Издадена фактура

28.12.2017, 15:09 4770 11

28.12.2017, 15:09
Публикации: 32 / 0
Здравейте колеги, издали сме фактура м.юли, но сега клиента отказва да я плати. Съответно ние сме я били вкл.в дневник продажби и сме внесли ддс-то. Посъветвайте ме, може ли в този месец да я анулираме, как да я вкл в дневника и да си върнем ддс-то?
#1 | 28.12.2017, 15:18
Публикации: 6411 / 1143
Плащане няма. А сделка има ли?
#2 | 28.12.2017, 15:24
Публикации: 32 / 0
Плащане няма. А сделка има ли?

Има договор
#3 | 28.12.2017, 15:58
Публикации: 980 / 30
то договор има ама вие какво сте фактурирали ,аванс ли,извършена услуга ли ,продадена стока ли ..не разбирам за какво е издадената фактура
#4 | 28.12.2017, 16:08
Публикации: 32 / 0
фактурираме примерно 2000лв, със знак минус 1000/приспаднат аванс от юни месец-платен и остатък за плащане 1000лв. Отказват да платят остатъка от 1000лв/т.е въпросната фактура/
#5 | 28.12.2017, 16:25
Публикации: 4605 / 786
Това добре как фактурирате, но какво фактурирате - все пак има сделка, за която е останало окончателно плащане ли?
#6 | 28.12.2017, 16:29
Публикации: 32 / 0
да, има сделка, тоест втората/окончателна фактура/ не искат да платят. Извършваме услуга.
#7 | 28.12.2017, 16:33
Публикации: 4605 / 786
В такъв случай, щом има изпълнение, защо искате да анулирате фактурата? Едното нежелание за плащане не е основание. По-скоро имате възникнало вземане, за което трябва да се погрижите, дори и по съдебен път.
#8 | 28.12.2017, 16:42
Публикации: 32 / 0
Защото не искат да я приемат СМР-то е подписано. Едва ли ще ги съдим, поне ДДС-то да си възстановим. Може ли с протокол по чл,116 и след него да издадем 0-ва фактура, за да се закрие аванса/първата фактура/?
#9 | 28.12.2017, 20:26
Публикации: 9725 / 1664
Колегите се опитаха да Ви кажат, че плащането и фактуриранети са различни неща. Фактурата отразява сделката (продажба, доставка, услуга). Плащането.... ако го има е добре, аго го няма - чакате, съдите се, отписвате ...
Фактурирате това, което е прието с приемо-предавателния протокол (т.нар акт 19). Основание за анулиране или КИ има само ако нещо предварително е уговорено и фактурирано, но не е изпълнено.
#10 | 28.12.2017, 22:41
Публикации: 333 / 38
 Едва ли ще ги съдим, поне ДДС-то да си възстановим.
Това е вариантът да си вземете парите  :smile1:
#11 | 29.12.2017, 09:01
Публикации: 32 / 0
Благодаря на всички Ви:)
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група