Здравейте! Моля за помощ и насоки за следната ситуация. Дружество регистрирано по ДДС закупува контейнери от ЕС на търг. Предварително не се знае какво има в контейнера и на каква ,,стойност,, са стоките вътре. Може да са за ремонт, може да са изправни или с дефекти, или дори непотребни. Стоките се продават на физически лица в последствие. Като в по-голямата част са битови електроуреди и домашни потреби. Получаваме фактура за сумата платена за контейнера придружена от опис в Ексел на стоките с цена за всеки артикул на колко е ,,оценен,, Правилно ли разсъждавам, че тези стоки трябва да бъдат заприходени по стойност образувана от стойността на фактурата за контейнера плюс направените транспортни разходи. И другият въпрос е как максимално точно и изрядно да се води отчетността? Обмислям варианта за складов софтуер, който импортира стоки от Ексел. Но пък стоките нямат единична стойност, защото е закупен контейнера 🙂 Става въпрос за хиляди артикули и групирането им в групи за счетоводни цели същи се оказва трудоемко. Затова моля за съдействие, благодаря ви!