Наем

10.06.2013, 11:51 5535 6

10.06.2013, 11:51
Публикации: 249 / 2
Здравейте, искам да попитам как трябва да се оформи приключване на договор за наем, в смисъл - платен е депозит и последния месец наемът няма да се плаща, но незнам как стои въпроса с данъка, понеже от депозита не е удържан данък, а сега следва ли да го удържа и него от последната сума, която ще преведа, тоест да удържа данък два пъти?
#1 | 10.06.2013, 12:16
Публикации: 6411 / 1143
Доколкото разбирам, Вие сте наемател и платец на наем?
Последният месец задължението към наемодателя ще се покрие от депозита, за който не е удържан данък?
Би следвало да начислите и внесете данъка и да получите сумата от Вашия наемодател.
#2 | 10.06.2013, 12:54
Публикации: 249 / 2
Да , ние сме ООД- платец и наемател от ФЛ. Значи да не си я приспадам от последния наем, а да чакам да ми я върне? Малко съмнявам, че ще я върне ...
#3 | 10.06.2013, 13:32
Публикации: 6411 / 1143
Да , ние сме ООД- платец и наемател от ФЛ. Значи да не си я приспадам от последния наем, а да чакам да ми я върне? Малко съмнявам, че ще я върне ...
Явно не съм се изразила достатъчно ясно.
Ще опитам да го илюстрирам с числа.
Внесли сте депозит при сключване на договора и сте го осчетоводили с разходен касов ордер (примерно):
Д-т 498 / К-т 501 - 100 лв.
Сега трябва да прекратите договора. Не заплащате ефективно сума, а я приспадате от депозита:
1. Д-т 602 / К-т 498 - 91 лв.
                    454 - 9 лв.
2. Д-т 501 / К-т 498 - 9 лв. (примерно приходен ордер)
3. Д-т 503 / К-т 501 - 9 лв.
4. Д-т 454 / К-т 503 - 9 лв. (плащане на данъка)

Ако не се осъществие действие по т.2, то ще Ви остане салдо по 498 и ще си търсите парите по законен път.
#4 | 10.06.2013, 14:58
Публикации: 249 / 2
Всъщност Ви разбрах, работата е там, че наемодателят трябва така или иначе да ми възстанови сумата за данъка, а ако не ...ще ми остане салдо и ...ще си търся парите ...
#5 | 13.02.2024, 10:30
Публикации: 321 / 1
За да не откривам нова тема, ще попитам под тази. Фирма занимаваща се с няколко дейности държи офис под наем. Разхода за наема през година се осчетоводява по 602 сметка като съответно се приспада и внася данъка при източника. Накрая на годината обаче при приключването понеже са две аналитичности по сметка 611 как е правилно да се отнесе разхода от 602 сметка. Или пък по 614? Също ми е питането и разходите за мобилни , куриерски, заплати. по принцип приходите от едната дейност са в пъти по големи от втората, и до момента всички тези разходи са отнасяни към съответната аналитична сметка
#6 | 13.02.2024, 10:47
Публикации: 287 / 51
За да не откривам нова тема, ще попитам под тази. Фирма занимаваща се с няколко дейности държи офис под наем. Разхода за наема през година се осчетоводява по 602 сметка като съответно се приспада и внася данъка при източника. Накрая на годината обаче при приключването понеже са две аналитичности по сметка 611 как е правилно да се отнесе разхода от 602 сметка. Или пък по 614? Също ми е питането и разходите за мобилни , куриерски, заплати. по принцип приходите от едната дейност са в пъти по големи от втората, и до момента всички тези разходи са отнасяни към съответната аналитична сметка
Не мисля, че има разписано правило за това. Може да разпределите общите административни разходи пропорционално на реализираните приходи през годината. Това е по-скоро управленско и вътрешнофирмено решение.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група