Здравейте, ще съм много благодарна ако по-опитните в тази сфера ми дадат насоки дали правилно е организирано счетоводството на ЕООД /не регистрирано по ДДС/ в сферата на интериорният дизайн? Собственика на дружеството е интериорен дизайнер, прави проекти за обзавеждане и ги изпълнява, като част от мебелите купува готови от други фирми, а друга част поръчва на външни фирми и ги сглобява сам. Фактурите които получава за готовите мебели се отчитат по следния начин: доставка 304/401, продажба 411/702, отписване 702/304. Като част от стоките надвишават прага на същественост от 700лв., но тъй като са закупени с цел продажба, се отчитат в с/ка 304. Колебанията ми са свързани с останалите фактури, които включват закупуване на материали и допълнителни услуги по разкрой.
Примерно: Клиент А поръчва шкаф. Собственика на ЕООД-то прави, проект и поръчва всичко необходимо за изработката на шкафа от Фирма Б, която издава следната фактура:
ПДЧ бр. 1 цена 70лв.,Кант м. 5 цена 20лв., Разкрой, кантиране, и др. бр. 1 цена 10лв.
302 ан. Поръчка №1/401 90лв.
601 ан. Поръчка №1 /302 90лв.
602 ан. Поръчка №1/401 10лв.
611 ан. Поръчка №1/601 ан. Поръчка №1 90лв.
611 ан. Поръчка №1/602 ан. Поръчка №1 10лв.
303 ан. Поръчка №1/611 ан. Поръчка №1
Колебая се дали въобще е необходимо закупените материали първо да се отчитат в с/ка 302, а след това да се изписват - 601, тъй като реално тези материали не минават през склад. Поръчват се точно толкова колкото е необходимо за конкретната мебел. Съответно и калкулацията за конкретния продукт, се състои изцяло от материалите и услугите от една конкретна фактура. В стойността на калкулацията не влиза други разходи, като ток и електроенергия, няма и разход за заплати тъй като СОЛ не получава заплата за личен труд.
А дали да не се отчита директно всичко като текущ разход, а прихода да се отчита като приход от услуги?
Предварително благодаря!