Електронните магазини, които нямат задължение да издават касов бон, не са задължени да се обявят в НАП

11.01.2019, 12:32 69251 12

11.01.2019, 12:32
Публикации: 551 / 231
Администратор на сайта
КиК Инфо отправи запитване към НАП във връзка с електронните магазини и Наредба Н-18.

Търсехме потвърждение за това дали са задължени да се обявяват в НАП електронните магазини, които приемат плащания само по банков път или само чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски парични преводи по смисъла на Закона за пощенските услуги.




На нашите два въпроса:

1)   Електронен магазин, при който плащанията по продажбите са само по банков път, счита ли се за „Лице по чл. 3” във връзка с чл. 52м, ал. 1 от Наредба №Н-18 и задължен ли е да подава Приложение № 33?

2)   Електронен магазин, при който плащанията по продажбите са само чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски парични преводи по смисъла на Закона за пощенските услуги, счита ли се за „Лице по чл. 3” във връзка с чл. 52м, ал. 1 от Наредба №Н-18 и задължен ли е да подава Приложение № 33?

Отговорът от Националната агенция за приходите е следния:

„Лице, което извършва продажби чрез електронен магазин, но не приема плащания, за които е налице задължение за издаване на фискален бон (например, банкови парични преводи и пощенски парични преводи), не попада в обхвата на задължените по чл. 3 лица, съответно за него не е налице задължение по чл. 52м за подаване на информацията, посочена в Приложение №33 на Наредба №Н-18/2006 г.

Следва да се отбележи, че по желание на лицето, същото може да бъде включено в публичния електронен списък на електронните магазини, който НАП ще поддържа и ще бъде достъпен на интернет страницата на агенцията, след подаване на информацията, посочена в Приложение №33 на Наредба №Н-18/2006 г.“ (курсивът е на редакцията)

Писмото с целия отговор от НАП можете да изтеглите от тук.

Важно е да се отбележи, че при доставка или продажба на стоки или услуги, за които се плаща с банкова карта, също се издава фискален бон. По силата на чл. 118, ал. 3 от ЗДДС фискалният и системният бон са хартиени документи, регистриращи продажба или доставка на стока или услуга в търговски обект, по която се плаща в брой, с чек, с ваучер, с банкова кредитна или дебитна карта или с други заместващи парите платежни средства, издадени от въведено в експлоатация фискално устройство от одобрен тип или от одобрена интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност.

Вижте също темата Относно електронните магазини и декларирането им в НАП.

#1 | 29.01.2019, 16:40
Публикации: 3 / 0
Няма ли противоречие в отговора на НАП и статията?

В ЗДДС пише, че Фискалният и системният бон са хартиени документи, регистриращи продажба/доставка на стока или услуга в търговски обект, по която се плаща в брой, с чек, с ваучер, с банкова кредитна или дебитна карта или с други заместващи парите платежни средства...

а от НАП са писали, че "налице задължение за издаване на фискален бон (например, банкови парични преводи и пощенски парични преводи)"
? :blush:
#2 | 05.02.2019, 13:53
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
Здравейте, няма противоречие в отговора на НАП. Написали са, че щом лицето не приема плащания, за които е налице задължение за издаване на фискален бон (например приема само банкови парични преводи и пощенски парични преводи), то не попада в обхвата на задължените по чл. 3 лица, съответно за него не е налице задължение по чл. 52м за подаване на информацията, посочена в Приложение №33 на Наредба №Н-18/2006 г. Четете отговора на НАП в контекста на въпросите, които сме задали.
#3 | 06.02.2019, 05:33
Публикации: 4 / 0
А какво е положението с наложените платежи, които са извън пощенските парични преводи. Те се събират от куриера и се изплащат на фирмата по банков път. Уточнение изплащането по банков път е договорено между куриера и изпращача.
#4 | 20.03.2019, 13:57
Публикации: 1 / 0
Здравейте, няма противоречие в отговора на НАП. Написали са, че щом лицето не приема плащания, за които е налице задължение за издаване на фискален бон (например приема само банкови парични преводи и пощенски парични преводи), то не попада в обхвата на задължените по чл. 3 лица, съответно за него не е налице задължение по чл. 52м за подаване на информацията, посочена в Приложение №33 на Наредба №Н-18/2006 г. Четете отговора на НАП в контекста на въпросите, които сме задали.

Добре, а ако едно и също ЮЛ има физически магазин, в който издава касови бележки и приема картови плащания и онлайн магазин, в който работи само с пощенски преводи, трябва ли да си регистрира онлайн магазина в НАП?
#5 | 21.03.2019, 15:36
Публикации: 1 / 0
КиК Инфо отправи запитване към НАП във връзка с електронните магазини и Наредба Н-18.

Търсехме потвърждение за това дали са задължени да се обявяват в НАП електронните магазини, които приемат плащания само по банков път или само чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски парични преводи по смисъла на Закона за пощенските услуги.




На нашите два въпроса:

1)   Електронен магазин, при който плащанията по продажбите са само по банков път, счита ли се за „Лице по чл. 3” във връзка с чл. 52м, ал. 1 от Наредба №Н-18 и задължен ли е да подава Приложение № 33?

2)   Електронен магазин, при който плащанията по продажбите са само чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски парични преводи по смисъла на Закона за пощенските услуги, счита ли се за „Лице по чл. 3” във връзка с чл. 52м, ал. 1 от Наредба №Н-18 и задължен ли е да подава Приложение № 33?

Един въпрос: Трябва ли да е сключен договор с куриер за Пощенски паричен превод ? От Спиди ми предлагат договор за пратки, но не можели да включат в договора и ППП, защото се водя свободна професия - занаятчия тоест физическо лице. Казват ми, че можело да ми изпращат п арите по банков път, което според тях било същото? Надявам се, че го обясних правилно!
#6 | 27.03.2019, 14:16
Публикации: 980 / 30
Правилно ли съм разбрал,ако клиентите заплащат закупените стоки от електронният магазин от свое име по банковата сметка на търговеца тогава имаме плащане по банков път и вторият вариант  клиента заплаща стоката на куриера ,който на базата на сключен договор със собственика на ел.магазин прави пощенски преводи  към банковата  сметка на търговеца . В тези два случая  електронните магазини не се регистрират в НАП ,ако правилно се ориентирам за механизма на самите разплащания.
#7 | 27.03.2019, 14:48
Публикации: 12228 / 2276
Да, така е. :smile1:
#8 | 27.03.2019, 18:32
Публикации: 1 / 0
Здравейте и от мен! Извинявам се, но ако съм разбрал правилно и аз: При плащане с пощенски паричен превод, не е нужно да се регистрира сайта пред НАп като онлайн магазин?
Тогава при какви условия е необходимо да се регистрира.
Извинявам се, ако въпросите ми изглеждат глупави. Наистина не мога да разбера цялата тази работа...
#9 | 28.03.2019, 06:34
Публикации: 5 / 1
Здравейте. Един бърз въпрос и от мен, ако може да ми помогнете. Платформи от сорта на Booking, speditor трябва ли да се регистрират, при положение, че не се получават пари и плащания директно през сайтовете, а се получават само резервации в първия случай, и намиране на товари във втория...
Благодаря предварително за изразените мнения.
#10 | 14.06.2019, 16:01
Публикации: 25 / 8
ОТНОСНО:
Важно е да се отбележи, че при доставка или продажба на стоки или услуги, за които се плаща с банкова карта, също се издава фискален бон. По силата на чл. 118, ал. 3 от ЗДДС фискалният и системният бон са хартиени документи, регистриращи продажба или доставка на стока или услуга в търговски обект, по която се плаща в брой, с чек, с ваучер, с банкова кредитна или дебитна карта или с други заместващи парите платежни средства, издадени от въведено в експлоатация фискално устройство от одобрен тип или от одобрена интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност.
Когато е-магазин е изцяло онлайн, няма физически мазагин. И не издава касов бон, няма касов апарат. Важи ли горното? Защото не виждам логиката, защо за онлайн плащане с кредитна карта, изцяло електронно разплащане, е необходимо да се закупува касов апарат и да се издават бележки? Не разбирам това.
Аз самият при многото ми разплащания с Карта - дебитна, за чуждестранни сайтове, никой не ми е издавал касова бележка?! Къде отиваме вместо да се стремим всичко да е електронно, ни задължават да се връщаме назад с касови апарати?
Защо?! Каква е логиката? Картовото разплащане представлява прехвърляне на едни стредства от една банкова сметка в друга, посредством техническо изпълнение за оторизация.
#11 | 28.06.2019, 19:19
Публикации: 1 / 0
Здравейте, имам следния въпрос - при наличие на он лайн магазин, който работи само с ППП, но има и физически магазин, който ползва СУПТО и ФУ, необходимо ли е и он лайн магазина да работи със СУПТО? Ел. магазинът е регистриран в НАП.
#12 | 10.09.2019, 14:16
Публикации: 1 / 0
Здравейте,
 моля за отговори , ако някой знае!
С какъв документ пътува стоката , кое замества касовия бон?
Ако клиента иска фактура , как трябва да изглежда тя?
При върната пратка , как електронния магазин оформя документално това ?
Какво замества месечния отчет от касовия апарат и какво е нужно в този случай за счетоводството?
Стана много , но въпроси изникват ли ,изникват ...
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група