Придобиване на дълготрайни активи

27.10.2014, 12:01 3123 3
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) този раздел.

27.10.2014, 12:01
Публикации: 11 / 0
Здравейте!
Вълнува ме един доста елементарен въпрос. Какви документи създавате при придобиване на дълготраен актив
 - акт за придобиване/приемане
-  протокол за въвеждане в експлоатация/с комисия и мол/,
- протокол за придобиване по чл. 58 от ЗКПО/доста опростен откъм реквизити - няма комисия, няма МОЛ/.
Или си правите собствена компилация от горе изброените?
Благодаря предварително на отзовалите се!
#1 | 27.10.2014, 12:04
Публикации: 7220 / 1079
Аз се задоволявам с фактурата. Особено ако няма някакви допълнителни монтажи, настройки и т.н. или забавяне на въвеждането в експлоатация. Последното не ми се е случвало.
#2 | 27.10.2014, 12:48
Публикации: 234 / 23
Аз правя протокол за въвеждане в експлоатация - с комисия и МОЛ. Понякога е формално, но предпочитам тази формалност пред спора с данъчните
Чл. 58. (1) (Доп. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Начисляването на данъчна амортизация започва от началото на месеца, в който данъчният амортизируем актив е въведен в експлоатация или от началото на следващия месец. Датата на въвеждане в експлоатация следва да е документално обоснована.
Според мен фактурата сама по себе си не доказва въвеждането в експлоатация на актива.
#3 | 27.10.2014, 13:38
Публикации: 1873 / 376
Подкрепям казаното от gal4eto. Относно придобиването зависи какъв е активът. Ако е например е строителство то множеството фактури за закупени материали или извършени СМР не правят актива в степен на употреба, а самия Акт 16 и разрешението за ползване.
В момента тук са: 0 Потребители и 1 Гост
Пълен достъп в КиК Инфо
за 9.89 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
група с над 25 000 членове