От прочетеното някъде бях останал с впечатление, че се регистрират всички посочени лица, пък дали ще подават уведомления е следствие от сумите за плащане... но не съм сигурен.
Регистрирането е еднократно, като трябва да имате администратор (примерно ръководителя) и друг оправомощен служител, който ще подава уведомленията.
Ако прецените, че плащанията за електроенергия ще надвиши 10 хил. лв (с ДДС) за годината трябва да регистрирате договора с енергото, независимо, че е от минала година и да го пререгистрирате в началото на всяка година (чл. 10 ал. 2 от наредбата). После преди всяко плащане над сто лева трябва да пращате уведомление за сумата, фактурата и т.н. Изчаквате (обикновено става за минути) и ще получите отговор в системата и на мейла, че контрагентът няма задължения и може да извършите плащането. Или пък че има задължения и какво да правите.
Като сключвате договор за над 10 хил. лв с ДДС го регистрирате, а после като правите плащания пращате уведомления за всяко плащане. Като свърши срокът на договора и приключат плащанията дерегистрирате договора.
Дори и да нямате писмен договор за нещо над 10 хил. лв с ДДС, което трябва да плащате пак трябва да пратите уведомление по същия ред.