Наеми

30.01.2014, 10:07 11537 16
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) този раздел.

30.01.2014, 10:07
Публикации: 27 / 1
от януари 2014 фирмата ни има нает обект от ФЛ ,към 31,01,2014 трябва да му издадем СИС и да удържим данъка,който февруари трябва да внесем. не е задължително 2014 да се издава служебна бележка,такава може да се издаде една за целият период през 2015 година .
СИС и сл.бележка,които са във форума са новите образци и могат да се използват .
правилно ли съм се ориентиран или греша някъде
#1 | 30.01.2014, 10:14
Публикации: 6307 / 1018
СИС се издава при плащането.
Служебна бележка - обща за годината.
В края на месеца, следващ тримесечието (без четвърто тримесечие) - внасяне на удържания през тримесечието данък и подаване на декл. по чл. 55.
#2 | 30.01.2014, 10:23
Публикации: 27 / 1
благодаря много .
лека работа
#3 | 31.01.2014, 11:31
Публикации: 49 / 2
СИС се издава при плащането.Служебна бележка - обща за годината.
В края на месеца, следващ тримесечието (без четвърто тримесечие) - внасяне на удържания през тримесечието данък и подаване на декл. по чл. 55.

При кое плащане - на данъка, който е за тримесечие или на плащане на наема
#4 | 31.01.2014, 11:32
Публикации: 5550 / 369
на плащане на наема
#5 | 31.01.2014, 11:40
Публикации: 109 / 0
Здравейте, през м. 01 фирма изплаща и граждански договор и наем. Какви служебни бележки и СИС трябва да се издадат за гр. договор и какви за наема? :blush:
#6 | 31.01.2014, 11:48
Публикации: 5550 / 369
СИС се издава при плащането.
Служебна бележка - обща за годината.


И за ГД, и за наема
#7 | 31.01.2014, 11:54
Публикации: 109 / 0
Грешно ли е да се издаде служебна бележка месец по месец? А за СИС бланката http://www.nap.bg/search?searchText=%D1%87%D0%BB.+45 от тук (първата) ли да ползвам?
#8 | 31.01.2014, 14:38
Публикации: 6307 / 1018
Обратното.
СИС - месец за месец, т.е. за всяко плащане, ако сте пщали всеки месец на лицето.
А служебна бележка - втората от линка - СЛУЖЕБНА БЕЛЕЖКА по чл. 45, ал. 4 от ЗДДФЛ.
#9 | 04.02.2014, 08:29
Публикации: 2 / 0
Обратното.
СИС - месец за месец, т.е. за всяко плащане, ако сте пщали всеки месец на лицето.
А служебна бележка - втората от линка - СЛУЖЕБНА БЕЛЕЖКА по чл. 45, ал. 4 от ЗДДФЛ.
В новата бланка за СИС няма графа за периода за който е извършено плащането , нещо много важно за периодични плащания, както е плащането на наем.
#10 | 04.02.2014, 15:02
Публикации: 239 / 23
За пръв път ще плащаме наем на собственици с форма на управление  етажна собственост. Четох и се пооплетох, но това ли :
1. Те ни издават бележка за брутната сума на получения наем
2. Ние им удържаме 10  оконч. данък  от брутната сума. Издавам РКО с тия 10 % по-малко.
3. Подаваме Декл. по чл.55 на тримесеч.
4. Подаваме Декл. чл.73 следв. година

СИС и сл. бележка не им издаваме. А какъв документ те ще получат от нас, за удържания данък , не ми стана ясно.
#11 | 04.02.2014, 16:28
Публикации: 9299 / 1583
" А какъв документ те ще получат от нас, за удържания данък , не ми стана ясно."


А на тях за какво им е въобще този документ ?
#12 | 04.02.2014, 16:38
Публикации: 2 / 0
Благодаря valenciq,
В моя случай физическо лице (фл) отдава под наем помещение на юридическо лице (юл).
Ползвайки твоя опит ще процедираме така:
1. ФЛ издава бележка за брутната сума на получения наем
2. ЮЛ удържа 9% авансов данък  от брутната сума {[(наем-10%*наем за разходи)*10%]=9%наем} и издава РКО с 9% по-малко.
3. ЮЛ подава на тримесеч декл. по чл.55 и внася удържания данък.
4. В края на годината юл издава сл. бележка по новия обраазец
5. През следв. година юл. подава Декл. чл.73, а фл. ГДД към която прилага служебната бележка.
Мисля си, че така е чисто
#13 | 04.02.2014, 17:07
Публикации: 239 / 23
" А какъв документ те ще получат от нас, за удържания данък , не ми стана ясно."


А на тях за какво им е въобще този документ ?

Не го ли декларират някъде?

nralev -юл трябва да издава и СИС при всяко плащане на наем ;)
#14 | 04.02.2014, 17:08
Публикации: 9299 / 1583
Данъкът за наемите от етажна собственост е окончателен и не се декларира от собствениците на етажната собственост. Декларира го само платецът на дохода чрез декларация чл.55 , а самия изплатен доход в справката по чл.73.
#15 | 04.02.2014, 17:18
Публикации: 9299 / 1583
Само да се изразя по-коректно  :smile1: - доходът от наем етажна собственост не се декларира от собствениците.
#16 | 04.02.2014, 17:21
Публикации: 239 / 23
Благодаря   :smile1:

Разбрах те  :wink1:
В момента тук са: 0 Потребители и 1 Гост
Пълен достъп в КиК Инфо
За 7,99 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
група с над 25 000 членове