Осчетоводяване на финансиране по ОП

24.09.2014, 13:10 50171 22

24.09.2014, 13:10
Публикации: 26 / 0
Здравейте,
Моля за Вашето съдействие! Как да осчетоводя финансиране по договор за безвъзмездна финансова помощ? Става въпрос за магазин за продажба на цветя,на който му отпуснаха средства по този проект. В ръководството на бенефициента пише да се заведе цялата сума, независимо, че се получава на няколко транша. Коя сметка да използвам? Предполагам, че има специфика и при год. прикл. Като цяло - много мътна (за мен) материя :-(
Предарително благодаря!
#2 | 25.09.2014, 10:31
Публикации: 26 / 0
Благодаря! Мисля, че си отговорих на въпросите. Лек ден!
#3 | 21.10.2014, 17:49
Публикации: 39 / 1
Как изглеждат нещата когато по проекта има аванс от 60%, а остатъка от финансирането се получава след изпълнение на проекта и текущо се осигуряват от бенефициента.
Бихте ли дали съвет по коя сметка да се заведе цялата стойност на договора към датата на сключването му?
#4 | 21.10.2014, 18:12
Публикации: 39 / 1
Как изглеждат нещата когато по проекта има аванс от 60%, а остатъка от финансирането се получава след изпълнение на проекта и текущо се осигуряват от бенефициента.
Бихте ли дали съвет по коя сметка да се заведе цялата стойност на договора към датата на сключването му?
Коя според вас ще е сметка Разчети по договори за безвъзмездна помощ ?
Благодаря!
#5 | 22.10.2014, 10:18
Публикации: 6411 / 1143
Аз не бих завеждала счетоводно сключения договор.

При получаване на финансирането
Д-т 50 / К-т 705 Приходи от финансирания

При извършване на разходи по проекта
Д-т 60 / К-т 50; 40...

За отписване на извършения разход от финансирането
Д-т 705 / К-т 60 с извършените разходи

Разходите, които бенефициента е направил за своя сметка са разходи, които следва да бъдат отчетени по общия ред и да намерят отражение в резултата. А кога ще бъдат одобрени и изплатени не се знае, нали? Е, когато ги изплатят, тогава ще се отчете приход.

Мисля, че по този начин има съответствие на изискванията на СС-20.
#6 | 23.10.2014, 11:18
Публикации: 39 / 1
Благодаря за отговора.
Има препоръка на съответния договарящ орган заприхождаването на цялата сума по договор да се направи заради изисквания за минимални помощи. Това, че е в разрез с СС-20 е ясно, но също е ясно и че препоръката на практика е изискване :)
Ще ме посъветвате ли ако направя 4981 Разчети по договори за безвъзмездна помощ какви операции да се вземат.
Благодаря!
#7 | 23.10.2014, 11:49
Публикации: 6411 / 1143
Не знам дали ще Ви хареса  :smile1:, но би могло:

За завеждане на договора
Д-т 4981 (изразява задължението по проекта)
     К-т 725 (финансови приходи за бъдещи периоди)

При получаване на плащане
Д-т 50 / К-т 4981 (така салдото по 4981 винаги ще показва какъв паричен поток остава да очаквате по проекта)

За признаване на прихода
Д-т 725 / К-т 705

При извършване на разходи по проекта
Д-т 60 / К-т 50; 40...

За отписване на извършения разход от финансирането
Д-т 705 / К-т 60 с извършените разходи

По този начин ще остане салдо от 40%, които още не са Ви преведени по с-ки 725 и 4981. Това позволява направените от Вас разходи, които не са финансирани все още, да намерят отражение в намаление на финансовия резултат.
#8 | 23.10.2014, 12:06
Публикации: 39 / 1
Благодаря!
Дадохте ми сигурност най-вече в 4981/752 :), защото нещо не ми се вързваше .
#9 | 29.10.2014, 15:05
Публикации: 26 / 0
Не знам дали ще Ви хареса  :smile1:, но би могло:

За завеждане на договора
Д-т 4981 (изразява задължението по проекта)
     К-т 725 (финансови приходи за бъдещи периоди)

При получаване на плащане
Д-т 50 / К-т 4981 (така салдото по 4981 винаги ще показва какъв паричен поток остава да очаквате по проекта)

За признаване на прихода
Д-т 725 / К-т 705

При извършване на разходи по проекта
Д-т 60 / К-т 50; 40...

За отписване на извършения разход от финансирането
Д-т 705 / К-т 60 с извършените разходи

По този начин ще остане салдо от 40%, които още не са Ви преведени по с-ки 725 и 4981. Това позволява направените от Вас разходи, които не са финансирани все още, да намерят отражение в намаление на финансовия резултат.
Така се зарадвах! Точно така го осчетоводих и аз, но чак сега "посещавам" пак форума и виждам, че темата е имала продължение. Приятен следобед!
#10 | 31.10.2014, 13:05
Публикации: 39 / 1
От доста време ме гложди :) въпроса, защо да се заведе цялата сума на договора с датата на сключването му? И намерих отговора от старши експерт от сектор "Верификация" в ГД "ЕФМП".

Сумата по договора представлява минимална помощ . По този начин се следи да не бъде надхвърлен тавана за помощта de minimis, който е левовата равностойност на 200 000 евро (391 166 лева). Тези обстоятелства се декларират по програми, които са по режим de minimis, и това е и основанието за завеждане на сумата счетоводно.
#11 | 18.11.2015, 14:02
Публикации: 39 / 1
При отчитане на договора използвах 4981, в която заведох зялата сума на договора, понеже е по режим de minimis . Проекта е със 100% финансиране. Част от описаните и одобрени разходи в договора са прогнозни и така се оказва, че при изпълнение на всички дейности реално сумата за финансиране е по-малка от първоначално одобрената. В сметка 4981 остава салдо, което е разликата между одобрената и реалната сума.
Моля посъветвайте ме как да процедирам с остатъка.
#12 | 18.11.2015, 14:50
Публикации: 6411 / 1143
Остатъкът от разходи ще приключите с текущата печалба, която ще се намали.
#13 | 18.11.2015, 14:56
Публикации: 39 / 1
Остатъкът от разходи ще приключите с текущата печалба, която ще се намали.
Благодаря! Да това с разходите е така, става въпрос за разлика между одобрената сума на проекта, която е 25000 и реално реализираните разходи които са 24500. Така в с-ка 4981 остава салдо от 500.
Тази разлика се получава от прогнозното планиране - например разход за монтаж на подови настилки - планиран 2000, реално фактуриран и платен 1500.
 
#14 | 19.11.2015, 13:16
Публикации: 39 / 1
Справих се с  главоблъсканицата по този проект. На практика той е реализиран в 2 финансови години, като през първата има постъпил аванс, който се признава за приход, а през втората се прави финално плащане и съответните приключвателни операции . С големи благодарности за съдействието на  irenabrili :)
#15 | 03.11.2016, 14:48
Публикации: 72 / 3
Здравейте,
имам получено финансиране за атракцион( ДМА) . Проекта се осъществи 2015, а парите 60% от ДФЗ се получиха 2016г в размер на 67 хил.лв. Сега се чудя  и се замотах: тия 60% които получихме като финансиране , как е по-правилно да намерят отражение в приходите? Имам кредитно салдо в 752 пр-ди за бъдещи периоди в размер на 67000лв и се двоумя как да постъпя: да признавам прихода пропорционално на амортизацията за 5год  или трябва да призная цялото финансиране наведнъж?  Смятам ,че съразмерно на амортизацията е правилното, но за да съм сигурна имам нужда от мнения , за което предварително Благодаря :blush:
#16 | 03.11.2016, 15:34
Публикации: 33 / 2
Здравейте,
имам получено финансиране за атракцион( ДМА) . Проекта се осъществи 2015, а парите 60% от ДФЗ се получиха 2016г в размер на 67 хил.лв. Сега се чудя  и се замотах: тия 60% които получихме като финансиране , как е по-правилно да намерят отражение в приходите? Имам кредитно салдо в 752 пр-ди за бъдещи периоди в размер на 67000лв и се двоумя как да постъпя: да признавам прихода пропорционално на амортизацията за 5год  или трябва да призная цялото финансиране наведнъж?  Смятам ,че съразмерно на амортизацията е правилното, но за да съм сигурна имам нужда от мнения , за което предварително Благодаря :blush:
Това е така наречения приходен подход:
1. финасиране, във връзка с придобиване на амортизируеми активи признаваме за приход пропорционално на начислената амортизация
2.финансиране, във връзка с компенсация на направени разходи, признаваме в периода, в който са признати разходите (това второто, касае услуги, ако има такива одобрени в проекта)
#17 | 03.11.2016, 16:05
Публикации: 314 / 38
Ирина това финансиране формира ли оборот за регистрация по ДДС?
#18 | 04.11.2016, 10:33
Публикации: 574 / 57
Ирина това финансиране формира ли оборот за регистрация по ДДС?

Не!
#19 | 04.11.2016, 20:36
Публикации: 72 / 3
Това е така наречения приходен подход:
1. финасиране, във връзка с придобиване на амортизируеми активи признаваме за приход пропорционално на начислената амортизация
2.финансиране, във връзка с компенсация на направени разходи, признаваме в периода, в който са признати разходите (това второто, касае услуги, ако има такива одобрени в проекта)


Благодаря за насоката,
 замислям се при положение, че имам одобрени средства за услуги в размер на 25000 - реклама, кетъринг , то прихода за тях от финансирането в пълен размер ли го отчитам или пак пропорционално? Намирам инфо за активите, но тези услуги са ми мъгла :blush:
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група