Искам да споделя с вас следният казус:
Фирма вносител доставя с договор стока за обект в строеж.
По договор количествата са уточнени по спесификация,разделена на три етапа.
Описано е в договора как ще се поръчват ,плащат и срок за доставка .
****Първата доставка е поръчана ,платена на 100 % ,и получена - фактурирана!!!
****Втората е поръчана ,платена на 70 % авансово , 30 % е платено от клиента преди физическата доставка на обекта - фактурирана !!!
Тук е мястото да кажа ,че срока на производство и доставка на стоката е от 60-70 дни.
За да върви обекта в срок и да не спира работата ,всяка следваща поръчка се прави почти с получаване на предната.
***** Трета доставка. по схема на плащане - идентично с втората.
Но, докато дойде стоката обекта се замръзява от инвеститорът и фирмата изпълнител ,която се явява нашият клиент , няма средства да доплати остатъка от 30 % .
Тъй като нямаше яснота кога ще се довършва обекта, дали ще се продава ,и въобще какво ще се случва, ние подготвихме договор за съхранение и отговорно пазене на стоката по трети етап при нас ,до изесняване на случая.
През годините от наша страна са изпращани писма на електронната поща ,като се опитвахме да се свържем с нашите клиенти ,но уви.
След шест години стана ясно ,че обекта е продаден на друго лице, фирмата с която имахме договор и не финализирани взаимоотношения е обявена в несъстоятелност и т.н
Та ,въпросът ми е ,какво да правя със стоката от третия етап , която на 100 % си е при нас ,фактурирана отдавна и с остатък за доплащане 30%. Новият собственик си наема нови строители ,нови доставчици и т.н. Въпросният обект вече е довършен и работи.