Рекламации по ЧМР-конвенция

16.07.2014, 12:47 4450 0

16.07.2014, 12:47
Публикации: 1 / 0
Здравейте.
Чета ЧМР-конвенцията, и за конкретния случай - не мога сама да определя правилния начин на тълкуване.

Чл.30
т.1 Когато получателят е получил стоката, без да е установил състоянието й съвместно с превозвача, или е направил възражения пред превозвача най-късно в момента на доставянето, ако се касае за явни липси и повреди, или в срок от седем дни, считано от доставянето (празничните и неделните дни не се броят), ако се касае до скрити липси и повреди, като посочи общото естество на липсата или повредата, счита се, до доказване на противното, че е получил стоката в състоянието, описано в товарителницата. Тези възражения трябва да са направени писмено, когато се касае до скрити липси или повреди.

"Когато получателят е получил стоката, без да е установил състоянието й съвместно с превозвача...."
Получателят реално не е присъствал при получаването, респ.разтоварването на стоката, и не е нанесъл забележка в ЧМР за повредена опаковка, но работникът  товаро-разтоварни дейности е направил достатъчно ясни снимки за установената повреда на опаковката, и разпиляната стока. В срок от един работен ден след датата на разтоварване, получателят е направил писмено възражение за неустойка, което превозвача не иска да признае, позовавайки се на липса на забележка в ЧМР-то.

Моля за вашия коментар - фактическа причина за неустойка има, доказано със снимковия материал; документално ЧМР е приключено без забележка. претенцията е отправена веднага след това.
Пълен достъп в КиК Инфо
за 13.75 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група