Отказ от супто

15.01.2020, 11:12 5296 9

15.01.2020, 11:12
Публикации: 207 / 47
Здравейте,
                    Някой интересувал ли се е как ще се процедира при отказ от работа в режим СУПТО след 31.03.2020г. Въпросът ми изниква след разговор с клиенти /по-възрастни хора/, които са притеснени че няма да се справят с новия софтуер в бъдеще. Досега са работели със софтуер, който не е в списъка на НАП и сега ще се наложи да започнат с нов такъв /по всяка вероятност един от масовите в България:)/, но липсата на възможност за ДЕМО версия и ДЕМО ползване ги притеснява, че няма да могат да се справят да работят коректно и ще допускат грешки. Та питането ми е за следната хипотеза: Въвеждаме и връзваме към 31.01.2020г. СОФТУЕРА и ЕКАФП, декларираме пред НАП до 31.03.2020г. с какъв софтуер работим, но на 31.07.2020г. се решава, че СОФТУЕРА ще се махне от търговския обект /деинсталация от компютъра/ и ще се мине на вариант без СУПТО.
   Във всичко до момента /конференции, семинари, форуми, разяснения/ става дума как ще стартират нещата, но не съм засякъл как ще приключват /може и да е коментирано, но да ми е убягнало/...
   Ако някой има инфо, ще бъда задължен ако го сподели
#1 | 15.01.2020, 11:37
Публикации: 12230 / 2276
Здравейте,
вижте онлайн приложението за деклариране на СУПТО. В същото това приложение най-отдолу в бланката има опция "Преустановяване ползването на софтуера в търговския обект
Дата " .

#2 | 15.01.2020, 13:00
Публикации: 207 / 47
Благодаря за отговора delphine,
                                                           Въпросът ми по-скоро беше в посока какво трябва да се съхрани за 10-годишния период за проверка, някакъв архив на базата данни или нещо от сорта... Защото при деинсталация на СОФТУЕРА няма как да се осигури достъп на служителите на НАП при поискване, тъй като такъв няма да съществува. Трябва ли базата с данни да се изпраща на НАП или не? Дали това е разписано някъде или не?
#3 | 16.01.2020, 06:39
Публикации: 178 / 24
Преди деинсталиране на СУПТО трябва да запазите базата данни 10 година. Всяко СУПТО е одобредно от НАП и съответно НАП ще могат да възстановят базата от вашето декларирано СУПТО при тях. Топката е у вас след  като използвате СУПТО.
#4 | 16.01.2020, 08:36
Публикации: 983 / 30
от 01,01,2020 фирмата спира да приема плащания в брой и минава изцяло по банков път освен спирането на КА трябвали  да се декларира  някъде тази промяна ,че вече се обърках от всякакви декларации и декларацийки по край тая простотия
#5 | 16.01.2020, 09:58
Публикации: 4607 / 786
Не трябва.
#6 | 09.02.2021, 12:32
Публикации: 4 / 0
Здравейте, вижте какво получихме:
''Бихме желали да Ви информираме, че считано от 18 януари 2021 г. Clock Evo, Clock PMS и Clock Positive са официално изтеглени от Публичния електронен списък на софтуерите за управление на продажби в търговските обекти по чл. 118, ал. 16 от ЗДДС"
- в нашия случай ние не се отказваме от софтуера, поне за сега. Ние трябва ли да подадем някаква информация към НАП?
#7 | 09.02.2021, 13:21
Публикации: 684 / 83
Вие подали ли сте информация, че ползвате регистриран СУПТО в НАП?

Това, че не се отказвате ок - но за да ползвате регистриран СУПТО трябва да е от списъка на НАП.
#8 | 12.02.2021, 11:10
Публикации: 4 / 0
Ние сме подали в НАП, че работим със СУПТО. Тогава стои въпросът как да се откажем от работа със СУПТО и да минем на режим без СУПТО.
#9 | 12.02.2021, 11:20
Публикации: 684 / 83
Мое мнение е, че трябва в онлайн услугите на НАП да се откажете от това СУПТО.
При проверка на обект да не се окаже, че сте декларирали, че работите със супто.
Но до колкото знам, скоро ще има още промени и там какво ще решат и дали ще влиея не знам.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група