Хелп при осчетоводяване без доказване на приход

19.10.2015, 22:00 10680 28
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) този раздел.

19.10.2015, 22:00
Публикации: 36 / 1
Здравейте колеги моля за малко помощ имам нотариален акт който прехвърля няколко промишлени сгради на други фирми, като в него пише,че сумите са авансово изплатени преди сделката а аз имам начиследни само 30 % от авансите счетоводно в програмата и по фри, водя фирмата отскоро и не знам как да постъпя? ддс е начислено само ву тези 30 %.. как да отчета приход и ддс на нещо което не съм получил?
благодаря
#1 | 19.10.2015, 22:53
Публикации: 7602 / 1145
Казах Ви и в другия форум - потърсете всички документи по сделката- предварителни договори, плащания и т.н. Ако не знаете кога и какво е станало, няма начин да го осчетоводите. И никой по форумите не може да Ви помогне.
Ще спомена само, че при продажбата сте били длъжни да издадете фактура за цялата стойност на сделката по НА + дължимите такси + ДДС върху всичко това. Пък плащането е само паричен поток...
#2 | 19.10.2015, 23:54
Публикации: 36 / 1
Мога да издам фактура само като в нея приспадна авансовите вноски, остатъка няма откъде да го измисля тъй като нямам такъв на документ, освен че в НА пише,че е предварително изплатено всичко. ДДС няма как да начисля също по тази липсваща част тъй като нямам приход.
#3 | 20.10.2015, 00:09
Публикации: 7602 / 1145
Не бъркайте понятията сделка, фактура /ДДС по фактурата/, задълженния, плащания /парични потоци/ и приходи.
И като имате документ само за 30% от сумата, поискайте да Ви платят останалите 70%. Нали не продавате сградите само за 30% от договореното?
#4 | 20.10.2015, 00:19
Публикации: 36 / 1
Явно точно така се получава в случая за жалост, управителя е признал че е изплатено на 100 % а то е само на 30,,..нищо няма да ни платят.. как да начисля ддс
#5 | 20.10.2015, 07:55
Публикации: 7602 / 1145
как да начисля ддс

ДДС се начислява върху стойността на сградата и върху дължимите такси. Виж ЗДДС. Колкото и да не Ви харесва. Плащането няма общо с начисляването на ДДС.

Е, ако сградите са стари, можете /можехте!/ да изберете да е без ДДС. За подробности - ЗДДС.
#6 | 20.10.2015, 08:47
Публикации: 36 / 1
Самия факт че пише авансово изплатен изцяло преди сделката означава че парите са преведени и съответно ддс е трябвало да бъде начислено с него на авансите а сега да се придспадне целия аванс с нулево ддс..
#7 | 20.10.2015, 08:58
Публикации: 36 / 1
ДДС се начислява върху стойността на сградата и върху дължимите такси. Виж ЗДДС. Колкото и да не Ви харесва. Плащането няма общо с начисляването на ДДС.

Е, ако сградите са стари, можете /можехте!/ да изберете да е без ДДС. За подробности - ЗДДС.
Колега не знам колко сделки си минал и осчетоводил само с начисляване на ддс без в 411 да имаш нещо различно от нула от дата на сделката и нямаш аванса на 100% а в акта да пише че вс е декларирано изплатено
#8 | 20.10.2015, 10:46
Публикации: 7602 / 1145
Аз пък не зная ти какво искаш да направиш
Фактурата трябва да изглежда горе-долу така:
1.  сграда  1000 лв
2. такси по прехвърлянето 50 лв
3. приспаднат аванс  300 лв
 дан.основа 750
ДДС 150

Това, че няма документ за остатъка от стойността на сделката си е проблем на собственика. Да си търси парите от клиентите или да пие една студена вода, след като е направил невярна декларация пред нотариуса. Пък ДДС-то ще трябва да си го внесе. Независимо дали си е събрал вземанията или не.

Ако имаш други идеи, можеш да ги споделиш. Мнението: "Не начислявам ДДС, защото няма плащане", е меко казано несъстоятелно.
#9 | 20.10.2015, 11:06
Публикации: 10210 / 1765
Самия факт че пише авансово изплатен изцяло преди сделката означава че парите са преведени и съответно ддс е трябвало да бъде начислено с него на авансите а сега да се придспадне целия аванс с нулево ддс..

Дали не бихте обяснили с цифри , че ми се струва да има нещо неизяснено в питането ? Каква е сумата, която е записана в НА и каква е платената ? Не разбирам например откъде съдите, че е начислено ДДС на 30 % от авансите след като се твърди, че всичко е платено...
#10 | 20.10.2015, 11:59
Публикации: 36 / 1
Съдя от това, че по фактури за аванс имам 300 000 лв на което е начислено ддс, а стойността на сделката е 1 000 000, декларирано е че е получена сумата, но не и по счетоводни регистри, не знам с каква информация управителя е разполагал за да потвърди плащането в размер на 1 000 000, но в счетоводния отдел има по 412 едва 300 000 лв, докато в нот.акт пише, изплатена изцяло преди сделката, как да начисля ддс след като не знам преди години какво е ставало и какво се е случвало, дали не е начислен? На какво основание да начисля ДДС при положение, че управителя декларира едва ли не авансовата наличност на цялата сума,което предполага и предварителното начисляване на ддс
п.с. ако цялата сума беше наистина изплатена предварително щях просто да приспадна аванс -1 000 000 и 4532 на 0.тъй като нямам нито аванс за цялата сума трябва да начисля ДДС , а 411 да стой със салдо,което никога няма да оправя и да отчета целия приход съответно..така или иначе прихода задължително трябва да отчета и в двата случая
#11 | 20.10.2015, 12:05
Публикации: 7602 / 1145
"Предварителното" плащане на цялата сума, не означава непременно, че всичко е платено преди два месеца. "Предвавително" може да означава "непосредствено преди полагане на подписите в НА". Плащането може да е в деня на сделката. Плаща се остатъкът от фактурата, която е трябвало да издадете в деня на сделката. А как собственикът си е получил парите или не - негов проблем. Твоят проблем е да го накараш да покаже как /в брой, по банков път, под масата/ и къде /коя сметка/  са получени. Или ще го минете на дарение...
#12 | 20.10.2015, 12:06
Публикации: 10210 / 1765
Всъщност, ако е вярно твърдението, че е изплатена цялата сума по сделката / и то авансово / излиза, че не са пускани фактури за остатъка, който сега търсите. И се получава така, че нямате документ нито за плащането на този остатък нито е издадена фактура. Тука съм напълно съгласна обаче с мнението , че независимо от плащанията е следвало да бъде издадена окончателна фактура при продажбата на сградите и от нея да се извърши приспадане на аванса .
#13 | 20.10.2015, 12:39
Публикации: 36 / 1
Всъщност, ако е вярно твърдението, че е изплатена цялата сума по сделката / и то авансово / излиза, че не са пускани фактури за остатъка, който сега търсите. И се получава така, че нямате документ нито за плащането на този остатък нито е издадена фактура. Тука съм напълно съгласна обаче с мнението , че независимо от плащанията е следвало да бъде издадена окончателна фактура при продажбата на сградите и от нея да се извърши приспадане на аванса .
Точно затова говоря оконч.фра ще има но какво да съдържа е въпроса , пс не е непосредствено, а предварително.
#14 | 20.10.2015, 13:26
Публикации: 6365 / 1054
Точно затова говоря оконч.фра ще има но какво да съдържа е въпроса , пс не е непосредствено, а предварително.
Това не може да бъде въпрос, както са отбелязали и колегите по-горе.

Издавате фактура на база на НА, който е определящ за настъпване на данъчното събитие и във фактурата приспадате тази част от авансовото плащане, която е документирана.
И да - на Вас ще Ви остане салдо по "Клиенти", ако не се извърши надлежно плащането. След 5 години ще огпишете вземането и ще отчетете загуба от тази сделка.

Но клиентите също да му мислят. :wink1:
Наточили са се на голям данъчен кредит и ще имат проблеми с НАП, ако не докажат извършено към Вас плащане....
#15 | 20.10.2015, 14:31
Публикации: 36 / 1
Има си документ в клиентите, че са заплатили това че аз го нямам в счетоводството и не е бил отразен преди години обаче не е техен проблем..Ако аз ги оставя като салдо в 411 значи не отразяван вярно защото реално те са доказали пред нотариус, че са платили и управителя се е съгласил..въпроса е как да се оправя аз, ако приема плащането проблема ми е че ддс не му е било нито начислено нито платено преди време..
#16 | 20.10.2015, 19:12
Публикации: 10210 / 1765
Точно затова говоря оконч.фра ще има но какво да съдържа е въпроса , пс не е непосредствено, а предварително.

Е, ясно, че ако всичко е платено ще пише стойността, приспаднатия аванс и стойност нула в резултат. Само се чудя как е платено без да е отразено плащането счетоводно като се има пред вид стойността и необходимостта сумата да бъде платена по банка.
#17 | 20.10.2015, 20:20
Публикации: 36 / 1
Не може да се приспадне несъществуващ аванс а преди време нямаше Закон за кеш-а
#18 | 20.10.2015, 23:18
Публикации: 7602 / 1145
Не може да се приспадне несъществуващ аванс а преди време нямаше Закон за кеш-а
Може да не е имало закон за кеш-а, но имаше закон /наредба/, че плащанията се документират с касов бон, освен ако не са по банков път. Та всички плащания с разписка, квитанция от ПКО и други подобни "документи" са просто незакони. Опитайте се да обясните това на шефа си. И изискайте всички документи за плащанията! Нищо че не са при Вас и не са осчетоводени. Все пак трябва да имате яснота по плащанията. Иначе нищо не става!!![/u]
Най-елементарното е шефът Ви да се бръкне за онези пари, дето са му дадени срещу хвърчащо листче и да ги внесе в банковата сметка на фирмата от името на фирмата купувач. После осчетоводявайте както знаете.
Успех!
#19 | 20.10.2015, 23:43
Публикации: 36 / 1
Благодаря Ви , ще се постарая да ги вразумя..
В момента тук са: 0 Потребители и 1 Гост
Пълен достъп в КиК Инфо
за 9.89 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
<b style=
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група