Регистрация бюро по труда

07.04.2020, 15:02 3076 6

07.04.2020, 15:02
Публикации: 31 / 0
Ще подавам заявление за регистрация в бюрото по труда по ел път в сайта Ситемата за сигурно електронно връчване.Какви документи трябва да приложа към заявлението. Благодаря
#1 | 07.04.2020, 15:09
Публикации: 9721 / 1664

4. Документи, които се подават от лицата за отпускане и изплащане на парично обезщетение за безработица:

Паричните обезщетения за безработица се отпускат въз основа на заявление, подадено по електронен път чрез използване на квалифициран електронен подпис или персонален идентификационен код на подателя в избрано от лицето териториално поделение на Националния осигурителен институт, или на хартиен носител в съответната дирекция „Бюро по труда“. Към заявлението се прилагат:     
 - акт за прекратяване на правоотношението (за справка);
 - документ/документи, удостоверяващ/удостоверяващи осигурителен стаж, придобит по законодателството на държава, с която се прилага международен договор, по който Република България е страна, или европейските регламенти за координация на системите за социална сигурност;
 - документ за самоличност (за справка).

При прието заявление с нередовни или липсващи документи териториалното поделение на НОИ уведомява лицето в 7-дневен срок от приемането на документите, като му дава необходимите писмени указания за отстраняване на нередностите.

Уведомяването се извършва по избрания от лицето начин на комуникация:
чрез лицензиран пощенски оператор с обратна разписка на посочения адрес за кореспонденция;
по електронен път по реда на Закона за електронното управление.

Когато в 15-дневен срок от датата на уведомяването нередностите не бъдат отстранени и/или липсващите документи не бъдат представени, преценката на правото и определянето на размера на паричното обезщетение за безработица се прави въз основа на наличните редовни документи и на данните по чл. 5, ал. 4, т. 1 КСО.

Поне така пише в сайта на НОИ
https://www.noi.bg/benefits/benefits/101-unemployment/625-pokso
#2 | 07.04.2020, 20:57
Публикации: 94 / 0
Регистрацията с ПИК от НОИ ли става?

Ще подавам заявление за регистрация в бюрото по труда по ел път в сайта Ситемата за сигурно електронно връчване.Какви документи трябва да приложа към заявлението. Благодаря
#3 | 07.04.2020, 22:57
Публикации: 1 / 0
Здравейте, на 16.10.2017 се оказах на борсата. Получих няколко месеца обезщетение, на 1.03.2018 започнах работа и сега 2 години по - късно отново ще бъда на борсата.
 Въпроса ми е: Какво обещетение ще получа ( 60 % или...) и за колко време?
#4 | 08.04.2020, 07:12
Публикации: 9721 / 1664
След като не са минали 3 години от отпускане на предходното обезщетение,  сега имате право само на минимума - 4 месеца по 9 лева на работен ден (около 180 - 200 лв месечно)
От спирането на предходното обезщетение сте работили повече от 12 месеца, така че ако е имало някакъв остатък, вече нямате право на него.
#5 | 08.04.2020, 11:48
Публикации: 2 / 0
Подобен случай , лицето  е регистрирано като безработно през м.май 2017.Решението за отпускане на обезщетение за безработица е от  началото на май.Бива спряно за месец заради изплащане обезщетение от работодателя за оставане без работа и е подновено от 01 юни 2017.
Кога изтичат трите години срок в който няма право на пълно обезщетение за безработица според вас?
#6 | 08.04.2020, 13:14
Публикации: 9721 / 1664
В закона /или наредбата/ пише : От датата на отпускане на предходното обезщетение. Която дата е записана в разпореждането, тази.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група