И тогава ако правите анализ по дейности може сметките от гр.61 да се приключват с гр.70 - ако имате приходи от услуги, от продажба на стоки, от производство и т.н. по някакъв принцип салдата от гр.61 се  приклячват със съответната от гр.70.

Абсолютно сте права!   
В тази фактура, която е от 2025 има и дата на данъчното събитие, а то предполагам е също 2025. Проверете това и ако е така няма как да бъдат засегнати 2023 и 2024, а всичко се случва 2025.
Да но 2024 не е приключена все още, не е ли редно да се вземе операция към 31.12.2024,с която да се отрази това КРЕДИТНО през 2024?
Здравейте имам казус и се нуждая от компетента помощ.
Казуса е следния
Ние сме фирма представител на определена марка коли,не сме автокъща.
Получаваме фактура за стока /кола/ през 2023г., колата се продава през 2024г.До тук нищо различно.Операциите за доставка и продажба са отразени .

Но през 2025г. получаваме КИ от нашия доставчик за този автомобил за намаляне на стойността му.Един вид получаваме нещо като отстъпка.И съответно печелбата ни за този автомобил става по голяма.
Въпроса ми е как да бъде отразено това КИ и как ще засегне  2023 и 2024 г.?
Чудя се как ви счетоводни записвания да взема?

2024 г. все още не е приключена.
Аз ги осчетовадявам както и хартиените по същия начин.За контировките ли питате?
Благодаря ви все пак , това и аз го намерих!
Здравейте затруднявам се в намирането на информация за отчитането на гориво на строителна машина /багер/.Как изчислявате изразходваното гориво според спецификацията на машината,в книжката на машината не намирам разходна норма на моточас

Никой ли не знае нищо по въпроса?
Здравейте затруднявам се в намирането на информация за отчитането на гориво на строителна машина /багер/.Как изчислявате изразходваното гориво според спецификацията на машината,в книжката на машината не намирам разходна норма на моточас
Ами според мен имате оперативен лизинг ,щом имате сключен договор за наем.Имате клауза,но слючвате догов за наем ,а не за продажба .Не съм сигурна,нека и други колеги помогнат.
Пращам ви още нещо.
Вижте това дали ще ви свърши работа?

Ако физическо лице отговаря едновременно на следните три условия:                                                   
 - не е търговец по смисъла на ТЗ (дефиницията за търговец по този закон е формулирана в чл.1, а в чл.2 на Търговския закон е посочено, че не се смятат за търговци физическите лица, занимаващи се със селскостопанска дейност); [/b]
 - извършва продажби на собствена и непреработена селскостопанска продукция;[/b]
 - търговския обект не се намира на територията на лицензирана стокова борса, тържище или пазар на производители по смисъла на Закона за стоковите борси и тържища или не е закрито помещение, като магазин, склад или други подобни,
то тогава използването на фискално устройство не е задължително.

Може без касов апарат не сте задължени.
За продажбата издавате:
- протокол
- фактура от кочан и към нея може да напишете ръчна касова бележка или
- Приходна квитанция

Изберете си едно от трите.

Здравейте,

Имаме служител,който миналата седмица на 04.07.2024 имаше дело /ЧНД/,беше си пуснал молба за 1 ден платен отпуск. Но след  делото се обади и каза "Ще ме задържат за няколко дни"  от този ден нататък, ние нямаме информация, какво се случва с него.
Вчера 11.07.2024 звъннахме в Районен съд ,защото мина цяла седмица и ние не знаем как да процедираме. По номера на делото от информационен център само ни казаха ,че лицето е задържано за лечение в Психиатрична клиника за 6 месеца. Звъннахме в Психиатричната клиника , лекуващия му лекар каза че болничен ще му бъде издаден след като лечението приключи. Понеже ние не сме страна по делото съдът няма основание да ни уведоми по какъвто и да било начин за това решение. Казаха ни управителят на фирмата или упълномощено лице да подаде молба в съда , в свободен текст,в която да обясним случая,  за да ни бъде издаден Заверен препис на решението или присъдата.
Лицето от миналият четвъртък 04.07.2024 е в клиниката. Незнаем провинението какво е.
Предполагам че ще мине седмица ,а може и повече предвид отпускарския сезон, докато съдът ни даде отговор.

Въпросите  ми са:

1. По какъв начин да оформим документално времето от 04.07.2024 до получаването на отговора от съда?
2.Искаме да го освободим защото 6 месеца са много време,можем ли да го направим  по чл 330 ал.1 от КТ и ако ДА от коя дата?
При това освобождаване  по чл 330 ал.1 знам че ще ни трябва официален документ.
3.Какви документи трябва да се изготват за да имаме документална обоснованост за това и един ден да нямаме проблеми с някоя институция.
4.По принцип лицето си вършеше съвестно работата и  след  лечението може да го назначим отново стига да няма противопоказания за вида работа който извършва.

Моля, ако някой се е сблъсквал с подобен казус да сподели опит или  съвет как да процедираме.