Представител на чужда фирма

13.11.2019, 13:52 3607 7

13.11.2019, 13:52
Публикации: 9 / 0
Здравейте,
частно лице съм и ми се отваря възможност да бъда представител на чужда фирма в България. Ще подам всички необходими документи за регистрация на новата фирма, но все още не съм измислил името. Тъй като дейността ми ще е повече пасивна, т.е. ще се свързват с мен след като има потенциален клиент, ме интересува следното:
При регистрацията на фирмата - Не съм измислил името. Попълва ли се нещо в Декларацията? Може ли на по-късен етап да се отрази? Има ли срокове за издаването на печата?
Разплащанията - разполагам с банкова сметка, но тя ми е личната. Мога ли да я ползвам за фирмата? Ако не, към коя банка бихте ме насочили за да отворя такава при минимални месечни разходи.
Осигуровки - Понеже още не съм решил дали ще е ООД или ЕООД, необходимо ли е да внасям някакви осигуровки за мен при положение, че ще съм едноличен собственик. Има ли други сигурни месечни разходи.
Като представител на чужда фирма - Има ли някакви специални изисквания, които трябва да се спазват съгласно нашето законодателство?

Благодаря предварително!  :good:
#1 | 13.11.2019, 15:18
Публикации: 548 / 75
Здравейте,
При регистрацията на фирмата името задължително трябва да е измислено и попълнено в заявлението.
Няма срокове за издаване на печат - той ще Ви трябва на Вас, преценете си кога.
Не може да използвате личната си банкова сметка за получаване на плащания на фирмата. Преди подаването на документи в търговския регистър за регистрация на фирмата трябва да имате открита набирателна сметка на фирмата, ако ще е ЕООД/ООД. Може да използвате личната си сметка само ако регистрирате ЕТ.
Към коя банка да се насочите - всеки ще Ви даде различно мнение. Може да си проверите условията в няколко банки и да прецените, коя ще Ви е най-добре.
Дали ще е ООД/ЕООД няма значение за осигуровките - при започване на дейност Вие трябва да сте осигурен/а или като СОЛ или по ДУК.
И по последния въпрос - вероятно ще е необхходима регистрация по ЗДДС.
#2 | 13.11.2019, 16:20
Публикации: 9 / 0
Благодаря за информацията!
Всъщност, аз не държа да е ЕООД/ООД или има някакво значение предвид намеренията ми. Ако се реша на варианта с ЕТ променят ли се по някакъв начин нещата с регистрацията и задълженията ми? В такъв случай излиза, че ако отпадне набирателната сметка ще мога да ползвам личната си сметка (btw, в нея си получавам заплатата от фирмата за която работя). Правилно ли съм разбрал?
По отношение на осигуровките, фирмата за която работя ме осигурява.
#3 | 13.11.2019, 16:27
Публикации: 548 / 75
Може да ползвате личната си банкова сметка. Задълженията за плащане на осигуровки не отпадат нито поради факта, че ще сте ЕТ, нито поради това, че работодателят Ви Ви осигурява, освен ако последният не Ви осигурява на максималния осигурителен доход, който в момента е 3000 лв.
#4 | 13.11.2019, 16:40
Публикации: 9725 / 1664
Според мен ЕТ е по-лош вариант от ЕООД и ООД.  И за осигуровките, и за данъка, и за ДДСто. Особено ако имате по-голяма печалба .
Не зная какво Ви плаши набирателната сметка? Ще вкарате едни пари (колкото ще е капитала на фирмата - минимум 2 лева) за определено време (докато мине регистрацията) и после си ги теглите и внасяте в "касата". Фирмената сметка също не е проблем.
Прави ми впечатление, че изобщо не сте наясно с нещата, с които се захващате. Първо си изяснете дали наистина ще трябва да регистрирате фирма ими ще Ви плащат като на ФЛ по някакъв договор за представителство  (казвате, че ще Ви "превеждат заплата", а не "плащания по договор или по фактура").
Задали сте много въпроси, на които не може да се отговори с две думи. Има много възможности и много "ако". Това си е предмет на няколкочасови разяснения. Допитайте се до някой счетоводител (не адвокат!)
#5 | 13.11.2019, 17:49
Публикации: 9 / 0
Да така е. Вероятно трябва да се допитам до счетоводител. Имам много въпроси, за които си иска по детайлно обсъждане, а и вероятно не съм представил нещата както трябва..
Ситуацията е следната. В БГ си работя за фирма по стандартен граждански договор. Осигуряват ме на пълната ми заплата. Възнаграждението ми го изплащат на личната ми банкова сметка. До тук всичко е точно.
Въпросите ми относно създаването на фирма е, че ми се отваря възможност да представлявам чужда компания на нашият пазар. Ок, ще се регистрирам като ЕООД, ще си издам набирателна сметка и ще задвижа взаимоотношенията си с въпросната фирма.
По-скоро се интересувам, ако не ми потръгнат нещата и нямам дейност, освен разходите за поддръжка на сметката трябва ли да предвидя и други разходи? Трябва ли допълнително да се осигурявам или да внасям някакви декларации всеки месец? Дори и формално, ако може електронно, за да си ги предвидя.     
#6 | 13.11.2019, 18:00
Публикации: 9725 / 1664
Ако фирмата Ви няма дейност,  може да спрете самоосигуряването, да закриете банкована сметка (ако желаете) . Може въобще да нямате фирмена банкова смитка, ако не Ви трябва. Ако сте регистриран по ЗДДС,  дори да нямане дейност, трябва ежемесечно да подаване нулеви декларации, но това е безплатно :) Ще имате и някои задължения по годишната данъчна декларация  и финансовия отчет, но и те са безплатни или за някакви 20/40/ лв. Е, ако сте наели помещение, имате договори да телефон, интернет и т.н. - според конкретния договор.
#7 | 13.11.2019, 18:17
Публикации: 9 / 0
Разбирам. Много благодаря! :)
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група