Наем етажна собственост

29.11.2013, 09:59 14006 11

29.11.2013, 09:59
Публикации: 980 / 30
трябва да сключим договор за наем за ползване определена площ  от жилищен блок  да рекламни цели ,този наем с домоуправителя ли се сключва  ,ако имат регистрация по закона за етажна собственост .
собственика се е договорил с тях сега да им изплати цялата сума  а наема ще е за една година  в такъв случай аз сега трябва да издам СИС и сл.бележка без да удържам 10% и те да си го декларират като приход за 2013 или не съм прав
при положение,че не са регистриран на всеки от  входа ли ще трябва да издавам СИС ...
#1 | 29.11.2013, 13:22
Публикации: 6411 / 1143
Този вид доход от наем се облага с окончателен данък по чл. 38, ал. 12 от ЗДДФЛ
     
Скрит текст :
Данъчната ставка е 10% и няма НПР.
   
Скрит текст :
Тъй като задължението за удържане и внасяне на данъка е Ваше, трябва да подадете и декларация по чл. 55. Сроковете са до края на месеца, следващ тримесечието, през което е извършено плащането.
     
Скрит текст :

Вие не издавате СИС, а трябва да получите документ по чл. 7 от ЗСч. и отчитате разхода с РКО.
#2 | 29.11.2013, 13:36
Публикации: 980 / 30
нещо не разбрах ,понеже наемат ще е за от 12,м 2013 до 12. м 2014 г но парите ще бъдат заплатени  авансово 12 м. 2013  цялата сума  за периода  аз затова мисля ,че е редно да си издадем СИС и служебна бележка за цялата сума / както издаваме за наемите от Ф.Л./ но беж да удържаме 10% авансов данък ,защото това се случва в 12 м .
аз в тази  посока разсъждавам но явно има разлика от наем с Ф.Л. и тези с етажната собственост ..
#3 | 29.11.2013, 14:04
Публикации: 6411 / 1143
Данъкът се дължи до 31.01.2014-та, защото е данък по чл. 38, т.е. окончателен. И когато Вие трябва по закон да удържите и внесете данъка, сте длъжни и да го декларирате по чл. 55
За физическите лица наемодатели се дължи авансов данък, който не се внася за последното тримесечие. Може би това Ви обърква.
#4 | 29.11.2013, 14:25
Публикации: 980 / 30
благодаря ви много за разясненията ...
само не мога да преценя в моя случай когато трябва да  изплатя  през 12 м цялата сума  за целият период / 1000 лв за 12 м до 12, 2014  / аз 100 лв ли трябва да удържа и да внеса  данъка върху цялата сума и да получа  първичен  документ от наемодателите за сумата от 900 лв  или  да удържа само данъка за 12 м на 2013
#5 | 29.11.2013, 15:07
Публикации: 6411 / 1143
След като плащате цялата сума, това означава, че се дължи данък върху целия доход. Ако наемът е 1000 лв., ще платите 900 лв. и ще внесете 100 лв. данък.
Издават Ви квитанция за 1000 лв
602 - 1000
   401 - 900
   454 - 100
Плащате с РКО
401/501 - 900
Превеждате данъка
454/503 - 100
#6 | 26.05.2014, 20:58
Публикации: 404 / 14
Здравейте!Ще сключваме договор за наем с етажна собственост и те ще издават фактура за него.Още не съм я видяла,но сигурно е без ддс и е разход за фирмата.Какво става с данъка?Ние ли го внасяме,върху цялата сума на данъка ли се изчислява и подаваме ли Декларация 55?Ако се договори сума ,примерно 100 лв,месечно,данъка върху нея ли се изчислява ?Без НПР?
#7 | 26.05.2014, 21:24
Публикации: 404 / 14
Разучих горните обяснения.Значи от договорената сума,внасяме 10% данък и плащаме останалото.Тримесечно подаваме деклрацаия 55.За четвърто тримесечие-подаваме ли?
#8 | 27.05.2014, 10:50
Публикации: 6411 / 1143
Подавате и за четвърто тримесечие. Удържаният данък не е авансов, а окончателен.
#9 | 30.05.2014, 16:54
Публикации: 404 / 14
Здравейте!Уж ми се изясни,ама май не е...Оказва се,че етажната собственост няма да ми издава фактура,а само ще си подписваме РКО.Наема ще се превежда по банка и сметката е на името на един от управителния съвет или домсъвет,както и да е.Сега-след като превеждаме сума на ФЛ,независимо,че става дума за етажна собственост-нещата пак такива ли остават?!Декларация 55 на тримесечие,10% данък-окончателен,а СИС,справка чл.73 за годината?Все пак сметката е на ФЛ,това ме обърква-моля за съвет!
#10 | 30.05.2014, 19:53
Публикации: 6411 / 1143
Здравейте,

Няма защо да ви обърква начина на плащане. Запишете в анекс към наемния договор по каква сметка ще се превежда сумата и от там нататък не е Ваша грижа как ще се оправят счетоводно етажната собственост и тяхното ФЛ-представител.

След като ще превеждате парите по банка, няма да издавате РКО, а техния представител ще ви издава документ по чл. 7 от ЗСч, за да си отчетете разхода. Това може да бъде фактура - продават се такива кочани, но това пак си е техен проблем. Ако трябва Вие да им оправяте бумагите, да Ви наемат по договор за счетоводно обслужване, нали? :smile1: Няма да им превеждате пари без да Ви издадат документ и бързо ще влезнат в час.

За Вас остава да подавате декларацията по чл. 55 за всяко тримесечие и да включите данните за етажната собственост в справката по чл. 73. :good:
#11 | 30.05.2014, 22:46
Публикации: 404 / 14
Сърдечно благодаря!
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група